Κάν’ το όπως στη Λιθουανία: ο αγώνας για το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Post date:

Author:

Category:

Η Λιθουανία σκέφτηκε το αυτονόητο: πώς να προωθήσεις τη χώρα σου σε συνδυασμό με το νέο trend του ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Αυτό ήταν το event

Peugeot e-208 Λιθουανία

Φέτος το καλοκαίρι, για έκτη φορά, έγινε ένα όμορφος, διαφορετικός αγώνας που συνδυάζει την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την τουριστική διάδοση της Λιθουανίας. Μήπως είναι μία καλή ιδέα για να την κάνουμε copy-paste;


Μετά από έξι συνεχόμενα χρόνια θα μπορούσες να πεις ότι το event με τίτλο «Ignitis ON: get to know Lithuania!» (σ.σ. κανονικά, το θαυμαστικό είναι μάλλον περιττό στο γραπτό λόγο αλλά έχει τον τρόπο του να κλικάρει το μάτι σε επικοινωνιακές ατάκες), αποτελεί πλέον έναν ενδιαφέροντα τεχνολογικό θεσμό

Με τόσα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ξεπηδούν κάθε μέρα, ήταν θέμα χρόνου για μία «εναλλακτική» χώρα, που δεν ανήκει στον κραταιό κεντροευρωπαϊκό πυρήνα, να σκεφτεί το πώς θα αξιοποιήσει το trend σε συνδυασμό με «του νοόυ ας μπέτε» – κατά την κλασική ατάκα της επικής Δ. Παπαδοπούλου.

- Διαφήμιση-

Ταυτόχρονα είναι και μία επικοινωνιακή αφορμή για τους κατασκευαστές που θέλουν να πείσουν το κοινό πως τα EV (Electric Vehicles) είναι μία ρεαλιστική επιλογή.

Οπότε, μ’ αυτά και μ΄αυτά, υποβάλλονται επίσημες συμμετοχές με στόχο τη διάκριση. Αλλά και ό,τι μπορεί να καρπωθεί εξ αυτής.

Ομολογουμένως, εν μέσω καλοκαιρινής ραστώνης δεν θα ΄χα πάρει καν χαμπάρι τα νέα λιθουανικά κόλπα. Όμως, έφτασε στο inbox μου ένα δελτίο Τύπου της ελληνικής εισαγωγικής της Peugeot που είχε τη σχετική ενημέρωση

Όπως φαντάζεστε, ακριβώς επειδή ένα δικό της «παιδί», το 208 που έχουμε οδηγήσει και δη με γυναικεία χέρια, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον ιδιότυπο αγώνα. Εντάξει, εμείς έχουμε οδηγήσει τη «βενζίνη». Στη Λιθουανία κατέβηκε το ηλεκτρικό. Το πακέτο πάντως είναι κοινό.

Οι προϋποθέσεις του αγώνα

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh

Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους.

Για την ιστορία, το e-208 (όπως λέγεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του γαλλικού υπερμίνι) επικράτησε στην πρώτη κατηγορία ενώ, αντίστοιχα, το Tesla Model 3 στην κατηγορία άνω των 50 kWh.


Το δεύτερο, το Tesla, κάλυψε την απόσταση σε 5 ώρες, 46 λεπτά και κάτι ψιλά. Εντάξει, δεν είναι και κανένας τρελός χρόνος αλλά το σημαντικό της υπόθεσης ήταν πως αυτή η σημαντική χιλιομετρική ακτίνα (κάτι σαν Αθήνα – Θεσσαλονίκη) έγινε με ένα μόνο ανεφοδιασμό. Ο οποίος, για να έχετε όλη την εικόνα, διήρκησε 29 λεπτά. Κάνετε την αφαίρεση και βγάζετε τα συμπεράσματά σας

Πέδιλο, ηλεκτροκίνηση και νικητές στη Λιθουανία

Αντίστοιχα, το Peugeot e-208 κάλυψε την απόσταση των 300 χιλιομέτρων σε 3 ώρες και 59 λεπτά, «σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο», όπως γράφει το Δ.Τ. της εταιρείας – μάλλον αναμενόμενα χωρίς να ονοματίζει τον αντίπαλό του. Μην κάνουμε και τσάμπα διαφήμιση στους «απέναντι».

Σε κάθε περίπτωση, ακούγεται σαν μια ωραία ιδέα

Το να διασχίζουν πολλά πληρώματα μία χώρα, αθόρυβα και ηλεκτρικά, με νέα αυτοκίνητα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον, κερδίζοντας δημοσιεύσεις σαν αυτή και προμοτάροντας το νέο ηλεκτρικό ευαγγέλιο, μαζί με ένα σωρό χορηγούς (από εταιρείες κινητής μέχρι αξεσουάρ ταξιδίου), ίσως είναι υλικό για copy-paste. Και όσοι πιστοί προσέλθουν.

Μήπως αξίζει να γίνει και ένα παρόμοιο ελληνικό coast to coast;

*Δείτε την αρχική δημοσίευση στο Protagon


Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Photo: peugeot.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει