Η πτώση και πτώση και πτώση της Alfa Romeo

Post date:

Author:

Category:

Τι συμβαίνει με την πτώση της Alfa Romeo; Μήπως ζούμε το τέλος του ονείρου της επιστροφής των Μιλανέζων στο χάρτη των πωλήσεων; Και πώς γίνεται η προϊστορική Lancia Ypsilon να πουλάει περισσότερο απ’ όλη τη γκάμα της Alfa;

Alfa Romeo Stelvio

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 η πτώση της Alfa Romeo συνεχίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά. Μόλις 27.702 αυτοκίνητα. Ακόμα και η Lancia, με την ξεχασμένη Ypsilon, κατάφερε να πετύχει περισσότερες πωλήσεις με 34,767 μονάδες. Και σημειώστε: η Lancia δραστηριοποιείται, πλέον, μόνο στην ιταλική αγορά


Το πιο φυσιολογικό που θα περίμενε κανείς θα ήταν όλη αυτή η προσπάθεια της Alfa Romeo να ΄χε αποδώσει καρπούς

Έχει πέσει αρκετό χρήμα στην προσπάθεια «αναστήλωσης» της φίρμας, η πλατφόρμα Giorgio είναι καλοδουελεμένη και υπάρχουν συνολικά πέντε μοντέλα στη γκάμα. Το ένα είναι πολύ ιδιαίτερο, η 4C. Αλλά και υπερβολικά ακριβό. Τα δύο δείχνουν τα σημάδια του χρόνου, οι MiTo και Giulietta. Και τα άλλα δύο, η Giulia και η Stelvio, ήταν όλο το στοίχημα.

Η κρίσιμη αμερικανική αγορά

Η Alfa Romeo ήθελε από καιρό την πρόσβαση στην αμερικανική αγορά. Δε γίνεται να ‘χεις δυνατή επιστροφή στο χάρτη των πωλήσεων αν δεν είσαι μέσα στην καρδιά της καπιταλιστικής Αμερικής. Απλώς δε γίνεται. Νόμος.

Όμως, ο μέσος Αμερικανός είχε να δει μία Alfa στο γκαράζ του απ’ τα χρόνια του Ντάστι Χόφμαν, με την κούκλα, τη Duetto. Η πρόσβαση και η επιστροφή έγινε δυνατή μέσω του δικτύου της Chrysler. Η αγορά, ωστόσο, δεν δείχνει ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Είτε για τη Giulia είτε για το SUV της εταιρείας, τη Stelvio.

Πριν δυόμισυ χρόνια, στο ερώτημα τού αν θα μπορούσε η Giulia να απειλήσει το γερμανικό ανταγωνισμό γράφαμε ότι «η Giulia απαιτεί μια άσκηση θάρρους απ’ τον υποψήφιο αγοραστή της αγίας τευτονικής τριάδας»

«Να αφήσει πίσω το χρονικό κενό που έχει μεσολαβήσει, τα προβλήματα των ιταλικών (μια αμαρτία την οποία πληρώνει ενδεχομένως ακόμα το gruppo), να αγνοήσει την άγνωστη μεταπωλητική δύναμη της Giulia και να εκτιμήσει αυτή τη διαφορετικότητα, την έκπληξη που εκφράζει αλλά και τη σπορ διάθεση στο δρόμο».

Φαίνεται πως η εποχή δεν ευνοεί τις ασκήσεις θάρρους. Ο κόσμος δεν έχει μεγάλα περιθώρια οικονομικού ρίσκου στην ακριβή κατηγορία. Το λες και λογικό.

Μα η Ypsilon;

Η Lancia είναι, πλέον, μία θλιβερή ανάμνηση των όλων όσων ήταν κάποτε. Η εταιρεία που είχε στο βιογραφικό της μερικά απ’ τα ωραιότερα αυτοκίνητα, δάφνινα στεφάνια από αγώνες, τη Stratos, την Integrale, την 037. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς.


Η Lancia ξέμεινε με την Ypsilon. Που κι αυτή, με ένα και μόνο μοντέλο στη γκάμα (ποια γκάμα;) κατέληξε να πουλάει περισσότερα απ’ τα πέντε μοντέλα της Alfa. Αν δεν είναι αυτό το επιστέγασμα για την πτώση της Alfa, τι άλλο μπορεί να είναι;


Οι αναλυτές λένε πως η Alfa είχε πτώση στην Ευρώπη κατά 42% ενώ η Lancia (στην Ιταλία και μόνο, είπαμε) είχε άνοδο 28%. Το δεύτερο ερμηνεύεται από διάφορες προωθητικές ενέργειες που έγιναν για τη γερασμένη Ypsilon. Οι Ιταλοί αγαπούν ακόμη τις συμφέρουσες προσφορές για μικρά αυτοκίνητα.


πτώση της Alfa Romeo

Οι παραπάνω πίνακες είναι ενδεικτικοί για το μεγάλο, στα όρια του υπαρξιακού, πρόβλημα της Alfa Romeo


Bella Giulia, γιατί;

Η Alfa Romeo Giulia θα έπρεπε να είναι η αιχμή του δόρατος. Είναι το ομορφότερο σεντάν στην κατηγορία. Με το πιο άμεσο μπροστινό. Και με μια σημαντικότατη προσπάθεια στην αναβάθμιση ποιότητας. Δεν είναι στα επίπεδα των Γερμανών αλλά υπάρχει και μια χρονική απόσταση απ΄τα πράγματα. Φυσιολογικό.


Alfa Romeo Giulia

Ωστόσο, ακόμα και η Bella Giulia πασχίζει να πείσει το κοινό. Και παρότι είναι μόλις τρία χρόνια στην αγορά, αποδίδει τόσο ρηχά σε πωλήσεις σαν να ήταν γερασμένο μοντέλο


Πολλοί λένε πως η Alfa θα ΄πρεπε να ΄χε επενδύσει σε ένα μικρομεσαίο. Κι όχι σε ένα ακριβό σεντάν. Άσε που η αγορά απομακρύνεται απ΄τα σεντάν. Με μόλις 5,767 ταξινομήσεις στην Ευρώπη τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.

Τρία χρόνια πριν η Giulia φαινόταν να έχει το δυναμικό, την εμφάνιση, τη δυνατότητα για τη μεγάλη ανατροπή. Ήταν ακόμη άγνωστο πόσοι ιδιώτες θα ήταν διατεθειμένοι να επενδύσουν πάνω της.

Ελπίζαμε να ήταν πολλοί. Όχι μόνο για να μην ήταν σπάνια στο δρόμο η θέα μιας πανέμορφης ιταλίδας αλλά και για την ίδια την υγεία της κατηγορίας. Αντ’ αυτού υπάρχει η πτώση της Alfa Romeo. Κρίμα, ε;


Photo: Boris Pillipenko / Δ. Θεοχάρης / Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει