Η κόντρα μεταξύ ΕΕ και κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών καλά κρατεί. Μόνο που η πρώτη δεν σκέφτηκε ότι όπου υπάρχει νόμος, υπάρχει και «παραθυράκι»
Οι Κινέζοι παρακάμπτουν τις πρόσθετες δασμολογικές επιβαρύνσεις που τέθηκαν σε ισχύ από τον Οκτώβριο στα EV απαντώντας με όλο και περισσότερα υβριδικά
Και όχι απλώς «παραθυράκι», τζαμαρία εισόδου μεγαλοπρεπής. Η Κίνα απαντά στους επιπλέον δασμούς που επέβαλλε από τον Οκτώβριο η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στο έδαφος της πρώτης κάνοντας έντεχνο μπασκετικό πίβοτ
Αφενός παράγει και εξάγει υβριδικά. Ήδη, για παράδειγμα, η πανίσχυρη BYD έφερε το πρώτο της υβριδικό και έπεται συνέχεια. Αφετέρου, τι πιο απλό, αγοράζει εργοστάσια.
Στην ουσία λέει «βάζετε ταρίφες σε όσα κατασκευάζονται στην Κίνα; Πολύ ωραία, θα τα φτιάχνουμε σε εργοστάσιά σας στην Ευρώπη». Με αυτά και με εκείνα, κάποιοι αναλυτές της αγοράς, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, υπολογίζουν μία αύξηση της τάξης των 20% των κινεζικών υβριδικών για το 2024 και ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση του χρόνου
Για να έχετε μία εικόνα, στην Κίνα παράγονται ετησίως περίπου 3.000.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα – διπλάσια παραγωγή από όλη την Ευρώπη.
Είτε όντως υπάρχουν αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις που της δίνουν προβάδισμα είτε η Ευρώπη παλεύει για να ανταγωνιστεί το κινεζικό τσουνάμι φτηνότερων ηλεκτρικών, η ουσία είναι ότι πιάστηκε στον ύπνο, όσο κι αν αυτό ακούγεται παράδοξο για κολοσσούς που διαχειρίζονται απύθμενους προϋπολογισμούς
Τo γράφημα αποτυπώνει την αυξητική τάση των κινεζικών υβριδικών στην Ευρώπη κατά τα τρία τρίμηνα του 2024 (Reuters)
Επίσης για να τα λέμε όλα…
H αλήθεια είναι πως κάποιοι, γερμανοί κυρίως, κατασκευαστές αντιτάχθηκαν στην απόφαση της ΕΕ, μίλησαν για κίνηση που θα επιφέρει συνέπειες-μπούμερανγκ.
Eννοείτα ότι φοβούνται και για τις δικές τους πωλήσεις σε πρίμιουμ κατηγορίες μοντέλων τους που διατίθενται σε εύπορους Κινέζους. Και είναι πολλοί αυτοί.
Έτσι, λοιπόν, τα υβριδικά, είτε τα ευρωπαϊκά που δίνουν χρόνο στους κατασκευαστές τους έναντι της προπορείας των κινεζικών EV είτε τα κινεζικά, έχουν πάρει φόρα.
Ενδεικτικά, οι εξαγωγές των τελευταίων προς την Ευρώπη μέσα σε ένα περίπου χρόνο έφτασαν το 18%. Και έπεται συνέχεια.
Photo: bydauto.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.