Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το Mazda MX-30, μόλις παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show. Ειδικά μελετημένο και σχεδιασμένο για πελάτες που, όπως υποστηρίζει η επίσημη ανακοίνωση, «δεν θέλουν να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση όταν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο». Γίνεται;
Το Mazda MC-40 είναι ήδη έτοιμο και αναμένεται να φτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές το δεύτερο εξάμηνο του 2020
Με τις μοναδικές πόρτες χωρίς κολώνες, τα οικολογικά υλικά και την μπαταρία αυτονομίας 200 km, το MX-30 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda
Με βάση το τυπικό στατιστικό που λέει πως ο μέσος ευρωπαίος πολίτης διανύει κατά μέσο όρο 48 χιλιόμετρα ημερισίως, η απόσταση που καλύπτει το MX-30 έρχεται ως κάλυψη των αναγκών του. Παρόλα αυτά η αυτονομία των 200 km δεν εντυπωσιάζει. Αλλού είναι το ζητούμενο. Στο αν μπορεί να διατηρηθεί η φιλοσοφία της Mazda για ευχάριστα αυτοκίνητα. Οδηγικά, εννοούμε.
Για την ιστορία, το Mazda MX-30 έρχεται αμέσως μετά την πρόσφατη άφιξη του καινοτόμου κινητήρα Skyactive-X, της νέας γενιάς δηλαδή, μετά τους Skyactive-G. Δεν είναι του παρόντος αλλά για κάποιους ο X είναι ό,τι μπορεί να θες από ένα βενζινοκινητήρα για τα επόμενα χρόνια. Θα επανέλθουμε.
Αυτοκίνητο με μπαταρία, όχι μια μπαταρία με τροχούς
Σχολιάζοντας την πρεμιέρα του Mazda MX-30 ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama, δήλωσε:
«Όπως και με όλα τα προϊόντα μας, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί μας είχαν ένα πολύ ξεκάθαρο στόχο για το πρώτο μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έπρεπε να έχει ξεχωριστό σχεδιασμό και να χαίρεσαι να το οδηγείς. Κάτι που είναι βασικό συστατικό του DNA της Mazda. Θέλαμε να είναι ξεχωριστό σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές. Το σημαντικότερο; Να συμβάλει θετικά στη μείωση των εκπομπών καυσαερίου σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος».
«Όντας ένας μικρότερος κατασκευαστής, επικεντρωθήκαμε στο να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών»
Και ολοκλήρωσε την εισαγωγή του τονίζοντας πως «πολλοί απ’ τους δημοσιογράφους που οδήγησαν το δοκιμαστικό μας όχημα, είπαν ότι είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατηρούν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου συμβατικού κινητήρα. Η οδηγική απόλαυση είναι ζητούμενο για κάθε Mazda που σχεδιάζουμε και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική στο ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο».
Επικεντρωμένο στον οδηγό
Η επίσημη ανακοίνωση λέει ότι «όπως και κάθε άλλο Mazda, το Mazda MX-30 παρέχει μια πολύ φυσική αίσθηση οδήγησης. Επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει απροβλημάτιστα. Όπως κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζουμε μέχρι τώρα.
Στο Mazda MX-30, επιτυγχάνεται μέσω των καινοτόμων μεθόδων μηχανικής του πακέτου e-Skyactive. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωματωμένη μπαταρία στη δομή του αμαξώματος. Αυτό οποία ενισχύει την αίσθηση στιβαρότητας αλλά και άμεσης απόκρισης στον τρόπο οδήγησης.
Γιατί το ονομάσαμε ΜΧ-30;
Η Mazda έχει χρησιμοποιήσει το πρόθεμα MX για να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες συνθήκες που ίσχυαν στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεδομένη στιγμή.
«Με το MX-5 δημιουργήσαμε ένα διθέσιο roadster όταν η επιλογή αυτή είχε απορριφθεί από άλλους κατασκευαστές»
Με το Mazda MX-30 θέλουν να κρατήσουν αναλλοίωτο το DNA της εταιρείας. Δηλαδή το συνδυασμό μοναδικού σχεδιασμού και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά.
Έτσι, σχεδιάζουν να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους θα απολαύσουν τη χαρά της οδήγησης για την οποία η Mazda είναι διάσημη.
Info/Photo: Mazda
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.