Η δίαιτα του πολεμιστή: πώς έχασε 130kg το Megane RS Trophy-R;

Post date:

Author:

Category:

Η Renault Sport μόλις παρουσίασε την απόλυτη, φουλ εστιασμένη και πανάκριβη, ειδική έκδοση του νέου Megane RS-Trophy. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες και η δίαιτα των μείον 130kg

Κουβαλάει βαριά παράδοση το Megane RS Trophy-R. Είναι η παράδοση των Γάλλων σ’ αυτή την κατηγορία, στα οδηγοκεντρικά hot hatch, είναι το εκπληκτικό Megane με τους αντίστοιχους κωδικούς αλλά και ο πνευματικός πατέρας τους, το ακόμα παλαιότερο, ούλτρα σκληροπρηνικό R26 στο σασί του Megane 2ης γενιάς.

Σε επίπεδο τίτλων το RS Trophy-R που βλέπετε έχει ήδη κατακτήσει το στόχο: να επαναπροσδιορίσει το γυρολόγιο στην πίστα του Nürburgring για το ταχύτερο προσθιοκίνητο στον πλανήτη. 

Με χρόνο 7 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα, δηλαδή 3.8» ταχύτερος από αυτόν του Honda Civic Type R, κρατάει τα προαναφερόμενα σκήπτρα. Δεν ξέρω για πόσο αλλά υποθέτω δεν πρόκειται να περάσει και πολύς καιρός για να δούμε τον εξ ανατολής αντίπαλό του να διεκδικεί ξανά τον πολυπόθητο τίτλο

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-RMegane RS Trophy-R

Για την ώρα, το Renault Megane RS-Trophy έχει υποστεί εκτεταμένη δίαιτα. Κάποια 130kg έχουν αφαιρεθεί και συνοπτικά περιλαμβάνουν τα παρακάτω «λιπαρά»

Υπολογίστε -23.5kg για την αφαίρεση του πίσω καθίσματος.

Κατά τη γνωστή της παράδοση, η Renault Sport έχει στείλει τον «πάγκο» στα αζήτητα. Κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν ξέρω τι νόημα έχει το να μην έχεις τη δυνατότητα να βάλεις δυο ανθρώπους πίσω αφ ης στιγμής έχεις αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει ως προς το αμάξωμα – ακόμα και των πιο ειδικών hot hatch.

Στη συνέχεια, τα δύο μπροστινά καθίσματα έχουν αντικατασταθεί από πανάλαφρα μπάκετ της γνωστής προμηθεύτριας εταιρείας Sabelt τα οποία ζυγίζουν μόλις 7kg.

Το σύστημα infotainment έχει μικρύνει ως διάσταση στις 7.0 ίντσες (ευτυχώς απαλλαγήκαμε από την τεράστια, σχεδόν παιδική οθόνη που υπάρχει στα υπόλοιπα Megane) με όφελος μόλις 225g.

Στα παραπάνω μπορείτε να προσθέσετε (ή να αφαιρέσετε…) μείον 1kg από τα πιο λεπτά παράθυρα, μείον 6kg από την εξάτμιση της Acrapovic, μείον 3kg για την παραμονή του πίσω υαλοκαθαριστήρα στην αποθήκη, μείον 4,5kg από την ελαφρύτερη μπαταρία και, κυρίως, τους τροχούς από ανθρακόνημα που αφαιρούν άλλα 4kg από κάθε γωνία του Megane RS-Trophy.

Πέραν αυτού μία πολύ σημαντική διαφοροποίηση είναι ότι το RS-Trophy δεν είναι εφοδιασμένο με το πολυδιαφημισμένο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control.

Προσωπικά δεν συμπάθησα την «περίεργη» αίσθηση που μεταδίδει το 4Control. Κάπως τεχνητή η συμμετοχή του πίσω άξονα, ενδεχομένως και μη προοδευτική, θα έλεγα,  αν δεν είσαι απολύτως συγκεντρωμένος. Μόνο πλεονέκτημα; Η μεγαλύτερη ευελιξία σε στενά κομμάτια

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-R

Megane RS Trophy-R

Ω, θεοί, το Megane Trophy-RS είναι «συμβατικό». Δεν στρίβουν οι πίσω. Είναι όπως πρέπει. Με έντονο αρνητικό κάμπερ στις 2.05 μοίρες και το μπροστινό, όπως λέει η Renault Sport, να έχει τόση πρόσφυση σε συνδυασμό με το μπλοκέ διαφορικό που καθιστά ακόμη πιο ευέλικτη την «ουρά»

Πώς δεν το ‘χαν σκεφτεί εξ αρχής; Θεωρώ ότι σαφώς και το είχαν. Αλλά η ανάγκη τού να διαφημιστεί ένα μοναδικό USP (Unique Selling Point, κατά τη γλώσσα του μάρκετινγκ) στη νέα γενιά Megane υπερίσχυσε της απλής λογικής.

Φυσικά, το 4Control επιβαρύνει το Megane με επιπλέον 32kg, οπότε έμεινε κι αυτό στα αποδυτήρια.

Σημαντική προσθήκη η τοποθέτηση κεραμικών δίσκων στο σύστημα των φρένων (πρωτιά στην κατηγορία) ενώ ο κινητήρας των 1,8 lt παραμένει ο ίδιος με απόδοση 300 PS.

H δίαιτα επωφελεί τις επιδόσεις αφού για τα 0-100 km/h το Renault Megane RS-Trophy επιταχύνει πλέον σε 5.4», δηλαδή σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα απ’ το βαρύτερο (+145kg) και ισχυρότερο (+20PS) ανταγωνιστή του, το Type-R.

Οι περισσότεροι petrolheads θα θέλουν ένα RS-Trophy. Υπάρχει μία εμπιστοσύνη στο πώς οι Γάλλοι διαχειρίζονται τις κορυφαίες εκδόσεις με το σχετικό λογότυπο.

Θα πρέπει, ωστσόσο, να λάβουμε υπόψιν δύο σοβαρά «μειονεκτήματα». Το πρώτο είναι πως θα κατασκευαστούν μόλις 500 κομμάτια. Και το δεύτερο, ακόμα πιο αιχμηρό, είναι πως το Megane RS-Trophy θα κοστίζει με τιμές υγιούς Ευρώπης από €55.000.

Το νούμερο είναι μεγάλο για hot hatch προσθοκίνητο. Αγγίζει τιμές νέων τετρακίνητων ανταγωνιστών και αν διαβάσετε τα σχόλια που ήδη κυκλοφορούν στο διαδίκτυο στα διεθνή social θεωρείται «τουματσίλα» για γαλλικό, με 300 PS.

Tα υπόλοιπα θα φανούν στην πράξη. Το ταχύτερο προσθιοκίνητο στον Nürburgring έχει το στέμμα, τη γενεαλογία και, είμαι βέβαιος, την οδική συμπεριφορά που θα συναρπάζει, απαλλαγμένη από την εκκεντρικότητα -αν μου επιτρέπετε- της τετραδιεύθυνσης.

Χαίρε, βασιλεύ.

Photo: Renault Sport

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει