Σε μερικούς μήνες η ιστορική φίρμα της Autobianchi συμπληρώνει τριάντα χρόνια απραξίας. Έστω κι αν δε χρησιμοποιείται πλέον, ανήκει στον Όμιλο Stellantis. Μόνο που η κόντρα της τελευταίας με την ιταλική κυβέρνηση αφήνει ανοιχτό ένα «παράθυρο» επιστροφής της εταιρείας. Αυτή τη φορά υπό διαφορετικό καθεστώς
Το τιμημένο Autobianchi A112 Abarth ήταν το πιο επιθυμητό μοντέλο της ιταλικής εταιρείας. Μικρό, σβέλτο και με τεχνολογικές πρωτοπορίες, ενώ ήταν και ενεργό και σε αγωνιστικό περιβάλλον
Το Μάιο του 1986, μετά από δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια στην παραγωγή και διάφορες ενδιάμεσες αναβαθμίσεις, το Autobianchi Α112, το πιο εμπορικό μοντέλο της, έλαβε τέλος. Έδωσε τη θέση του στο Autobianchi Y10, τουλάχιστον όπως συνέχισε να λέγεται στην ιταλική αγορά. Εμείς, στην Ελλάδα, το γνωρίσαμε ως Lancia Y10
Ως φίρμα η Autobianchi έπαψε να δραστηριοποιείται το 1995.
Έκτοτε παραμένει ανενεργή, ενώ κατά τα πρόσφατα χρόνια αποτελεί μέρος του χαρτοφυλακίου της Stellantis. Τυπικά, έστω.
Ωστόσο η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και του Ομίλου αφήνει ελπίδες επαναφοράς της Autobianchi στο προσκήνιο.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να παραχωρήσει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ορισμένες ιστορικές ιταλικές επωνυμίες, συμπεριλαμβανομένων των Autobianchi και Innocenti, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδας Il Sole 24 Ore.
Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Βασικά με το νομικό πλαίσιο που όρισε ένα πρόσφατα ψηφισμένο διάταγμα που επιτρέπει στις ιταλικές αρχές να «αναλάβουν τον έλεγχο εμβληματικών εμπορικών σημάτων που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για περισσότερα από πέντε χρόνια». Η Αutobianchi, όπως και η Innocenti, εμπίπτουν στη σχετική διάταξη
Έντυπες διαφημιστικές καταχωρήσεις της εποχής με το Autobianchi A112
Θα παραδώσει η Stellantis τα δικαιώματα;
Ο Όμιλος είναι ήδη σε ανοιχτό πεδίο αντιπαράθεσης με την ιταλική κυβέρνηση.
Όπως γράφαμε, «η κυβέρνηση της Μελόνι και η Stellantis δεσμεύτηκαν να παράγονται ένα εκατομμύριο οχήματα ετησίως στη χώρα. Αλλά τόσο η κυβέρνηση όσο και τα συνδικάτα λένε ότι η Stellantis δεν τηρεί αυτή την υπόσχεση».
Επομένως, σε μία πρώτη ανάγνωση των εξελίξεων, αφενός μεν οι Ιταλοί μπορούν να ανακτήσουν τα δικαιώματα για την Autobianchi και αφετέρου δε η Stellantis μπορεί να αντιπαρατεθεί περισσότερο καθώς η Ιταλία δεν έχει κάποιον τρόπο να την αναγκάσει να κάνει περισσότερες επενδύσεις στη χώρα
Ταυτόχρονα η ιταλική κυβέρνηση για να αξιοποιήσει την Autobianchi θα χρειαστεί τη βοήθεια των Κινέζων. Προφανώς για επιστροφή της θρυλικής εταιρείας ως κατασκευάστρια, σε ιταλικό έδαφος, ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σε κάθε περίπτωση, το θέμα έχει μεγάλο ενδιαφέρον.
Τόσο για τα ίδιες τις επίμαχες φίρμες όσο και γενικότερα για το πώς θα εξελιχθεί η αντιπαράθεση μεταξύ της Τζόρτζια Μελόνι και ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας που δείχνει να προτιμά περισσότερο τις γαλλικές «ακτές».
Photo: newsdanciennes.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.