Σα να ‘χει βγει από διαστημική κάψουλα. Απ’ όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, το ID.3 ευαγγελίζεται το νέο. Αν ισχύει, κατά τη γνωστή ρήση του συλλέκτη, Δ. Ιωάννου, ότι «νέο είναι το ενδιαφέρον και ενδιαφέρον είναι το νέο«, τότε αυτό εδώ το μικρό αυτοκίνητο εκφράζει όλη την τευτονική φιλοσοφία μετακίνησης για τους πολίτες των ευρωπαϊκών μητροπόλεων
Αν όλο αυτό που διαβάζετε περί ηλεκτρικών, πράσινης ανάπτυξης, κινήτρων αγοράς και όλων των σχετικών σάς προκαλεί το ενδιαφέρον, τότε ο καρπός της VW να ξέρετε πως είναι ακριβός. Κοστίζει από €39,600
Το προσέξατε το «από»; Αν ναι, η τιμή καταλήγει στα μάλλον υπερβατικά €49,590 – με την ενδιάμεση τιμολογιακή διαστρωμάτωση αναλόγως έκδοσης
Να σημειωθεί, ωστόσο, πως στα παραπάνω ποσά δεν συνυπολογίζεται το προβλεπόμενο ποσό επιδότησης, σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση που ψηφίστηκε πρόσφατα, και το οποίο στην περίπτωση της συγκεκριμένης έκδοσης ποικίλλει από €4,790 έως €5,999.
Τι είναι, λοιπόν, το καινοτόμο αυτό μεταμοντέρνο;
Σε πρώτο χρόνο είναι τοπρώτο από τη σειρά μοντέλων της Volkswagen που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB), έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.
Σύμφωνα με την επίσημη θέση της εταιρείας, «εντυπωσιάζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του». Εντάξει, θα το δούμε αυτό.
Δεν το έχω οδηγήσει για να εκφράσω πώς είναι στην πράξη αλλά θα γίνει κι αυτό. Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι πως θα δώσει την αίσθηση της άμεσης επιτάχυνσης σε πολύ κόσμο.
Πρωτόγνωρα, θα ‘λεγα. Είναι τέτοια η φύση των ηλεκτροκινητήρων, με τόσο ακαριαία άμεση ροπή, που για ένα μεγάλο μέρος του κοινού θα είναι πρωτόγνωρη.
Σε δεύτερο χρόνο, το ID.3 είναι η «εκτροπή» της μέχρι τώρα κανονικότητας.
Αν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) κυριάρχησαν στον πλανήτη τα τελευταία 100 και πλέον χρόνια, έρχεται μία γερμανική υπερδύναμη, η VW, και δεσμεύεται πως σταματά την παραγωγή των βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων από το 2026 – ακριβώς όπως το διαβάσατε
Το 2026 είναι μία ανάσα από σήμερα και το ID.3 στρώνει το δρόμο της μετάβασης. Προς τη νέα κανονικότητα, δηλαδή. Ναι, εννοείται και δε θα σταματήσουν οι βενζινοκινητήρες και οι ντίζελ από τις εταιρείες γενικότερα. Όμως για τη VW αυτό θα είναι το νέο καθεστώς. Και όσοι πιστοί προσέλθετε
Οι μπαταρίες και η επίμαχη αυτονομία
Το ID.3 διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας.
Η βασική έκδοση διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 45 kWh και προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων.
Ο ηλεκτροκινητήρας –σε όλες τις περιπτώσεις εγκατεστημένος στον πίσω άξονα– παράγει ισχύ 93 ή 110 kW (126 ή 150 PS, αντίστοιχα).
Η μεσαία μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 58 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 107 ή 150 kW (146 ή 204 PS).
Τέλος, η μεγαλύτερη μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και η αυτονομία φτάνει έως τα 550 χιλιόμετρα κατά WLTP, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS).
Info/Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.