Το νέο Golf R των 320 PS και 420 Nm ροπής είναι το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ. Της πήρε χρόνια της VW να τολμήσει ένα τετρακίνητο hot hatch που να λέει «ναι» στην υπερστροφή ισχύος. Τώρα, ο νέος συνδυασμός τετρακίνησης, Drift Mode και Τorque Vectoring στον πίσω άξονα, κάνει την κίνηση τη σωστή καθώς έχει τη δυνατότητα να κατανέμει τη ροπή μεταξύ πίσω τροχών και να προσφέρει το ζητούμενο
Σύμφωνοι, βοηθά η χιονισμένη πίστα της συγκεκριμένης δοκιμής. Δείτε το σχετικό βίντεο
Είναι γνωστό πως η αφρόκρεμα των δυνατών hot hatch -από το 1ης γενιάς Focus RS μέχρι το τελευταίας γενιάς Type R- κέρδισε τίτλους και αποδοχή μέσω της κλασικά δοκιμασμένης λύσης του μηχανικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης
Πάντως, οι μηχανικοί της τελευταίας γενιάς των ειδικών εκδόσεων του Golf λένε πως «έχουν ουσιαστικά εξαλείψει το φαινόμενο της υποστροφής και ότι συμπεριφέρονται στις στροφές εξαιρετικά ουδέτερα. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, επιταχύνοντας στην έξοδο της καμπής χωρίς την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης».
Επίσης, η εμπειρία δοκιμών έχει δείξει πως οι δυνατές τετρακίνητες εκδόσεις των hot hatch της VW είχαν απόλυτα ουδέτερη συμπεριφορά. Ακόμα κι αν ο Πραγματικός Οδηγός ήθελε και μπορούσε, ο πίσω άξονας παρέμενε, σχεδόν πεισματικά, αμετακίνητος
Ό,τι «γυρνάει» είναι καλό
Αυτό το στοιχείο, της αυστηρά μη συμμετοχκής συμπεριφοράς, για ένα μεγάλο μέρος του κοινού ήταν θετικό. Δεν ισχύει το ίδιο για τους λίγους και καλούς.
Πλέον, ωστόσο, καθώς κάποιοι κατασκευαστές ανοίγουν τη βεντάλια, ωρίμασε ο καιρός να ακολουθήσει και η VW.
Και το νέο, τετρακίνητο Golf R που μόλις παρουσιάστηκε προχωρά μερικά βήματα παρακάτω.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, οι μηχανικοί της VW εξέλιξαν ένα νέο σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με Τorque Vectoring στον πίσω άξονα.
To σημαντικό στοιχείο είναι ότι το σύστημα δεν κατανέμει ροπή μόνο μεταξύ αξόνων αλλά μεταξύ πίσω τροχών στέλνοντας τη ροπή στον εξωτερικό κατά τη διάρκεια της καμπής. Πρακτικά; Μπορείς να ντριφτάρεις, σε συνδυασμό με το Drift Mode
Το θυμάστε το Drift Mode, αλήθεια;
Το πρωτοεισήγαγε το τελευταίο Ford Focus RS, το είδαμε μέχρι και σε Mercedes (αλλάζουν οι καιροί, σύντροφοι) και, με μια σημαντική καθυστέρηση για το μέγεθος ενός γκρουπ όπως η VW, το βλέπουμε τώρα στο νέο Golf R.
Ανεξαρτήτως χρονοδιαγράμματος, το νέο Golf R φαίνεται να είναι ένα πολύ ικανό hot hatch που, πλέον, προσφέρει και οδηγική συμμετοχικότητα.
Ενδεικτικό, για παράδειγμα, ότι για πρώτη φορά μετά τον εξοπλισμό ενός R μοντέλου με DSG, το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει σε χειροκίνητη λειτουργία στις λειτουργίες Special και Drift και η χαρτογράφιση δεν επιστρέφει αυτόματα στην αυτόματη λειτουργία. Thank God
Το R Performance Package
Επιπλέον των δυναμικών τεχνικών χαρακτηριστικών του Golf R, το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο και με ένα προαιρετικό πακέτο, το R Performance Package.
Μεταξύ άλλων, αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 270 km/h.
Επίσης, το πακέτο περιλαμβάνει επίσης για «επιπλέον αρνητική άντωση στον πίσω άξονα» – αλήθεια, γιατί σπάνια ανακοινώνεται από κατασκευαστές της κατηγορίας η συγκεκριμένη τιμή;
Τέλος, το R Performance Package περιλαμβάνει τροχούς 19 ιντσών σε σχέδιο Estoril και δύο επιπλέον προφίλ οδήγησης, τα ”Special” (χαρτογράφηση πίστας Nürburgring) και “Drift”.
Η επιλογή του προφίλ οδήγησης είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμη από το κουμπί ”R” στο τιμόνι.
Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.