Ο Έλον Μασκ παρουσίασε το Cybercab, ένα ρομποταξί χωρίς οδηγό, τιμόνι και ό,τι άλλο ξέρουμε για τα «καναρίνια» της πόλης. Ποιο θα εμπιστευόσουν περισσότερο;
Τo ρομποταξί, το Cybercab, θα είναι έτοιμο το 2026 και υπόσχεται επενδυτική ευκαιρία και χαμηλό κόστος χρήσης. Οι επενδυτές, πάντως, ζήτησαν περισσότερες διευκρνίσεις
O Mασκ θέλει αλλιώς τα ταξί. Γενικώς και ειδικώς. Ανεξαρτήτως των κατά τόπους συνδέσμων αυτοκινητιστών, Uber, Lyft ή ό,τι άλλο κυκλοφορεί παγκοσμίως. Θέλει ρομποταξί
Χωρίς «ταρίφα» στο τιμόνι, χωρίς πεντάλ, μόνο ένα πλήρως αυτόνομο όχημα και τέρμα φουτουριστικό. Σαν κι αυτό που βλέπετε.
Το Cybercab που παρουσιάστηκε αυτές τις μέρες στα στούντιο της Warner Bros, στο Λ. Άντζελες και ξεπήδησε απ’ το μέλλον.
Ακριβέστερα, για τον Μασκ, το ρομποταξί είναι το μέλλον. Άλλωστε αυτό δεν είπε; Ότι «τα αυτοκίνητα του μέλλοντος πρέπει να παραπέμπουν στο μέλλον».
Στην αβανταδόρικη παρουσίαση με τίτλο «Εμείς, τα Ρομπότ» (προφανής αναφορά στο επιστημονικής φαντασίας μυθιστόρημα “I, Robot” του Αμερικανού συγγραφέα Ισαάκ Ασίμοφ)ο Μασκ είπε ότι η Tesla «πρέπει να θεωρείται ως εταιρεία ρομποτικής τεχνητής νοημοσύνης» αντί αυτοκινητοβιομηχανία
Η τεχνολογία FSD (Full-Self Driving) δεν διευκρινίστηκε εάν θα χρησιμοποιηθεί στο Cybercab, ωστόσο οι δοκιμές σε Τέξας και Καλιφόρνια δρομολογούνται
Πόσο πάει η «ταρίφα»;
Τα ρομποταξί του, όπως και το Robovan, ένα επίσης επαναστατικό λεωφορείο 20 θέσεων του οποίου η χρήση θα κοστίζει μόλις 5 σεντ ανά μίλι, θέλουν να αλλάξουν τα φώτα στον κόσμο των ταξί και της αστικής μετακίνησης.
Ο Μασκ είπε, επίσης, ότι το Cybercab θα κοστίζει κάτω από $30.000 και η χρήση του θα κοστίζει μόλις 20 σεντ το μίλι
Δε γνωρίζω για το δεύτερο «τυράκι», όμως κρατείστε και μία επιφύλαξη για το πρώτο. Υπάρχει και το ιστορικό του Cybertrack που, απ’ την ανακοίνωσή του, κάποτε, μέχρι τις παραγγελίες του κοινού, πήρε κάποιες δεκάδες χιλιάδες δολάρια «επάνω».
Φαντάζεσαι τέτοια Robovan αντί για μπλε λεωφορεία που στέλνουν φουγάρα ασυντήρητης «ντιζελούμπας»; Pas mal
Η επιφύλαξη
Αν όντως είναι τόσο φθηνό το Cybercab, όντως δημιουργηθεί μια ενδιαφέρουσα αναμονή, ειδικά όσο οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης εξελίσσονται.
Με μία διαφορά: ακόμα και με το σημερινό επίπεδο αυτόνομων λειτουργιών όπου απαιτείται να υπάρχει σε επιβλεπτικό ρόλο ένας οδηγός στο τιμόνι, τα ατυχήματα και δυστυχήματα δεν έχουν εκλείψει. Έχει σκοτωθεί κόσμος, πώς το λένε;
Σε μια αχανή χώρα σαν τις ΗΠΑ, με τα καλά της και τα στραβά της, τουλάχιστον οι υπηρεσίες επαγρύπνισης και προστασίας του καταναλωτή λειτουργούν με οξεία ανακλαστικά.
Οι περιπτώσεις όπου το Autopilot δεν σημάδεψε το δρόμο αλλά τα δένδρα -βάλτε όποιο σταθερό αντικείμενο θέλετε στην εξίσωση- δεν ήταν λίγες και προκάλεσαν τον δύσκολο νομικά και πραγματιστικά δρόμο για τα συστήματα του Μασκ.
Ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη λέει ότι το Cybercab θα είναι έτοιμο σε μόλις δύο χρόνια από τώρα, το 2026.
Όμως το θέμα είναι αν το σύστημα FSD (Full-Self Driving) της Tesla ή όποιο άλλο, αυτήν τη φορά με χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ακόμα περισσότερες κάμερες παντού, θα καταφέρει να ξεπεράσει τη σκόπελο της εμπιστοσύνης των επιβατών σε ένα όχημα χωρίς καθόλου ανθρώπινη επίβλεψη. Μήπως είναι η στιγμή που ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις τη σχέση σου με τον έλληνα «ταρίφα»;
Φουτουρισμός και μόνοι μέσα στο ρομποταξί. Θα αποφύγετε άσκοπη πάρλα, χούγια του ταξιτζή, διπλοταρίφες και πολλά άλλα κλισέ ή μη. Το τι θα χάσετε, θέλει χρόνο και εμπιστοσύνη να απαντηθεί
Photo: Tesla
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.