Η Lotus Evija είναι το πρώτο hypercar της Lotus. Και είναι ηλεκτρικό, αποδίδει 2.000 ίππους και θα κοστίζει 2 εκ. ευρώ. Αυτό είναι το πρώτο βίντεο που έβγαλε στον αέρα η Lotus απ΄τις δοκιμές στην πίστα
Για πρώτη φορά στην ιστορία τους οι Βρετανοί εισέρχονται στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων. Και το κάνουν με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη Lotus Evija. Μόλις 130 τεμάχια και τιμή στο Θεό. Μια νέα, διαφορετική εποχή για τη Lotus που ξέραμε
To βίντεο που θα δείτε έχει κομβική σημασία για τη Lotus. Είναι η πρώτη φορά που αποκαλύπτεται η Lotus Evija εν κινήσει
Μέχρι στιγμής, το νέο δημιούργημα το έχουμε δει στατικό. Και με την περιβολή στα όρια του κόνσεπτ. Εδώ δεν αναφέρεται καν ποια είναι η πίστα δοκιμών. Μόνο μερικά φευγαλέα πλάνα για αυτό που έρχεται.
Η Lotus που αλλάζει
Και αυτό που έρχεται, έρχεται εξαιρετικά γρήγορα. Η Lotus δεν φημιζόταν ποτέ να κυνηγά την απόλυτη ιπποδύναμη. Κυνηγούσε, επιδίωκε το ανόθευτο handling, την απόλυτα ξεκάθαρη αίσθηση.
Όμως, όπως σημειώναμε σχετικά με τη νέα γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το μεγάλο «τυράκι» της ηλεκτροκίνητης επέλασης, πέρα από θέματα αυτονομίας, θα είναι οι τρομερές επιδόσεις.
Η στιγμιαία ροπή τού «εδώ και τώρα εκσφενδονίζομαι». Κρατήστε το αυτό. Θα σας φανεί ως σημείο αναφοράς για τα ηλεκτροκίνητα που έρχονται. Προσωπικά, το εμπέδωσα με ένα Tesla που με προσπέρασε σαν σταματημένο, προχθές στην παραλιακή. Και δεν οδηγούσα κάτι αργό. Φαντάσου τι θα γίνεται με την Evija
- Διάβασέ το: Tesla εναντίον όλων. Πού πάμε, κύριοι;
Τεσπά, το ζήτημα είναι η Lotus Evija. Κυνηγάει, λοιπόν, την απόλυτη επίδοση. Κάνει τα 0-300 km/h σε μόλις 9 δευτερόλεπτα. Καταιγιστική. Τι άλλο να πεις. Μηδέν τριακόσια σε εννιά; Το γράφω και ολογράφως για να το εμπεδώσουμε.
Με 2.000 ίππους και όλη τη βαθιά δεξαμενή γνώσης, εκεί στο Hethel, για το πώς κάνεις ένα αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν διαβήτης, το αποτέλεσμα θα είναι, πιθανότατα, τρομερό ως εμπειρία.
Το άνοιγμα προς τα παχιά πορτοφόλια
Η Lotus Evija δεν μοιάζει, βέβαια, με τις Lotus που έχουμε συνηθίσει. Τις Elise, τις Exige ή και τις πανάλαφρες κατασκευές του παρελθόντος, όπως τη λιλιπούτεια Lotus Europa που μετά βίας ζύγιζε κάποια 700 κιλά.
Σε αντίθεση, η Lotus Evija ζυγίζει 1.680 kg. Δεν είναι λίγα τα κιλά αλλά και δεν είναι πολλά για φουλ ηλεκτρικό. Άλλωστε, στο κέντρο του ανθρακονημάτινου μονοκόκ υπάρχουν τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Βάλε και τις μπαταρίες και έχεις τη σούμα. Εξ ου και η ανάγκη για το carbon σασί της.
M’ αυτά και μ’ αυτά, μια νέα εποχή ξεκινά για τη Lotus. Ως γνωστόν, υπό την οικονομική επίβλεψη της κινεζικής Geely. Κάνει άνοιγμα σε παχιά πορτοφόλια που έχουν να δώσουν 2 εκατομμύρια ευρώ για μια Lotus και μεταφέρει τη βρετανική εταιρεία σε άλλα κλιμάκια. Έστω κι αν δεν έχει σχέση με τη φιλοσοφία του ιδρυτή της, Colin Chapman, και το περίφημο ”less is more”
Τρεις Μεγάλοι άλλων εποχών. Στο κέντρο ο Colin Chapman. Στα αριστερά της φωτό ο Graham Hill και δεξιά ο μόνος οδηγός που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής μετά θάνατον, ο Jochen Rindt
Αυτά. Και αυτό είναι το βίντεο για το νέο, ηλεκτροκίνητα γενναίο κόσμο.
Photo: lotuscars.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.