Χθες το μεσημέρι, όλος ο παγκόσμιος ειδικός Τύπος έπαιξε πρωτοσέλιδο την είδηση της ημέρας: η Audi εξαγοράζει τη McLaren. Και λίγες ώρες αργότερα όλα ήρθαν τούμπα
Αν ακόμα και τώρα γκουγλάρετε τις λέξεις-κλειδιά «Audi McLaren» θα βρείτε σχετικές δημοσιεύσεις. Θα πέσετε πάνω σε τίτλους όπως «Βόμβα στο βρετανικό Τύπο», «Εξαγορά μαμούθ» και άλλους σχετικούς
Η αρχική είδηση ρίχτηκε στους ψηφιακούς ωκεανούς από το βρετανικό Autocar, το αρχαιότερο περιοδικό (πλέον και ιστοσελίδα) στο βρετανικό Τύπο
Αν θυμάμαι καλά από το 1897 – ναι, σωστά διαβάσατε.
Το συγκεκριμένο Μέσο έχει, εδώ και πάμπολλες δεκαετίες, σοβαρές προσβάσεις στις πηγές πληροφόρησης της αυτοκινητοβιομηχανίας και δε συνηθίζει να πετάει χοντροκομμένους τίτλους ίσα-ίσα για το λεγόμενο clickbait.
Η είδηση, λοιπόν, ότι η Audi (επί της ουσίας, η VW) αγοράζει τη McLaren έπεσε σαν κοτρώνα σε νερά φθινοπωρινής λίμνης. «Έπαιξε» παντού και ταξίδεψε στα ντίτζιταλ ύδατα
Η Audi θέλει, η McLaren ήθελε περισσότερα, η πρώτη επανήλθε, η δεύτερη διαψεύδει τις φήμες, και στο παιχνίδη ήταν και η BMW. Αυτοκινητικό ειδύλλιο που έκανε άνω-κάτω σήμερα τον ειδικό Τύπο
Η διάψευση
Και μετά, μόλις λίγες ώρες αργότερα, η βρετανική εταιρεία εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, στην ιστοσελίδα της, όπου τη διαψεύδει.
Τι μεσολάβησε; Πόσο αλαλάζον μπαλόνι ήταν όλο αυτό; Κανείς δεν μπορεί να είναι 100% σίγουρος.
Όμως, κακά τα ψέμματα, υπάρχουν μερικά δεδομένα. Όπως, για παράδειγμα, ότι η Audi, όντως, είχε υποβάλλει πρόταση για την εξαγορά της McLaren.
Για την ακρίβεια; Γράφτηκε στο γερμανικό Τύπο ότι δεν ήταν μόνο η Audi εκείνη που ερωτοτροπούσε με τη McLaren αλλά και η BMW. Συγκεκριμένα, ότι οι Βαυαροί θέλουν να εξαγοράσουν το πορτφόλιο με τα αυτοκίνητα δρόμου ενώ η Audi θέλει να πάρει το αγωνιστικό τμήμα της McLaren ώστε να αποκτήσει την επίσης υπερ-πολύτιμη πρόσβαση στη Φόρμουλα 1. Όλα μύθος; Χλωμό
Επί των οικονομικών
Το πάνω μετοχικό χέρι έχει μία εταιρεία επενδύσεων με έδρα το Μπαχρέιν και που τελεί υπό τη χείρα βοηθείας της ίδιας της κυβέρνησης εκεί κάτω, η Mumtalakat Holding Company.
Η τελευταία κατέχει το 62,55% των μετοχών.
Το βρετανικό Autocar, στη συνέχεια, έγραψε πως το γκρουπ της VW έκανε μία αρχική πρόταση η οποία απορρίφθηκε από τη McLaren που ζήτησε περισσότερα.
Ουπς! Λευκή σελίδα. Κάποιες μεγάλες ιστοσελίδες αυτοκινήτου απέσυραν τις αρχικές δημοσιεύσεις. To σκριν-σοτ της αλήθειας
Όμως αυτό το επίζηλο «κορίτσι», βλέπεις, το θέλει πολύ η Volkswagen (ΟΚ, η Audi για τα μάτια του κόσμου) και επανήλθε με δεύτερη, αυξημένη προσφορά. Και, μετά, ότι τα βρήκαν
Εξ ου και όλες οι δημοσιεύσεις που λέγαμε στην αρχή στον παγκόσμιο Τύπο.
Η συνέχεια έχει ήδη γραφτεί στον πρόλογο – το πήγαμε ανάποδα σήμερα. Ο γάμος χάλασε στο παραπέντε. Όμως η φιλολογία και τα ερωτηματικά αιωρούνται.
Αρχική δημοσίευση: Protagon / Photo: McLaren
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.