Το τρελό τιμόνι της Jaguar

Post date:

Author:

Category:

Στο concept car της Jaguar το σημαντικότερο στοιχείο, αλλά και τεχνολογική προφητεία, είναι αυτό το τιμόνι. Λέγεται Sayer

Τιμόνι Jaguar Sayer

Στο μέλλον οι οδηγοί δεν θα κατέχουν το αυτοκίνητο αλλά ένα τιμόνι σαν κι αυτό. Και μόνο


Σύμφωνα με την Jaguar, οι οδηγοί του μέλλοντος (ενός μέλλοντος που δεν είναι και πολύ μακριά, αφού η πρόβλεψη μιλά για το 2040), ίσως να μην είναι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων αλλά απλοί κάτοχοι μέσα από μια «δεξαμενή» επιλογών (car pooling)

Αυτό που θα έχουν οι πελάτες της θα είναι ένα τέτοιο τιμόνι της Jaguar.


Αυτό το τιμόνι θα προσαρμόζεται στο όποιο αυτοκίνητο θα έχουν αποφασίσει να οδηγήσουν εκείνη τη μέρα. Θα είναι, δηλαδή, αποσπώμενο, θα ενεργοποιείται με τη φωνή, θα μπορούν να το έχουν μαζί τους στο σαλόνι του σπιτιού τους και να δίνουν εντολή να έρθει το αυτοκίνητο κάτω απ΄το σπίτι τους ή να παραγγείλλουν πίτσα


Το όνομα του τιμονιού, που δεν θυμίζει τίποτα απ΄όσα έχουμε συνηθίσει, είναι Sayer. Προέρχεται από τον σχεδιαστή της εμβληματικής Jaguar E-Type, Malcom Sayer.

Η αυτόνομη οδήγηση

Μαζί η Jaguar παρουσίασε προ τριετίας μια εικόνα του μελλοντικού της αυτοκινήτου, ενός concept ονόματι Future F-Type.

Ήταν μια προσπάθεια, όπως είπε, για να είναι ανταγωνιστική μπροστά σε μια νέα εποχή «αυτόνομης ψηφιακής αυτοκίνησης».


Jaguar F-Type

H Jaguar F-Type, το μελλοντικό concept car, είναι τριθέσιο, με τους επιβάτες να μπορούν να αντικρίζουν ο ένας τον άλλον και με αποσπόμενο τιμόνι για να χρησιμοποιείται και σε άλλα ”on demand” αυτοκίνητα


To concept car είναι τριθέσιο, με διάταξη καθισμάτων που επιτρέπει στους επιβάτες να αντικρίζουν ο ένας τον άλλον, πιο στενό και σχετικά περιορισμένων διαστάσεων για οικονομία χώρου.

Το όποιο ελπιδοφόρο της είδησης για τους petrolheads είναι πως, τουλάχιστον, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει είτε το αυτόνομο mode ή να οδηγήσει.

Όσο, τουλάχιστον, θα του επιτρέπουν τα Οργουελιανά σενάρια της οδήγησης.


Τάκης Θεοχαράκης Nissan Juke
Τ. Θεοχαράκης

Photo: jaguar.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει