Η Formula 1 επανεξετάζει τη χρήση των κοριτσιών στο grid μετά την αυξανόμενη κριτική ότι η παράδοση είναι «ξεπερασμένη και Τραγική ανοησία». H πολιτική ορθότητα των ανέραστων ξαναχτυπά
Ο Daniel Ricciardo είναι χαρούμενο αγόρι. Εν προκειμένω είχε έναν παραπάνω λόγο. Κρίμα
Ο Ross Brawn, διευθύνων σύμβουλος της F1, δήλωσε στο BBC Radio 5 πως πρόκειται για ένα λεπτό θέμα που τελεί «υπό ισχυρή αναθεώρηση». Προσπαθούμε να σεβαστούμε όλες τις πλευρές», είπε. «Υπάρχουν πολλοί που σέβονται την παράδοση των grid girls και υπάρχουν και αυτοί που αισθάνονται ότι πρόκειται για μια ξεπερασμένη πρακτική»
Τα grid girls έχουν συνδεθεί με το μηχανοκίνητο αθλητισμό ήδη από τη δεκαετία του ’60 και σήμερα εμφανίζονται ακόμα να κρατούν τον αριθμό των οδηγών δίπλα τους ή να βρίσκονται στο βάθρο με τις σαμπάνιες.
Ωστόσο, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η χρησιμοποίηση των γυναικών ως «διακοσμητικά στοιχεία» σε αθλητικά γεγονότα είναι εξευτελιστική και σεξιστική.
Για παράδειγμα, ο Stuart Pringle, διευθυντής του Silverstone, δήλωσε πως η εικόνα είναι «ξεπερασμένη», προσθέτοντας πως «η λύκρα (το ύφασμα από το οποίο είναι τα περισσότερα εφαρμοστά κολάν των κοριτσιών) μπορεί να μείνει στη δεκαετία του 1970 και τη δεκαετία του ’80 – προσωπικά, δεν θέλω καμιά τέτοια τραγική ανοησία».
Και συνέχισε λέγοντας πως «υπάρχει μια αντίληψη ότι αυτή είναι η επίσημη θέση του Silverstone, αλλά πιστεύω πως ζούμε σε έναν ισότιμο κόσμο και δεν θέλω να μεγαλώσει η κόρη μου σκέπτοντας ότι η λύκρα είναι αυτό που πρέπει να επιδιώξει».
Τα grid girls έφαγαν ”πόρτα” από το πρωτάθλημα V8 Supercars της Αυστραλίας το 2016, ενώ ο Βρετανός πρωταθλητής της Formula 1, Lewis Hamilton, κατηγορήθηκε για το ότι έριξε σαμπάνια σε ένα μοντέλο στο Grand Prix της Κίνας.
Ο Chase Carey, διευθύνων σύμβουλος της F1, είπε στο BBC ότι επιθυμεί να «εισπράξει όσο το δυνατόν περισσότερες απόψεις” ώστε να ”λάβει μια σωστή απόφαση για το μέλλον του αθλήματος».
Τέλος, η καθηγήτρια κοινωνιολογίας, Karen Farquharson, υποστηρίζει: «Το μήνυμα που μεταφέρεται είναι πως δεν είναι κακό για τις γυναίκες να είναι διακοσμητικές. Αυτό, όμως, είναι κακό».
Photo: f1.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.