Μετά από 16 χρόνια τέλος για το FIAT Abarth 500 

Post date:

Author:

Category:

Το FIAT Abarth αγαπήθηκε, είναι χαριτωμένο, γρήγορο και με ιταλικό «αέρα». Θα μπορούσε να πει 500 +1 ιστορίες. Μόνο που πλέον το τέλος αυτού ήγγικεν

Τo FIAT Abarth 500 ολοκληρώνει την πορεία του μετά από μιάμισυ δεκαετία. Είναι πολλά τα χρόνια αλλά είναι και δείγμα της ευφυίας του αρχικού concept


Η βενζινοκίνητη έκδοση του FIAT 500 Abarth λαμβάνει τέλος. Για την ακρίβεια, η εταιρεία προετοιμάζεται να εισαγάγει το ηλεκτρικό Abarth 600e και σιγά-σιγά να απομακρυνθεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Παρόλα αυτά, το υβριδικό FIAT 500 βρίσκεται στους τιμοκαταλόγους και διατηρεί τη γνώριμη φόρμα σε ένα ενδιάμεσο μηχανικό σύνολο εν μέσω των γενικότερα χαμηλών αποτελεσμάτων στις πωλήσεις των EV – στοιχείο που αναγκάζει τους ευρωπαίους κατασκευαστές να κερδίζουν χρόνο έναντι των κινεζικών ηλεκτρικών.

Επίσης, όσοι θέλουν να πάρουν κάποιο από τα τελευταία Abarth 500 θα το αποκτήσουν από το τυχόν ήδη υπάρχον στοκ

Η επίσημη ανακοίνωση της Αbarth έρχεται μερικούς μόλις μήνες μετά την επετειακή έκδοση 695 75 Anniversario η οποία παρήχθη σε μόλις 1.368 αντίτυπα.

Δυστυχώς τα μικρά hot hatch, ένα-ένα παίρνουν το δρόμο της αποχώρησης από την εμπορική σκηνή. Eίναι κάτι που ήδη έχουμε δει να λαμβάνει χώρα με τα Hyundai i20 N και Ford Fiesta ST, δύο εξαιρετικά δείγματα μιας κατηγορίας που ελέω ντιρεκτίβων ήδη έχουν σταματήσει την καριέρα τους στην ευρωπαϊκή αγορά

Από την άλλη, δεκαέξι χρόνια είναι πάρα πολλά για το ίδιο σασί

Η FIAT -τόσο καλή στα μικρά αυτοκίνητα- το πάλαιψε, το ανανέωσε με άπειρες εκδόσεις, το ομόρφυνε και το κρατά ακόμη στη ζωή με τις υπόλοιπες εκδόσεις του FIAT 500. 

Γενικά μιλώντας, και όχι αποκλειστικά για το Αbarth, η αίσθηση στο 500, με όποιες βελτιώσεις έχουν μεσολαβήσει σε όλα αυτά τα χρόνια, από τα διακριτικά facelift που επιβεβαιώνουν την ευφυία του αρχικού σχεδίου μέχρι τη βελτιωμένη ηχομόνωση και την απόσβεση, δεν έχει αλλάξει δραστικά. Παραμένει ένα ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης, σταθερό, με ανάλαφρο πάτημα και ουδέτερη οδική συμπεριφορά

Η πιο επιθετική έκδοση του 500 θα δώσει χώρο για τον ηλεκτρικό διάδοχο. Θα καταφέρει να διατηρήσει το πιστό του fan base;


Στο δε εωτερικό, αν εξαιρέσεις την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και το περιορισμένο πλάτος, το FIAT 500 αποτελεί μία μελέτη αναφοράς για το πώς να συστήσεις μέρος της νότερης ιταλικής ιστορίας σε ένα φιλικό και με «κιλά» προσωπικότητας αυτοκίνητο πόλης

Οι Ιταλοί ξέρουν πολύ καλά να παρουσιάζουν το προϊόν με στυλ, χρωματολόγια και διαφορετικά υλικά που δίνουν την αίσθηση του ξεχωριστού.

Και μπορεί το FIAT Abarth 500 ποτέ να μην είχε τα φόντα να αναμετρηθεί με τα προαναφερόμενα i20 N και Fiesta ST από δυναμική, handling wise (που λένε και οι μορφωμένοι) σκοπιά, όμως κατάφερε να έχει το δικό του πιστό κοινό

Γνήσια αναβίωση, όχι σικέ

Κοντολογίς, είναι μετρημένα τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να κρατήσουν το αρχικό του πνεύμα επί δεκαετίες και όσα διατήρησαν τις ιστορικές καταβολές τους.

Μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Βάλτε μέσα το MINI, το 911, το Wrangler. Ελάχιστα. Ε, λοιπόν, σε αυτή τη λίστα το «500αράκι» είναι υποχρεωτικά εντός. Διαχρονικά και καλά εκτελεσμένο

Το σχήμα του FIAT 500, αειθαλές και ταυτόχρονα μοντέρνο, είναι ένα από τα ελάχιστα που κατάφεραν να συνεχίσουν την ιστορική του σκυτάλη από το «πεντακοσαράκι» των ’50s

Τέλος, για να είμαστε ειλικρινείς, το 500 ήταν το μεγάλο στοίχημα για τη FIAT Auto. Kάτι σαν ”live or die”. Aν δεν τράβαγε οικονομικά, θα ήταν παρελθόν ως εταιρεία. Τα κατάφεραν, το κράτησαν, πουλάει ακόμη, έχει fan base

Άλλωστε οι Ιταλοί είναι οι μεγαλύτεροι μαέστροι στο πώς να «πακετάρουν« ένα προϊόν. Από αρχιτεκτονική και ρούχα μέχρι μπανιέρες. Εννοείται και αυτοκίνητα.

500 +1 ιταλικές ιστορίες

Photo: FIAT


Το απωθημένο Fiat Coupe 20V του Αλέξανδρου Λιώκη

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει