Δυστυχώς ταφόπλακα αλλά, όπως σωστά λένε οι Αμερικανοί, it is what it is. Η λίστα με τα αυτοκίνητα που μας αποχαιρέτισαν οριστικά με το που έφυγε το 2024 είναι μεγάλη. Και πονάει
Το Hyundai i30 N, όπως και το «ομόσταυλό» του i20 N, είναι από τα αυτοκίνητα που λείπουν πλέον από την ελληνική αγορά. Δεν έφτανε που τα hot hatch εκλείπουν σταθερά κατά τα πρόσφατα χρόνια, ήρθαν και οι ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες και τα εκτέλεσαν από το σημείο του πέναλτι
Eν μέσω μιας αυτοκίνησης που αλλάζει, τα μοντέλα που αποσύρονται οριστικά από τους ευρωπαϊκούς τιμοκαταλόγους πωλήσεων αυξάνονται και πληθύνονται
Τεκτονικές μεταβολές λαμβάνουν χώρα, η ηλεκρτοκίνηση σχεδόν επιβάλλεται (παρά την πτώση πωλήσεών της στην Ευρώπη), τα υβριδικά ανεβαίνουν σε προτιμήσεις και το όλο στρατέγκο συμπερικλείεται στο εάν αξίζει για τους κατασκευαστές να επενδύουν κι άλλο ή, ακόμα περισσότερο, να υφίστανται πρόστιμα όταν η γκάμα τους υπερβαίνει τους μέσους όρους διοξειδίων.
Μία μικρή -μπορεί και μεγάλη- άβυσσος η αγορά των καινούργιων
Έχοντας ήδη, από τα προηγούμενα χρόνια, τη μαζική συρρίκνωση της κατηγορίας «B», δηλαδή των λεγομένων «υπερμίνι», αυτών που κυριαρχούσαν επί δεκαετίες στη μαζική αγορά, το 2024 φαίνεται πως ήταν και το τέλος πολλών άλλων μοντέλων, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Από αγαπημένα hot hatch μέχρι ακριβά υπεραυτοκίνητα που και σ’ αυτά υπήρξαν κρίσιμα διλήμματα τύπου ‘’live or die’’ για τους κατασκευαστές. Τελικά προτιμήθηκε ο «θάνατός» τους. Μαζί και κάποια ηλεκτρικά που δεν «τράβηξαν» εμπορικά και τραβήχτηκε προς τα «έξω» η πρίζα τους μια και καλή
Προσθέστε στην οργανική σούπα των αλλαγών και ό,τι καταφθάνει στις δυτικές ακτές από τη νέα αυτοκινητική αυτοκρατορία της Κίνας και, όπως θα δείτε στη συνέχεια, τα περισσότερα πλήγματα αφορούν παραδοσιακούς κατασκευαστές – είτε από Ευρώπη είτε από Αμερική είτε και από Νότια Κορέα.
Top 25: Η λίστα του αποχαιρετισμού
Οι διαβασμένοι ίσως εντοπίσουν ότι η παρακάτω λίστα είναι περιορισμένη και μόνο ενδεικτική.
Έχει νόημα να προστεθούν και όσα αυτοκίνητα, κυρίως από την άλλη όχθη του Ατλαντικού, δεν είδαμε ποτέ ούτε όταν πωλούνταν κανονικά; Μπα.
Ας αρκεστούμε σε αυτά. Είναι ήδη πολλά.
1. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
2. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
3. Aston Martin DBS Superleggera
4. Audi A5 Coupe & Cabrio
5. Audi R8
6. Audi RS4 Avant
7. Audi RS 5
8. ΒMW X3 M
9. Ferrari Roma (όπως και οι Ferrari SF90 Stradale, 812 Superfast και 812 GTS)
10. Hyundai i30 N & i20 N (στην ευρωπαϊκή αγορά)
11. Jaguar E-Pace (όπως και οι Jaguar F-Type, I-Pace και XF)
12. Lamborghini Huracan
13. Maserati Ghibli (όπως και οι Maserati Levante και Quattroporte)
14. Mazda6
15. MINI Clubman
16. Nissan GT-R
17. Porsche 718 Boxster & 718 Cayman (στην ευρωπαϊκή αγορά)
18. Porsche Macan (θερμικό)
19. Renault Twingo Electric & Renault Zoe
20. Seat Tarraco
21. Subaru Legacy
22. Toyota GR86 (στην ευρωπαϊκή αγορά)
23. Toyota GR Supra 2.0
24. VW Arteon
25. Volvo S60
Photo: Media Press
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.