Η αποκάλυψη της Mustang Mach-E είναι η προσθήκη που δύσκολα φαντάζονταν οι φίλοι του πιο καλοπουλημένου σπορ αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Τώρα και σε SUV με σήμα το αλογάκι
Σου θυμίζει κάτι από τις Mustang που ήξερες; Σε μερικές, πολύ μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, ίσως ναι. Συνολικά, καμία σχέση. Η Ford Mustang Mach-E είναι το πλήρως ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Ψηφιακά συνδεδεμένο και απευθυνόμενο σε μια νέα γενιά οδηγών που τώρα γαλουχείται. Και τώρα μπορείτε να πάρετε και μια ανάσα ανακούφισης καθώς μαθαίνουμε πως πρόκειται για προσθήκη στη γκάμα και όχι ολική αντικατάσταση
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της, η Mach-E «έρχεται για πρώτη φορά στα 55 χρόνια ιστορίας του μοντέλου να διευρύνει έτι περαιτέρω την γκάμα της εμβληματικής Mustang εγκαινιάζοντας παράλληλα τη νέα, ηλεκτρική εποχή Ford»
Η Mustang το παίρνει (και) αλλιώς
Το όνομα βαρύ και σημαντικό στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Σε μας, στα ευρωπαϊκά οδηγικά ήθη, η Mustang άργησε να κάνει απόβαση. Τη Mustang, την κλασική, την κουπέ και πισωκίνητη, το muscle car που γράφει τη δική του ιστορία, τη γνωρίσαμε όψιμα. Και είχε αρχίσει να μας αρέσει.
Εδώ, όμως, πρόκειται για άλλο πράμα. Υπάρχουν κάποιες μικρές στυλιστικές αναφορές. Για παράδειγμα, στα πίσω φωτιστικά σώματα. Ή, ναι, υπάρχει και η λεγόμενη ώθηση. Η ροπή που ανέκαθεν συμβόλιζε την πληθωρικότητα των Mustang.
Ο πρόεδρος της εταιρείας υποστηρίζει τα τρία F. Μην πάει ο νους σας στο πονηρό με τη γνωστή, κακιά, τζιζ, λέξη. Λέει πως μια Mustang πρέπει να είναι fast, fun και με αίσθηση freedom, ελευθερίας. Κι έχω την αίσθηση πως ένα fucking fast ηλεκτρικό SUV για μια άλλου τύπου οδηγική κουλτούρα, είναι ακριβώς αυτό που αναζητούν πολλοί
Οι εκδόσεις και η ροπάκλα
Για να έχετε μια τιμή αναφοράς για τη Ford Mustang Mach-E, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Κατ΄αρχήν, η Mach-E GT με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η Mach-E GT επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 5”, αποδίδοντας ισχύ 465 ίππων και ροπή 860 Nm. Το νούμερο, το δεύτερο, «σκοτώνει». Και είναι αυτό, το στιγμιαίο πάτημα στο γκάζι, η κλωτσιά στα πισινά, που αρκεί για τη νέα τάξη οδηγικών πραγμάτων
Επίσης θα είναι διαθέσιμη και μια τετρακίνητη έκδοση με ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm. Διαθέσιμη σε εκδόσεις με μπαταρία 75,7 kW (standard range) ή 98,8 kW (extended range), η νέα Mustang Mach-E «υπόσχεται -ως γνήσια Mustang- μοναδικές στιγμές πίσω από το τιμόνι της, αλλά και ηλεκτρική για την περίσταση αυτονομία που μπορεί να φτάσει με μία πλήρη φόρτιση έως και τα 600 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WTLP».
Κι από ‘κει και πέρα πρόκειται για ένα SUV. Θυμίζει κάτι από Jaguar I-Pace ίσως, έχει μια κεντρική οθόνη σε μέγεθος-τάβλι και κάνει τη δική της επανάσταση. Πόσο επανάσταση; Όσο χρειάζεται για την πλημμυρίδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έρχονται καταιγιστικά μπροστά μας.
H Mustang σε SUV. Σημείο των καιρών
Για την ιστορία, η εταιρεία ανακοίνωσε πως η Ford Mustang Mach-E είναι «ο προπομπός μιας νέας εποχής που έχει ως αιχμή του δόρατος την παρουσίαση 14 ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην Ευρώπη έως τα τέλη του 2020».
Αν δεν βαριέστε, δείτε το βίντεο με την παγκόσμια παρουσίαση της Mach-E. Μιλάει ο διάδοχος της αυτοκρατορίας, ο Bill Ford ο νεότερος (ορθότερα, ο κύριος William Clay Ford Jr.)
Φαντάσου το επίθετό σου να το ξέρουν όλοι στον πλανήτη αφού, μια φορά κι έναν καιρό, ο πρόγονός σου έφτιαξε την πρώτη γραμμή μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων. Κάτι θα ξέρει κι ο διάδοχος για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης που ανατέλλει. Έχει ενδιαφέρον.
Info/Photo: ford.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.