Μα κι άλλο κινεζικό; Για τα Omoda & Jaecoo στο Ίδρυμα Σ. Νιάρχος

Post date:

Author:

Category:


Μπράντες που δεν είχαμε ποτέ ακούσει κάνουν απόβαση στα ευρωπαϊκά πράγματα. Next please για τα Omoda & Jaecoo

Omoda & Jaecoo
Omoda 5


Με εργοστάσιο παραγωγής στην Ισπανία και ερευνητικά κέντρα στη Γερμανία, οι Κινέζοι της Omoda & Jaecoo εστιάζουν στα ευρωπαϊκά πράγματα


Αν γκουγλάρετε το παραπάνω όνομα στο ελληνικό διαδίκτυο αποτελεί εδώ και μερικές ώρες τη νέα επικαιρότητα. Αν δεν το γκουγκλάρετε και δεν το ‘χετε ακούσει, ίσως θα μπορούσε να είναι το όνομα ενός αρχιτεκτονικού γραφείου. Ας πούμε, Omoda / Jaecoo & Partners. Ή διαφημιστικής εταιρείας. Δεν ξέρω, ακούστε το συνειρμό σας. 

Ελάτε όμως που τα Omoda & Jaecoo θα διακινηθούν στην αγορά υπό την επίβλεψη του Emil Frey Group – κοινώς της μεγάλης εταιρικής «ομπρέλας» που, μεταξύ άλλων, έχει στο πορτφόλιό της τη Mercedes-Benz και τη smart.

Κάπως έτσι, η πρόσκληση για το νέο αυτοκινητικό δίδυμο είχε στόχο την πρεμιέρα, προχθές βράδυ, σε μια καλά οργανωμένη και αβανταδόρικη βραδιά στο ΙΣΜ. 

Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω πόσα ακόμα κινεζικά θα έρθουν στις ευρωπαϊκές ακτές. Οι πύλες των εργοστασίων της νέας ισχυρής αυτοκρατορίας έχουν ανοίξει για τα καλά και αλωνίζουν.

Omoda & Jaecoo
Jaecoo J7

Όσον αφορά τους μεταλλικούς πρωταγωνιστές της βραδιάς, η πρώτη εμφάνισή τους σε ευρωπαϊκό έδαφος έγινε μόλις τον Μάρτιο του 2024, στην Ισπανία. Όχι τυχαία. Οι Κινέζοι έστησαν ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής στη Βαρκελώνη. Πρώτον, για να έχουν άμεση πρόσβαση στην αγορά και, δεύτερον, για να εκτελέσουν μία ωραιότατη ντρίμπλα στο «κυνηγητό» και τις επιπλέον επιβαρύνσεις για τα κινεζικά που φτιάχνονται στην Κίνα

Για παράδειγμα, σε μόλις έξι μήνες από την κυκλοφορία των Omoda 5 και Omoda 5 EV και δύο μήνες από την είσοδο του Jaecoo 7, οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τις 16.000 μονάδες, με το μηνιαίο ρυθμό να αγγίζει τις 3.000 μονάδες

Νοτ μπαντ ατ ολ, που λένε στα μαρκετινίστικα καθώς οι Κινέζοι ήταν ήδη μπροστά στα ηλεκτρικά, με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μεγαλύτερα αποθέματα σπάνιων γαιών αλλά και μία κρατική, όπως κατηγορεί η ΕΕ, υποστήριξη που αφήνει περιθώρια κέρδους και πίεση τιμών.


Θα αυξηθούν οι τιμές των κινεζικών αυτοκινήτων

Η γκάμα διαθέτει ηλεκτρικά και θερμικά

Για παράδειγμα, το Omoda 5, ένα μαζεμένο σε διαστάσεις SUV (και) με μοτέρ 1.6 TGDI, εξ όσων διαβάζω, ξεκινά από τα €27.500.

Υποτίθεται έχει ποιοτικά στοιχεία – στοιχείο που «παίζει» απρόσμενα σε διάφορα κινεζικά της αγοράς προκαλώντας ρωγμές στην κλασική απαξίωση τύπου «μα, είναι κινεζιά». Εντυπωσιακό, είναι αλήθεια, και το Jaecoo J7, ένα επίσης SUV που με άλλα σήματα στη μάσκα θα μπορούσες να το μπερδέψεις με κάποιο πρίμιουμ ευρωπαϊκό. Δε λέω ονόματα…

Βγαίνει και σε plug-in και σε μία έκδοσή του δηλώνει 340 ίππους, 525 Nm ροπής και αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων, με τιμή που ξεκινά από τα €39.490.

”In Europe, for Europe”

Γενικώς η εταιρεία λέει ότι είναι προσαρμοσμένη στο τι θέλει ο μέσος ευρωπαίος.

Εξ ου και επικοινωνεί το μότο ‘’In Europe, for Europe’’. Πειστικό; Σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά η μεταφορά τεχνολογίας δεν έχει σύνορα και από ‘κει και πέρα είναι θέμα του πώς θα το επικοινωνήσεις παύλα πουλήσεις.


Πόλεμος τιμών. Πόσοι Κινέζοι κατασκευαστές EV θα επιβιώσουν;

Για να το κλείνουμε

Τι να πω; Δεν προλαβαίνουμε να μαθαίνουμε νέα ονόματα στον αυτοκινητικό χάρτη.

Υπάρχει ένας πόλεμος στα showroom εκεί έξω και, κατά δαρβινική νομοτέλεια, θα επιβιώσει ο ισχυρότερος.

Για να το κλείνουμε, εννοείται υπάρχει και ηλεκτρική γκάμα, δηλαδή το βούτυρο στο κινεζικό «ψωμί», όπως το Omoda 5 EV που κοστίζει από €28.500 καθώς και άλλα.

Omoda & Jaecoo

Επίσης εννοείται το παραπάνω ποσό περιλαμβάνει την επιδότηση των €9.000 από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Τώρα, μιας και το ‘φερε η κουβέντα, πόσοι τελικά θα χωρέσουν να μπουν στο πρόγραμμα και να πάρουν πίσω τα ωραία τους εκταμιευμένα εννιά χιλιάρικα είναι ένα θέμα για το οποίο ακούγονται διάφορα σενάρια, κάποια καθησυχαστικά και κάποια αγχωτικά. Ψαχτείτε

Photo: Omoda & Jaecoo


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει