Μέχρι στιγμής υπάρχουν δύο παραλλαγές του νέου MINI Cooper. Eίτε ως βενζινοκίνητο είτε ως ηλεκτρικό. Αντίστοιχα, υπάρχουν τέσσερις συνολικά εκδόσεις. Σε όλες τις περιπτώσεις το όνομα ”Cooper” είναι κοινό – δόξα και τιμή στον Τζον Κούπερ, τον μεγάλο Νονό. Τι αλλάζει; Η κωδικοποίηση και οι λεπτομέρειες. Πληφορίες εντός
Για την ώρα, το εικονιζόμενο MINI Cooper S είναι το πιο δυνατό θερμικό. Απόδοση 204 PS από τετρακύλινδρο δίλιτρο, ροπή 300 NM, 0-100 χλμ.ώ. σε 6,6 δ/λ., τελική 242 χλμ/ώ. και τιμή στα €30.870
Παράλληλα υπάρχει το, επίσης θερμικό, Cooper C που κινείται από 1.5 λτ. τρικύλινδρο σύνολο απόδοσης 156 ίππων και 230 Nm ροπής. Το επιταχύνει στο κλασικό 0-100 σε 7,7 δ/λ. και έχει τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώ. Not bad at all, που θα ‘λεγε και ο Άλεκ Ισηγόνης, για ένα τρικύλινδρο, ούλτρα μοντέρνο και πιθανότατα fun to drive αυτοκίνητο του 2024
Το όνομα του πνευματικού πατέρα του αρχετυπικού Mini δεν αναφέρθηκε τυχαία.
Και τούτο γιατί το νέο τρίθυρο Cooper, ανεξαρτήτως κωδικού, ανεξαρτήτως ICE ή EV, όπως ήταν παρκαρισμένο έξω από το χώρο όπου διοργανώθηκε η πρώτη, στατική δημοσιογραφική παρουσίαση, παραμένει ένα μικρό σχετικά αυτοκίνητο. Και είναι ωραία έτσι
Μ’ άλλα λόγια: τα MINI Cooper είναι ακόμα μίνι, όχι μαξιμαλιστικά. Άρα συνεπή σε ικανοποιητικό βαθμό με τις βρετανικές τους καταβολές. Τουλάχιστον συγκριτικά με το Countryman που όντως είναι ”MAXI” σε διαστάσεις.
Προς το παρόν, τα Cooper είναι 4
Το πρωϊνό στο Πόρτο Ράφτη, στο χώρο της εκδήλωσης ήταν παρκαρισμένα ένα Cooper S, όπως αυτό το ωραίο πράσινο που βλέπετε στις προηγούμενες φωτό, και η πιο δυνατή ηλεκτρική παραλλαγή, το Cooper SE. Αυτό, σε μπλε.
Το Cooper SE είναι αμιγώς BEV, αποδίδει 218 ίππους, 330 Nm, κάνει τα 0-100 σε 6,7 δ/λ., διαθέτει μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 49,2 kWh και δυνητική αυτονομία έως (σ.σ. να θυμάστε πάντα την πρόθεση «έως») 402 χιλιομέτρων – πάντα σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP
Το δεύτερο, «εισαγωγικό» ηλεκτρικό είναι το Cooper E, με μικρότερη μπαταρία (ωφέλιμης χωρητικότητας 36,6 kWh) και απόδοση 184 ίππων
Βρες τις διαφορές
Πέρα από τα λογότυπα και την εξάτμιση στα θερμικά, οι οπτικές μεταξύ τους διαφορές είναι δυσδιάκριτες για τον αδιάβαστο.
Για παράδειγμα, στα θερμικά Cooper C και Cooper S οι χειρολαβές εξέχουν.
Αντίθετα, στα ηλεκτρικά Cooper E και Cooper SE είναι «αλφαδιά», που θα ‘λεγε κι ο μάστορας, με το αμάξωμα.
Ή, επίσης για παράδειγμα, το μπροστινό τμήμα του προφυλακτήρα εκτείνεται λίγο περισσότερο προς το καπό στα θερμικά Cooper C και Cooper S σε σχέση με τα ηλεκτρικά Cooper E και Cooper SE.
Δεν οδηγήσαμε τα αυτοκίνητο αλλά σε ένα πολύ σύντομο μπες-βγες ανάμεσα στο Cooper S και το Cooper SE παρατηρείς ότι το κάθισμα στο θερμικό έχει σαφώς καλύτερη πλευρική διαμόρφωση και δείχνει πιο ενδιαφέρον
Κατά τα άλλα, το εσωτερικό είναι σχεδόν ίδιο, με όποιες διαφορές προκύπτουν από επενδύσεις και επιλογές, τουλάχιστον στα αυτοκίνητα που είχαν εκτεθεί στον προαύλιο χώρο.
Η στρογγυλή oθόνη OLED οθόνη είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό των νέων MINI Cooper. Το νέο τιμόνι, η γνώριμη μπάρα ΜΙΝΙ με τους διακόπτες δύο θέσεων και το ταμπλό με τη δίχρωμη υφασμάτινη επένδυση δημιουργούν μια πρώτη αίσθηση ευρυχωρίας
Οι γραμμές είναι «καθαρές» ενώ υπάρχει και πανοραμική γυάλινη οροφή.
Τέλος, αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί ευέλικτα από τα 210 λίτρα σε έως και 800 λίτρα.
Οι επίσημες τιμές
Διατηρώντας ενδιαφέρον για να οδηγήσουμε τα νέα MINI Cooper, μαζί με όσα στοιχεία τα συνοδεύουν, μπορείτε να κρατήσετε τις ανακοινωθείσες τιμές.
- Θερμικά
Cooper C: €25.500
Cooper S: €30.870
- Ηλεκτρικά
Cooper E: €33.450 (€25.350 με την επιδότηση)
Cooper SE: €37.450 (€28.450 με την επιδότηση)
Info / Photo: bmw.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.