KTM Freeride E. Αν το Prius έκανε παντιλίκια

Post date:

Author:

Category:

Δεν κάνουν θόρυβο, δεν θέλουν βενζίνη αλλά είναι ”ready to race”. Τεστοστερόνη στη ΔΕΗ.

Ευπειθώς αναφέρω από την παρουσίαση της νέας, ηλεκτροκίνητης γκάμας της KTM που οργάνωσε η ελληνική εισαγωγική.

Είμαι άσχετος με τους δύο τροχούς. 

Τα πάω καλά με ποδήλατο αλλά με τις Μ.Ε.Κ. το ρεπερτόριό μου είναι μέχρι ”παπί”. Προ αμνημονεύτων. 

Για να ‘μαι ειλικρινής, ήταν η πρώτη δίκυκλη παρουσίαση στην οποία είχα την τιμή τόσα χρόνια στο μηχανοκίνητο χώρο. Μύγα μεσ’ το γάλα. Πήγα με πουκαμισάκι, σα γαμπρός (ελπίζω ουχί με τη συνοδεία ”κλαρίνου”). Οι άλλοι, ακόμα και τα στελέχη της εταιρείας, ήταν στο πιο casual.

Τεσπά, ήταν η πρόσκληση ενός συναδέλφου απ΄τα χρόνια του ελληνικού evo και νυν after sales manager στη KTM South East Europe, του κ. Κώστα Καλαντζόπουλου, που μου προκάλεσε την περιέργεια.

”Θα είναι μια παρουσίαση που μπορεί να ενδιαφέρει το 4Drivers” μου είχε πει.

Μια και δυο, λοιπόν, βρέθηκα στα κεντρικά της εταιρείας στη Βουλιαγμένης όπου κυριαρχεί το σήμα κατατεθέν στο πορτοκαλί (εντάξει, αυτό το ήξερα…) για να συναντήσω από κοντά τις δύο βασικές αφορμές της παρουσίασης. 

Η πρώτη αφορμή: οι KTM Freeride E, ηλεκτροκίνητες, πανάλαφρες (110 kg), ιδιαίτερα προσιτές για το επαναστατικόν του γένους (από €7.995) αλλά με όλο το fun στο οποίο είναι ανέκαθεν ορκισμένη η αυστριακή φίρμα.

Συγκεκριμένα. Τρία είναι τα μοντέλα της σειράς Freeride E.

Η motocross έκδοση FREERIDE E-SX, η enduro έκδοση FREERIDE E-XC και η supermoto έκδοση FREERIDE E-SM.

Οι τρεις εκδόσεις είναι πανομοιότυπες με διαφορά μόνον στον εξοπλισμό. Παράλληλα, οι εκδόσεις E-XC και E-SM έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν πινακίδα και να κυκλοφορούν νόμιμα στο δρόμο.

Το promo-video δείχνει τα τρελά αγόρια να κάνουν ό,τι περιμένεις απ’ το γνωστό ”παλιμπαιδισμό”, να κατεβαίνουν σκάλες, να τις ανεβαίνουν άμα λάχει, να κάνουν άλματα, σούζες, χώμα, τεστοστερόνη και παντιλίκι.

Όπως καθόμουν και άκουγα την παρουσίαση ήρθε στο μυαλό μου η αυτονόητη σύγκριση του τίτλου.

Για κάποιον που θα πάρει αμιγώς υβριδικό μόνο στη μεταθανάτια ζωή, η ιδέα ενός Prius, ενός Nissan Leaf, ακόμα και ενός BMW i3 που θα ”άπλωνε” την ουρά του στο πάτημα του γκαζιού, θα είχε ακριβές turn-in και θα το έστριβες με μεταφορές βάρους θα ήταν κάτι σαν τη νιρβάνα ενός petrolhead οικολόγου. Και μέχρι στιγμής απέχω απ’ το δεύτερο χαρακτηρισμό γιατί ο πρώτος δεν κάνει τακίμι μαζί του.

Η KTM Freeride E είναι, όμως, ακριβώς αυτό.

Τη φορτίζεις κανονικά, στοιχίζει €1 /100 km (με τις ισχύουσες τιμές παροχών ενέργειας) και δείχνει το μέλλον αφού, είτε μας αρέσει είτε όχι, η ηλεκτροκίνηση είναι το ”φεγγάρι” που δείχνει το ”δάχτυλο”.

Η δεύτερη αφορμή ήταν η κίνηση της KTM South East Europe να ταυτίσει τις Freeride E με το πρόσωπο ενός διακεκριμένου επιστήμονα, του Δρ. Κωνσταντίνου Δρετάκη.

Ο Δρ. Δρετάκης, με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι ένας απ’ τους ελάχιστους ανθρώπους στην Ευρώπη που διαχειρίζεται την ρομποτική τεχνολογία για ιατρικούς σκοπούς, ενώ παράλληλα διδάσκει αυτό το αντικείμενο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

Παράλληλα είναι φανατικός της ηλεκτρικής τεχνολογίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και του σεβασμού προς αυτό.

 [Ο Δρ. Δρετάκης παραλαμβάνει τη Freeride E από τον After Sales Manager της KTM, κ. Κώστα Καλαντζόπουλο.]

Οδηγεί Tesla (αν είναι λευκό τον πέτυχα προ ημερών στα στροφιλίκια Σουνίου), είναι υπέρμαχος της ηλεκτρικής τεχνολογίας που ίσως και να σώσει τον πλανήτη έτσι όπως τον κάναμε, έχει μέχρι και ηλεκτρική μηχανή για σκάφος. Αν και δεν έχει σκάφος.

Εδώ το τακίμι ”δένει”. Παρέλαβε, λοιπόν, τη Freeride E, βγάλαμε και μια αναμνηστική φωτό όλοι μαζί (για να θυμάμαι την ”πρώτη μου φορά”), πήγαμε για φαγητό, ”καλές πωλήσεις” και χαλαρή αμτόσφαιρα.

Μεταξύ άψογου ριζότο και κρεατομπουκιάς σκέφθηκα το αυτονόητο.

Όταν ωριμάσει η ιδέα ενός φτηνού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής για τον petrolhead που δεν θα κάνει χαρακίρι απ’ την οδηγική βαρεμάρα, θα ΄μαι κι εγώ εκεί. Μιλάμε για τετράτροχο, ε;

Γιατί, ως γνωστόν, you can’t teach an old dog new tricks.

Info: KTM / Photo: KTM

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει