Το κινεζικό τσουνάμι έχει νέο μέλος, την Omoda. Έτσι λέγεται η νέα μάρκα που ήρθε στην ελληνική αγορά, προϊόν της Chery που θεωρείται μία από τις κινεζικές εταιρείες με τη μεγαλύτερη εξαγωγική δύναμη. Πότε έκανε ντεμπούτο; Μόλις δύο χρόνια πριν, το 2022
Η Οmoda, όπως και η άλλη φίρμα, επίσης του ιδίου ομίλου, η Jaecoo, θεωρoύνται το πολυτελές παρακλάδι σε σχέση με τα πιο μαζικά μοντέλα της Chery
Πού πρωτοπαρουσιάστηκε η Omoda εκτός κινεζικών συνόρων; Σε Ρωσία και Καζακστάν, τον Οκτώβριο του ’22, με το Omoda C5. Ήταν η πρώτη απόπειρα της κινεζικής Chery να επιχειρήσει πωλήσεις εκτός Κίνας
Προ λίγων ημερών ήρθε στο inbox και σχετικό δελτίο Τύπου, από ελληνικό γραφείο εκπροσώπησης της μάρκας.
Αναφέρεται στο Omoda 7, το πρώτο μοντέλο που έρχεται Ελλάδα. Όπως περιγράφεται, «εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του με στυλ από κάθε πλευρά και κορυφαία φουτουριστική αισθητική».
Φωτό από το λανσάρισμα των Omoda και Jaecoo στο Διεθνές Σαλόνι της Σαγκάης το 2023
Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν
Όπως έχουμε γράψει στο 4Drivers εδώ και πολύ καιρό, τα BEV (Battery Electric Vehicle) καθώς είναι απλοποιημένα ως hardware, δίνουν τη δυνατότητα σε κατασκευαστές να παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα ή και να συστήνουν νέες φίρμες μακράν πιο εύκολα απ’ ό,τι ίσχυε εδώ και έναν αιώνα με τα θερμικά.
Οι νέες κατασκευάστριες εταιρείες μπήκαν, μπαίνουν και θα συνεχίζουν να μπαίνουν στο «χώρο». Βασίζονται κυρίως στο design, τον εξοπλισμό και τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Έχουν ως βάση το λεγόμενο ”skateboard” που διευκολύνει το know-how και, βέβαια, το χαμηλότερο κόστος, ειδικά των κινεζικών που για επιπλέον λόγους έχουν οικονομικό πλεονέκτημα
Η Omoda και στη Μ. Βρετανία
Ταυτόχρονα με το email που λάβαμε, αρχές Ιουνίου έγινε και η επικοινωνία της Omoda στη βρετανική αγορά.
Εκεί το λανσάρισμα της εταιρείας θα ξεκινήσει με το Omoda 5, ένα compact SUV, και θα ακολουθήσουν τα Omoda E5 και το Jaecoo J7, αργότερα εντός του 2024.
Photo: cheryinternational.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.