Ο τελευταίος, γνήσιος απόγονος των άλλοτε πισωκίνητων ταύρων της Sant’Agata Bolognese, η Lamborghini Huracán EVO RWD, προκαλεί τον Πραγματικό Οδηγό. Ζητούνται τέτοιοι
Σύμφωνα με την εταιρεία, η Lamborghini Huracán EVO RWD, που αποτελεί την πισωκίνητη έκδοση της τετρακίνητης Huracán EVO και μοιράζεται τον ίδιο ατμοσφαιρικό V10 των 5.2 lt, αποδίδει 610 ίππους, 560 Nm ροπής και προσφέρει μία «ακόμα πιο συμμετοχική εμπειρία οδήγησης»
Αν προσέξει, μάλιστα, κάποιος τη διατύπωση στην επίσημη ιστοσελίδα της Lamborghini, θα προσέξει μία φράση με ιδιαίτερη σημασία. Γράφεται συγκεκριμένα, πως αποτελεί «ένα στρατηγικό παιχνίδι για τους κυρίαρχους επί του αυτοκινήτου και όχι για αυτούς που απλώς βρίσκονται πίσω από το τιμόνι»
Η πίσω κίνηση δεν πέθανε ακόμη
Δεν είναι τυχαία τοποθετημένη στην παρουσίαση του νέου τέκνου της Sant’Agata Bolognese. Εκφράζει όχι μόνο την, κατά κάποιο τρόπο, επιστροφή της Lambo σ΄αυτό για το οποίο έγινε κάποτε γνωστή. Αλλά και την επιμονή σε ένα μερίδιο αγοράς που θέλει μια Lambo χωρίς γερμανικής προέλευσης τετρακίνητη φιλοσοφία.
Μια που το ΄φερε η κουβέντα, θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο για τη Lamborghini αν δεν είχαν πάρει τα κουμάντα οι Γερμανοί. Η αλήθεια να γράφεται. Και αναζητείται πόσοι ρομαντικοί ιταλόφιλοι σοκάρονται όταν διαβάσουν ότι υπάρχει Haldex 5ης γενιάς στα σωθικά μιας Huracán. Εν προκειμένω, πάντως, σε συνδυασμό με μηχανικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό.
Σε κάθε περίπτωση, οι Lamborghini έγιναν διάσημες στα χρόνια των Miura, των Countach, των Diablo ή ακόμα και της Murcielago. Όλα τα υπεραυτοκίνητα που έβγαιναν απ΄τις πόρτες του εργοστασίου της Sant’Agata, έγραψαν τη δική τους ιστορία στην πίσω κίνηση και τον ατίθασο χαρακτήρα.
Η Lamborghini Huracán EVO RWD δείχνει να υποκύπτει, λοιπόν, στη διατηρητέα τάση για εξωφρενικές επιδόσεις αλλά και μέγιστη εμπλοκή του Πραγματικού Οδηγού. Γιατί, κακά τα ψέμματα, ένας τέτοιος μπορεί, ίσως και υπό ιδανικές συνθήκες, να εκτιμήσει μια πισωκίνητη Huracán
Προφανώς υπάρχουν όλα τα συστήματα ασφάλειας απ΄τα ράφια του εργοστασίου. Όπως και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την όμορφη ακουστικά επωνυμία «Lamborghini Doppia Frizione».
Αναζητούνται γνώστες
Όμως, αν είναι κάποιος να επιλέξει έναν μαινόμενο «ταύρο» με μετάδοση μόνο στον πίσω άξονα, η κίνηση έχει νόημα μόνο αν τον ενδιαφέρει το απόλυτο κοντρόλ σε συνδυασμό με σπάσιμο της πρόσφυσης. Αλλιώς, παίρνει μια τετρακίνητη. Που εννοείται είναι εξίσου δυνατή, πιο εύκολα ελεγχόμενη και χωρίς να χάνει κάτι σε εύρος εμπορικότητας. Αυτό δεν είναι το κυρίαρχο κοινό της αγοράς;
Με την ευκαιρία, δεν θα ξεχάσω, κάποτε οδηγώντας παρέα με το θρυλικό δοκιμαστή των Lamborghini, τον Valentino Balboni μία Lamborghini Murcielago LP640, τι είχε σχολιάσει απ΄το δεξί κάθισμα. «Στο μέλλον όλες οι Lamborghini θα είναι τετρακίνητες και αυτόματες», είχε πει ο Balboni ανάμεσα στις ενδιαφέρουσες ιστορίες.
Οπότε, τι; Επαναφορά στις αρχετυπικές ιδέες; Φυσικά, όχι. Η Lamborghini Huracán EVO RWD είναι η μειοψηφία ανάμεσα στον τετρακίνητο στόλο της εταιρείας. Εν μέσω ενός SUV (πού καταντήσαμε, Ferruccio) που λέγεται Urus. Αλλά και ενός κοινού που αποζητά το σταθερό πάτημα με απαγορευτικές ταχύτητες.
Τα specs της Huracán EVO RWD κάνουν λόγο για 0-100 σε 3,3 δευτερόλεπτα, τελική 325 km/h και μια τροποποιημένη εκδοχή του συστήματος Performance Traction Control System (P-TCS). Το βάρος είναι κατά 33 kg λιγότερα σε σχέση με την τετρακίνητη Huracán και, συγκεκριμένα, στα 1,389kg. Όπλο
Πλαγιολισθήσεις και άλλα αμαρτωλά
Η κατανομή βάρους είναι 40:60 ανάμεσα στους δύο άξονες και οι διαστάσεις μαζεμένες ως προς το μήκος, με 4,520 mm και γενναιόδωρο πλάτος 1,933 mm – χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι καθρέπτες. Αλλιώς, πρέπει να προσέχεις στης πόλης τα στενά με τα 2,236 mm.
Για την ιστορία, να σημειωθεί πως στη βασική (sic) έκδοσή της εξοπλίζεται με συμβατικά αμορτισέρ. Προαιρετικά εξοπλίζεται με τη μαγνητικά ελεγχόμενη ανάρτηση LMS. Το passive damping, επίσης επιβιώνει.
Tα προγράμματα Strada, Sport και Corsa έχουν διατηρηθεί αλλά είναι ρυθμισμένα στην παροχή ροπής μετά από παρατεταμένες υπεστροφές και άλλες ασέλγειες. Τέλος, το εσωτερικό είναι γνώριμο απ΄τις Huracán της οικογενείας. με οθόνη αφής 8.4 ιντσών, συμβατότητα με Apple CarPlay και, κυρίως, ένα διαστημικά οδηγοκεντρικό κόκπιτ
Η διάθεσή της σε Πραγματικούς Οδηγούς που ξέρουν να εκτιμήσουν την αξία μίας Lamborghini Huracán EVO RWD και κάποιων £137,000 προ φόρων, θα ξεκινήσει από φέτος την άνοιξη.
Ζητούνται γνώστες του αντικειμένου.
Info/Photo: lamborghini.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.