Ιόνια Οδός: Αντίρριο-Ιωάννινα σε 1 ώρα και 40 λεπτά

Post date:

Author:

Category:

Ιόνια Οδός

 

Αν κάποιος έλεγε πριν από μερικά χρόνια ότι η διαδρομή Αντιρρίου – Ιωαννίνων θα γίνονταν οδικώς σε 1 ώρα και 40 λεπτά, δύσκολα θα γινόταν πιστευτός

Ο αυτοκινητόδρομος όμως είναι γεγονός, συνδέοντας με ασφάλεια τα βασικά αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου μέσα από μια άνετη και ευχάριστη διαδρομή.

 

Η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου (Κλόκοβας μήκους 2.950 μ., Μακύνειας μήκους 542 μ., Καλυδώνας μήκους 1.200 μ. και Αμπελιάς μήκους 900 μ.), πέντε μεγάλες γέφυρες (Ευήνου, Μενιδίου, Γυμνότοπου, Τσαγκαρόπουλου και Κρυφοβού) και 19 ανισόπεδους κόμβους.

 

Επίσης, περιλαμβάνει πέντε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), από τους οποίους δεν λειτουργεί ακόμα κανένας, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις και στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις (χαρακτηριστικό είναι ότι σε έναν σταθμό, αυτόν της Φιλιππιάδας, η περιβαλλοντική αδειοδότηση ακόμα εκκρεμεί). Ο παραχωρησιούχος «Νέα Οδός» εκτιμά ότι τουλάχιστον οι τρεις μπορούν να λειτουργήσουν εντός του έτους και ο τελευταίος εντός του 2018.

 

Ο άξονας περιλαμβάνει και τέσσερις σταθμούς διοδίων. Ήδη λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων Κλόκοβας και Αγγελόκαστρου στο νότιο τμήμα και απομένει η λειτουργία των σταθμών Μενιδίου (ανάμεσα στην Αμφιλοχία και την Αρτα) και Τερόβου (ανάμεσα στην Άρτα και τα Ιωάννινα). Οι δύο σταθμοί θα χρεώνουν περί τα 3 ευρώ έκαστος στα Ι.Χ. (το ακριβές ποσό δεν έχει οριστικοποιηθεί), με το σύνολο της Ιονίας Οδού για ένα Ι.Χ. να κοστίζει 12,50 ευρώ

Και μερικά οικονομικά στοιχεία για το έργο. Η αρχική χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου – Ε.Ε. στο έργο ήταν 360 εκατ. ευρώ.

 

Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013, το Δημόσιο δέχθηκε να συνεισφέρει ακόμα 279 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ο κατασκευαστής έχει λάβει 106,5 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις και ο παραχωρησιούχος 95 εκατ., τα οποία αυξάνονται με τη δεύτερη συμφωνία αποζημίωσης (2016) κατά 150 εκατ. και 24 εκατ. ευρώ αντιστοίχως. Σύνολο, 1.014,5 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, η άμεση συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο σχεδόν τριπλασιάστηκε, χωρίς να συνυπολογιστούν τα έσοδα από τα διόδια.

Αναδημοσίευση – Πηγή: Καθημερινή / Γιώργος Λιαλιός

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει