Της Κορέας. H Hyundai επιτίθεται με το i30 N των 275 ίππων

Post date:

Author:

Category:

 

Hyundai i30 N δοκιμή

 

- Διαφήμιση-

Μπορείς να καταλάβεις ότι η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι αυτό που ήταν όταν μπαίνει στη λίγκα των hot hatch απέναντι στα Golf GTi και τα συναφή. Κάτι άλλαξε

Το Hyundai i30 Ν, του οποίου μόλις παρουσιάστηκαν οι επίσημες φωτό, δεν είναι άλλο ένα αυτοκίνητο το οποίο βγήκε απ΄τις ορδές των κορεάτικων γραμμών παραγωγής. 

 

Η Hyundai έχει ιδρώσει πολλές ”φανέλες” για να φτάσει εδώ. Κι αν μέχρι τώρα οι περισσότεροι την είχαμε συνηφασμένη με απλώς και μόνο ”value for money” αυτοκίνητα, έντιμα, αξιόπιστα και όλα τα σχετικά επίθετα που συνοδεύουν τέτοιες περιπτώσεις, κάτι μόλις άλλαξε.

 

Είναι η είσοδος στην κατηγορία των hot hatch, καρπώνοντας την εμπειρία απ΄τη συμμετοχή της στο WRC και γεμίζοντας γνώσεις από έμψυψο και άψυχο υλικό.

 

Το i30 Ν είναι εφοδιασμένο με ένα δίλιτρο κινητήρα με απόδοση 275 ίππων (ή 250 χωρίς το πακέτο ”Performance”), επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 0-100 σε μόλις 6.1” με ενεργοποίηση του launch control (ή σε 6.4” για την έκδοση χωρίς το Performance Package). Η μέγιστη ροπή είναι 330 Nm και η τελική ταχύτητα τα 250 km/h. Τα specs κερδίζουν τις εντυπώσεις και τους τίτλους ειδήσεων.

hyundai i30 n specs

 

 

 To σύνολο συμπληρώνεται από ηλεκτρονικές αναρτήσεις (το κόστος σε επίπεδο προμηθευτών έχει πέσει αισθητά), εξάρι κιβώτιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD)

To i30 Ν έχει γράψει χιλιόμετρα στην πίστα του Nordschleife δίνοντας έμφαση στην οδική συμπεριφορά που, πέρα από specs και τυπικά 0-100, είναι και το μεγάλο σκαλοπάτι που χώριζε τις κορεάτικες κατασκευές απ΄την ευρωπαϊκή και ιαπωνική αφρόκρεμα. 

 

΄Οπως και να ‘χει, υπάρχει ενδιαφέρον και μένει να φανεί στο δρόμο η ”ταξική” διαφορά που τυχόν το χωρίζει από έμπειρες hot hatch κατασκευές με ”ένσημα” δεκαετιών στο ”χώρο”.

 

Η άποψή μας στο 4D είναι πως το fine tuning και η συσσωρευμένη δεξαμενή του engineering δεν είναι κάτι που αλλάζει εύκολα στα ”σωθικά” μιας εταιρείας – έστω κι αν μπορεί να κερδηθεί χρόνος με σωστές μεταγραφές έμπειρων σχεδιαστών και μηχανολόγων.

 

Σε κάθε περίπτωση, το i30 N είναι μια νέα και ιδιαίτερα ”προκλητική” παρουσία στην κλάση, δείγμα του κάτι έχει αλλάξει δραστικά στα άδυτα της Hyundai.

Photo: Hyundai

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει