Κεντρομήχανη Corvette. Αμερικανική επανάσταση

Post date:

Author:

Category:

H νέα Corvette είναι για πρώτη φορά κεντρομήχανη. Ταυτόχρονα, αποτελεί και το βαρόμετρο ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors. Παρουσιάστηκε μόλις χθες

Παρουσιάστηκε η νέα Corvette. Πολύ λίγοι ασχολούνται με το πόσο γρήγορα πιάνει τα 0-100km/h. Σύμφωνοι, τα πιάνει σε μόλις 3,0’’. Επίσης, φοράει έναν κινητήρα πληθωρικών 6,2 λίτρων – εννοείται 8κύλινδρο με απόδοση 495 ίππων.

Αυτό, όμως, που δεν εννοούνταν εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι ότι μία Corvette θα μπορούσε να είναι κεντρομήχανη. Να μην έχει το γαλαντόμο μοτέρ της μπροστά;

Για πρώτη φορά, λοιπόν, εγκαταλείπει την κλασική διάταξη και υιοθετεί αυτήν των καθαρόαιμων διθέσιων με τον LT2 κινητήρα να βρυχάται πίσω από την πλάτη του οδηγού. Επαναλαμβάνουμε: όχι μπροστά, στο σχεδόν φαλλοκρατικό καπό τόσων δεκαετιών, αλλά πίσω.

Corvette 2020

Corvette 2020

Corvette 2020 interior

 Η κίνηση για τη General Motors για τη νέα κεντρομήχανη Corvette είναι πιο σημαντική και από το σύστημα ανάρτησης που είχε φτιάξει κάποτε για το διαστημικό όχημα που προσγειώθηκε στη σελήνη. Πιο σημαντική από το πρώτο, επαναστατικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, το μακρινό 1966.  Αυτή Corvette είναι η μεγάλη της επανάσταση

Κι αυτό διότι για το θυμικό του αμερικανού που εδώ και 60 χρόνια έχει μάθει εξ απαλών ονύχων να ανδρώνεται με το κλασικό σχήμα της Corvette, η νέα 8η γενιά, δημιουργεί μια τομή στο πώς έχει αντιλαμβάνεται την ταυτότητα του προϊόντος. Είναι σαν να ξυπνούσες ένα πρωί και να ΄βλεπες πως η Coca-Cola ήταν σε τετράγωνο μπουκάλι. Θα σου άρεσε;

Η τελική τιμή δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Εκτιμάται πως θα είναι λίγο κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 60,000 δολαρίων.

Είναι σημαντικό. Ανέκαθεν η Corvette ήταν η «τιμή ευκαιρίας» απέναντι στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων πέφτουν σταθερά, σαν φθνιπωρινό ψιλόβροχο. Σε αντίθεση, τα SUV, ανατέλλουν εμπορικά όλο και περισσότερο. Θα βγάλει χρήματα η GM από τη νέα Corvette; Είναι αμφίβολο αλλά το προσπαθούν.

Έχει ήδη επενδύσει 439 εκατομμύρια δολάρια για πάρτη της. Η νέα Corvette κουβαλάει πολλή τεχνολογία πάνω της ανεβάζοντας το κόστος εξέλιξης.

Διαθέτει ένα νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, νέα ανάρτηση που ανασηκώνεται μερικά εκατοστά για να μη γδέρνεις το εντυπωσιακό της αμάξωμα όταν μπαινοβγαίνεις σε γκαράζ, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα της GM που μειώνει την καλωδίωση και επιταχύνει τις εντολές, τελείως νέο εσωτερικό και, φυσικά, ένα κατακαίνουργιο σασί. Είναι και το ακριβότερο εξάρτημα». Το στοίχημα της Corvette. Μένει να φανεί.

Προς το παρόν, δείτε τις φωτογραφίες του αυτοκινήτου που μία ολόκληρη ήπειρος έχει μάθει να λατρεύει. Ίσως, με την κεντρομήχανη μορφή της τη δουν και περισσότεροι στην ευρωπαϊκή αγορά ως μία wanna be Ferrari με το κρύσταλλο να αποκαλύπτει το μοτέρ. Πίσω

Corvette 2020

Corvette 2020

Photo: GM

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει