Γιατί το χειροκίνητο πέθανε στη Lamborghini;

Post date:

Author:

Category:

Ο Maurizio Reggiani, chief engineer στη Lamborghini, λατρεύει την παραδοσιακή «χτένα» με το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο. Ομολογεί, ωστόσο, πως δεν θα ξαναδούμε το χειροκίνητο σε μοντέλο της εταιρείας. Και εξηγεί το γιατί

Δια στόματος του επικεφαλής του R&D τμήματος, του Maurizio Reggiani, αυτή είναι η νέα πραγματικότητα.

Όπως και ο ίδιος επιβεβαιώνει στη συνέντευξη που έδωσε στο αμερικάνικο Road&Track, η απόφαση να καταργήσουν τα χειροκίνητα κιβώτια στα ιταλικά exotics, δεν ήταν από τις πιο εύκολες. Χωρίς αμφιβολία όμως, ήταν μια κίνηση λογική και αναπόφευκτη.

Εκείνος ο γυμνός, γοητευτικός λεβιές με την ασημένια μπίλια στην κορυφή, αποτελεί πλέον μουσειακό έκθεμα.

Το τελευταίο της αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο ήταν η Gallardo LP560-2 50th Anniversary, η επετειακή έκδοση, φόρος τιμής για τα 50 χρόνια ζωής της φίρμας. Από εκείνο το σημείο και μετά, οι Ιταλοί στηρίζουν μόνο τα ημιαυτόματα κιβώτια.

«Ο βασικός λόγος που μας έκανε να πάρουμε την απόφαση αυτή, είναι η ανάγκη για τον πλήρη έλεγχο του σασί» λέει ο Maurizio Reggiani. «Αν θέλεις να έχεις τον έλεγχο του σασί, πρέπει να έχεις και τον έλεγχο της δύναμης του αυτοκινήτου. Αν θέλεις όμως να έχεις τον έλεγχο της δύναμης του αυτοκινήτου, τότε ο συμπλέκτης πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο του εγκεφάλου του αυτοκινήτου, όχι του δικού σου»

«Δουλέυω στη Lamborghini εδώ και 20 χρόνια. Την εποχή της Diablo, ο συμπλέκτης δεν είχε σερβομηχανισμό και χρειαζόταν να ασκήσεις δύναμη της τάξης των 40 κιλών για να απεμπλέξεις το συμπλέκτη.

Εκείνα τα χρόνια, η ανώτατη τιμή της ροπής των αυτοκινήτων μας ήταν στα 450Nm. Σήμερα η ροπή κυμάινεται στα 690Nm. Αν δεν είσαι αποφασιστικός με αυτή τη δύναμη που χρειάζεται ο συμπλέκτης, τότε μπορείς να τον κάψεις σε χρόνο ρεκόρ».

«Θυμήσου, όταν τοποθετείς ένα σύστημα σερβομηχανισμού ανάμεσα στο πόδι σου και στο συμπλέκτη, έχεις ήδη τοποθετημένο ένα φίλτρο που αλλοιώνει την αυθεντική αίσθηση του πεντάλ.

Για μένα, η αυθεντικότερη μορφή ενός χειροκίνητου κιβωτίου, είναι όταν με το πόδι σου πιέζεις όλο το φορτίο που είναι απαραίτητο για να απεμπλέξεις το συμπλέκτη. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για μια ανόθευτη εμπειρία, πρέπει να πάμε 20 χρόνια πίσω, όχι 10, καθώς αυτά τα φίλτρα για τα οποία μίλησα πιο πάνω, ήταν ήδη τοποθετημένα.»

Γι` αυτό και ο κύριος Maurizio Reggiani, όταν αναζητά την ανόθευτη μηχανική αίσθηση ενός συμπλέκτη, «πηδάει» στην Alfa Romeo Duetto του 1966, με το stick ανά χείρας και χωρίς ενδιάμεσα «φίλτρα» να νοθεύουν την οδηγική εμπειρία.

Επειδή, όμως, τα πράγματα προχωρούν καλό είναι να δει κανείς τον Reggiani με τη νέα Aventador S.

Photo: Forbes

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει