Νέο Megane χωρίς καύσιμα. Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Elon

Post date:

Author:

Category:

Το νέο Megane είναι ένα κομβικό αυτοκίνητο για τη γαλλική εταιρεία. Ακριβέστερα, ένα μοντέλο-σημείο καμπής. Αφήνει πίσω του ό,τι ξέραμε ή οδηγήσαμε. Και χωρίς να διατηρεί κανένα από τα προηγούμενα χαρακτηριστικά του, γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, παίρνει crossover φόρμα και, βέβαια, ούτε λόγος για πυροβολημένα RS

New Renault Mgane E-TECH

Νέα, γαλλική τάξη πραγμάτων σε μια Ευρώπη που γραφειο-κρατείται


Με το νέο Megane, η Renault αποφάσισε να παίξει το παιχνίδι της αναδυόμενης εποχής. Αυτής χωρίς καύσιμα

Είναι μία κίνηση ενδεχομένως απότομη.

- Διαφήμιση-

Με την έννοια ότι πολλοί, μεγάλοι κατασκευαστές, παράλληλα με τις ηλεκτρικές τους αναζητήσεις, διατηρούν στη γκάμα τους τις βενζινοκίνητες αλλά και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Κάντε, ακόμη και σήμερα, στα τέλη του 2021 ένα σκρολάρισμα στη γκάμα ακόμα και των Γερμανών (τύπου Mercedes ή BMW) και θα δείτε τον πλουραλισμό κινητήρων. Υπάρχουν τα πάντα όλα -ηλεκτρικά, βενζίνη, diesel, PHEV- ώστε το κοινό να αποφασίσει τι θέλει

New Renault Mgane E-TECH

Εδώ, ωστόσο, οι Γάλλοι αποφάσισαν να χειριστούν τις απαιτήσεις της νέας εποχής και την περιβαλλοντική πίεση μονοδιάστατα

Σαφώς και είναι μία υπολογισμένη κίνηση εκ μέρους τους. Δεν έχουν το line-up των Γερμανών -ειδικά στις μεγάλες κατηγορίες όπου πασχίζει να πουλήσει ένα γαλλικό στα δύο λίτρα και πάνω.

Όπως και δεν έχουν τη διείσδυση σε μεγάλες αγορές όπως, για παράδειγμα, οι ΗΠΑ.


Renault Megane RS Trophy

Το κυρίως πιάτο

Το κυρίως πιάτο είναι η ευρωπαϊκή αγορά, μια αγορά που πλέον, όπως έγραψα πρόσφατα, γραφειο-κρατείται.

Οπότε η Renault αποφάσισε, βοηθούντος και του προέδρου Macron που αποφάσισε να ρίξει τη λαιμητόμο στις «ειδικές», βενζινοκίνητες εκδόσεις, να χειριστεί το πελατολόγιό της αποκλειστικά με τις νέες επιταγές.

Αυτές μιλούν για SUV σχήμα, νέες τεχνολογίες (όπως το σύστημα ψυκτικού υγρού που βρίσκεται σε μία δεξαμενή κάτω από τη μπαταρία που καθιστά την μπαταρία πιο συμπαγή και αποδοτική χάρη στους σωλήνες αλουμινίου), μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό και μόνο ένα κοινό βαφτιστικό. Το όνομα: Megane. Νέο Megane.


Renault Megane RS

Η συνέχεια επί της πρίζας

Προσωπικά, έχω την αίσθηση ότι με μια τόσο κοσμογονική αλλαγή, με ένα τόσο εμφατικό u-turn, είναι κάπως ειρωνικό να παραμένει ίδιο το βαφτιστικό.

Αφού τα αλλάζεις όλα, γιατί -και καλά- να κολλήσεις, ίσως και ως γαλιφιά του κοινού που σε ξέρει μέχρι σήμερα, στον κωδικό;

Η πρόχειρη απάντηση είναι ότι το όνομα «νέο Megane» υπάρχει εδώ και μερικές δεκαετίες στην αυτοκινητική πιάτσα και δη με επιτυχία. Οπότε αξίζει να διατηρηθεί το τελευταίο σύνορο.

Τα υπόλοιπα θα τα κρίνει το κοινό. Εσείς τι λέτε;

ΥΓ. Η στρατηγική λέει πως τα «ειδικά» μοντέλα θα φέρουν πλέον τον κωδικό της Alpine. Ναι, θα είναι πιο γρήγορα.

Ξεχάστε όμως τη διαφοροποίηση σε lay-out κινητήρων, σε οδική συμπεριφορά αναλόγως κατανομής βάρους (άλλο το κεντρομήχανο, άλλο το FWD), τα κατεβάσματα σε χειροκίνητα, τον ήχο, τα μηχανικά μπλοκέ και τις πραγματικές Cup εκδόσεις που αγαπήσαμε. Εμπρός στο δρόμο που χάραξε ο Elon.


Photo: renault.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει