Το ορόσημο μεταξύ σπορ χαρακτήρα και καθημερινής χρηστικότητας, η Porsche 911 Turbo, επιστρέφει με 580 ίππους – ένα κλικ κάτω από την Turbo S
Σπάζοντας το «πρωτόκολλο» που παραδοσιακά ήθελε πρώτα να παρουσιάζεται η Porsche 911 Turbo και στη συνέχεια η Turbo S, αυτή τη φορά έχουμε τη χρονική αντιστροφή. Πάντως τα 0-100 συνεχίζουν να είναι κάτω από το «όριο» των 3 δευτερολέπτων -για την ακρίβεια, στα 2,8” – και η τελική στα 321 km/h
Όμως, η ουσία δε διαφέρει και πολύ. Ο πιο διαχρονικός συνδυασμός στη σπορ κατηγορία είναι εδώ, αυτή τη φορά στο σασί της 992. Η Porsche 911 Turbo έχει εδώ και χρόνια τα δικά της διαπιστευτήρια
Από το 1975 έχουν περάσει ακριβώς είκοσι πέντε χρόνια.
Τότε που η φαρδιά Turbo -πάντα με το σχετικό λογότυπο γραμμένο σε italics γραμματοσειρά- έδωσε το δικό της στίγμα.
Φαρδιά, «αντρική», δύσκολη ακόμη και με το χαρακτηριστικό whale tail – την πίσω αεροτομή που θύμιζε ουρά φάλαινας. Έκανε και για να φας το πρωϊνό σου.
Τι άλλαξε με τα τούρμπο
Ανέκαθεν η διαφορά της 911 Turbo σε σχέση με τις υπόλοιπες 911, κυρίως τις διάφορες παραλλαγές των Carrera, ήταν μεγάλη. Για την ακρίβεια, χαοτική.
Ήδη από την 993, στη συνέχεια με τις 996 Turbo και Turbo S, με τις 997 αλλά και με τις Mk1 991, ήταν τόσο πιο δυνατές από τις ατμοσφαιρικές Carrera που σηματοδοτούσαν και την επίσης μεγάλη διαφορά στο ταμείο.
Για να ‘μαι ειλικρινής, όταν είχαμε την εμπειρία της νέας 4S η εμπειρία ήταν τόσο ολιστικά σπορ αλλά και τόσο δυνατή που δύσκολα ζητούσες κάτι παραπάνω. Τουλάχιστον σε δρόμο.
Η διαφορά είναι ότι πλέον όλες οι 911 (εξαιρουμένων των GT3 και συνναφών) είναι τούρμπο. Τόσο η Porsche 911 Turbo αλλά και πιο μικρές Carrera. Και, κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι η υπερτροφοδότηση που άλλαξε τους εσωτερικούς συσχετισμούς.
Ωστόσο υπάρχει ένα μερίδιο κοινού που πάντα θα συνεχίσει να θέλει μία πιο δυνατή 911. Και εκεί η Porsche 911 Turbo θα συνεχίσει να τρέφει το σπορ ενδιαφέρον για το απόλυτα χρηστικό supercar.
Tι αξίζει να ξέρεις
Με εξακύλινδρο boxer κινητήρα, 3.745 κ.εκ. με απόδοση 580 ίππων (427KW), με VTG turbochargers και ηλεκτρικά ενεργούμενες βαλβίδες ανακούφισης, με 8άρι κιβώτιο PDK και τελική ταχύτητα 320χλμ/ώρα, η 911 Turbo S έχει το δικό της ρεπερτόριο.
Η μέση κατανάλωση της νέας Porsche 911 Turbo είναι 11,1 έως 11,3 λίτρα/100 χλμ κίνησης και η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα κάτω από το άτυπο όριο των 3 δευτερολέπτων, με τιμή στα 2,8 δευτερόλεπτα
Οι εκπομπές ρύπων είναι 254 έως 257 γρ./χλμ.
Η 911 Τurbo διατίθεται προαιρετικά με το πακέτο Lightweight Design, όπου το βάρος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 30 κιλά (χάρη στα ελαφρύτερα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, την αφαίρεση του πίσω καθίσματος και την ελαφρύτερη επίσης μόνωση).
Πλαίσιο και αμάξωμα είναι πλέον πιο φαρδιά, το ίδιο και τα μετατρόχια και οι τροχοί εμπρός είναι 20 ιντσών με διαστάσεις 255/35 και πίσω 21 ιντσών με τροχούς 315/30.
Για πρώτη φορά, η 911 Τurbo διατίθεται με προαιρετικά με σύστημα sport εξάτμισης, PDCC, (υδραυλικά ενεργές αντιστρεπτικές δοκοί) και PCCB (κεραμικά φρένα).
Τέλος, το σύστημα PASM προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό.
Info/Photo: Porsche Hellas
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.