Το απόλυτο hyper car από το Μαρανέλο. H Ferrari LaFerrari. To αριστούργημα του Centro Stile και του Flavio Manzoni. Αυτές είναι πέντε λεπτομέρειες που αξίζει να θυμάσαι. Συν μία που υπενθυμίζει γιατί κανείς δεν είναι τέλειος
Ο ηλεκτρικός κινητήρας της LaFerrari παράγει περισσότερη ηλεκτρική ισχύ από ένα Toyota Prius
Η LaFerrari είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari με υβριδικά παραγόμενη ισχύ. Διαθέτει έναν 12κυλινδρο σε διάταξη V κινητήρα 6,3 lt και παράγει ισχύ 800 ίππων ενώ ο ηλεκτροκινητήρας προσθέτει άλλους 163 ίππους, σε ένα σύνολο 963 ίππων. Πολύ πράμα. Ακόμα κι ο Chris Harris ίδρωσε κάπως.
Είναι 20% ελαφρύτερη από την Enzo
Παρά το γεγονός ότι η LaFerrari μπορεί οπτικά να δείχνει μεγαλύτερη από την Enzo, πρακτικά, έχει τις ίδιες διαστάσεις και μάλιστα είναι ελαφρύτερη. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι εκτός μεταξονίου καθώς οι πρόβολοι της LaFerrari είναι καλύτερα ισορροπημένoι. Διαθέτει επίσης, μεταξύ άλλων, ένα αιχμηρό μπροστινό μέρος και μυώδεις θόλους, πιθανότατα αποδίδοντας τιμή στα σπορ αυτοκίνητα της Ferrari της δεκαετίας του 60 και το 70.
Θεωρητικά μπορεί να οδηγηθεί τελείως ανάποδα
Καθώς το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με εξαιρετική προσοχή μέσα στην αεροδυναμική σήραγγα, καταφέρνει μία τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην αντίσταση στον αέρα και την κάθετη δύναμη (down force). Χρησιμοποιώντας ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, περιλαμβανομένων των αεροτομών και των διαχυτών αέρα, θεωρητικά, σε ταχύτητα περισσότερα από 300 km/h θα οδηγηθεί τελείως ανάποδα, δηλαδή με τους τροχούς από πάνω και την οροφή προς τα κάτω, λόγω της παραγόμενης κάθετης δύναμης.
Ένα καινούργιο σετ ελαστικών κοστίζει κάποια €2.500
Τα μπροστινά ελαστικά είναι λιγότερο ακριβά, προφανώς γιατί οι απαιτήσεις είναι ακόμα μεγαλύτερες για τα πίσω ελαστικά. Με μια ιπποδύναμη σχεδόν 1000 ίππων, η οποία περνά στο δρόμο αποκλειστικά από τους πίσω τροχούς, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως μπορείς να κάψεις τα πίσω λάστιχά της για πλάκα με την παραμικρή πίεση στο πεντάλ του γκαζιού και τους τροχούς υπό κλίση. Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα ελαστικά έχουν ειδικά σχεδιαστεί γι’ αυτό το hyper car, δεν προκαλεί έκπληξη ότι στοιχίζουν. Τα track days μπορεί να είναι υπέροχα με τη LaFerrari. Αλλά σίγουρα είναι και πανάκριβα.
Λιγότερο από 500 αντίτυπα έχουν κατασκευαστεί. Εντάξει, για την ακρίβεια, 710 αν βάλεις μέσα και την LaFerrari Aperta
Κάπως έτσι καταλήγει να είναι ακόμα πιο σπάνια κι από την F40 (1.311 αντίτυπα) ενώ διατίθενται και σε περισσότερα χρώματα πέραν του κλασικού κόκκινου. Μάλιστα, έχουν εμφανιστεί να έχουν αλλάξει χέρια μερικά «κομμάτια» έχοντας αυξήσει την αρχική τους αξία τους κατά 500% σε σχέση με την αρχική τιμή των 1.5 εκατομμυρίων ευρώ.
Κανείς δεν είναι τέλειος. Ούτε η LaFerrari, για την οποία ανακοινώθηκε ανάκληση
Συγκεκριμένα, αφορούσε ένα πιθανό πρόβλημα που θα μπορούσε να δημιουργηθεί λόγω λανθασμένης επίστρωσης στο ρεζερβουάρ καυσίμου η οποία ίσως προκαλούσε ανάφλεξη. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.
Photo: carmagazine.uk
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.