Ένας από τους κορυφαίους ειδικούς του Nürburgring είναι ο Διευθυντής των τμημάτων Opel Performance Cars & Motor Sport, Volker Strycek. Το 2003, κέρδισε τον 24ωρο αγώνα με ένα Opel Astra V8 Coupé. Τώρα, σετάρει το Insignia GSi των 260 ίππων στο Nürburgring. Αυτές είναι οι πιο πρόσφατες πληροφορίες
”Η αρχιτεκτονική ελαφρού βάρους, η άριστη διαμόρφωση του πλαισίου με τα αναβαθμισμένα υδραυλικά εξαρτήματα των αποσβεστήρων, αλλά και η προσαρμογή λογισμικού, και το μοναδικό σύστημα τετρακίνησης μαζί με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων κάνουν το GSi ακριβές και δυναμικό όπως το θέλαμε,» δήλωσε ο Strycek μετά τα test drives.
”Μπορώ να ολοκληρώσω ένα γύρο του Nordschleife με το νέο Insignia GSi μέχρι δώδεκα δευτερόλεπτα ταχύτερα από όσο με το ισχυρότερο προηγούμενο μοντέλο OPC – αλλά ασφαλώς πιέζω το αυτοκίνητο στο όριο και σε κάθε εκατοστό του δρόμου”, εξηγεί ο Strycek
”Οι μηχανικοί της Opel αναβάθμισαν το πλαίσιο του GSi συγκριτικά με το στάνταρ νέο Insignia. Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά δέκα χιλιοστά, ενώ ειδικά σπορ αμορτισέρ μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο. Τα ισχυρά τετραπίστονα φρένα της Brembo (διαμέτρου 345 mm) και το ήδη άμεσο σύστημα διεύθυνσης προσαρμόστηκαν ανάλογα. Το Insignia GSi είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide. Αυτό προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλλει επίσης την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ Standard, Tour και Sport modes. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση.
Αποκλειστικά με το GSi προσφέρεται το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Με διπλό πάτημα, οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση του αμαξώματος, ενώ απενεργοποιείται και ο έλεγχος πρόσφυσης – για ένα γρήγορο γύρο στην πίστα Nordschleife, για παράδειγμα.
Το σπορ πλαίσιο που εξελίχθηκε σε συνδυασμό με τα υψηλής πρόσφυσης ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S και με μεγάλες ζάντες 20 ιντσών, προσφέρει εξαιρετικό κράτημα. Σημαντική είναι η συμβολή της τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) που προσφέρεται στάνταρ και είναι μοναδική στην κατηγορία. Σε αυτό το high-tech σύστημα, ένα συμβατικό διαφορικό στον πίσω άξονα αντικαθίσταται από δύο συμπλέκτες, που μπορούν να επιταχύνουν ατομικά κάθε τροχό σε κλάματα του δευτερολέπτου, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
«Το σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) είναι πραγματικά μοναδικό στην κατηγορία του Insignia. Εξουδετερώνει την τάση υποστροφής που είναι γνωστή από πιο συμβατικά συστήματα,» δήλωσε ο Strycek
Το σπορ sedan χρησιμοποιεί έναν εντυπωσιακό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που συνδυάζει απόδοση με επιδόσεις. Ο ισχυρός 2.0L turbo παράγει 191 kW (260 hp) και αποδίδει πλούσια ροπή 400 Nm (κατανάλωση NEDC: 11,2 lit / 100 km στην πόλη, 7,1 l/100 km εκτός πόλης, 8,6 l/100 km μικτός κύκλος, εκπομπές CO2 197 g/km).
Εναλλακτικά, το GSi διατίθεται επίσης με τον 154 kW/210 hp 2.0L BiTurbo diesel (Επίσημη κατανάλωση 2.0 BiTurbo σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης: στην πόλη 8,9 l/100 km, εκτός πόλης 6,1 l/100 km, μικτός κύκλος 7,3 l/100 km, επίσημη, ειδική τιμή εκπομπών CO2 192 g/km) – μία μονάδα ειδικά σχεδιασμένη για τη ναυαρχίδα της Opel που αποδίδει 480 Nm.
Και οι δύο τετρακύλινδροι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις από τα χειριστήρια του τιμονιού (paddles) χωρίς να αφήνει το τιμόνι ή να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο. Επιπλέον, τα σημεία αλλαγών του αυτόματου κιβωτίου μπορούν να προεπιλέγονται μέσω των Standard και Sport modes.
Το νέο Opel Insignia GSi διατίθεται είτε σαν σπορ λιμουζίνα, ή ακόμα και σαν ένα πιο οικογενειακό station wagon – στην περίπτωση αυτή με την ονομασία Opel Insignia GSi Sports Tourer.
Δείτε το video από τις δοκιμές στο Nordschleife.
Info/Photo: opel.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.