H δήλωση του αφεντικού του τμήματος Ν της Hyundai είναι ξεκάθαρη. Ο άνθρωπος πίσω από το εξαιρετικό Hyundai i30N εξηγεί γιατί προτιμά το οδηγικό fun από τους απόλυτους χρόνους
Ο Albert Biermann, μια από τις πιο πολυσυζητημένες «μεταγραφές» στους διαδρόμους της αυτοκίνησης, έχει πίσω του μια θητεία 32 ετών στο τμήμα Μ της ΒΜW.
Θεωρείται ένας απ΄τους κορυφαίους μηχανολόγους, διετέλεσε αντιπρόεδρος της BMW M Automobiles, χάρισε χαμόγελα σε χιλιάδες οδηγούς που βρέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στο κάθισμα μιας BMW M3 ή Μ5 και ξέρει πώς να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις του σε ένα τετράτροχο.
Όταν τον προσέλαβε πριν τρία χρόνια ο πρόεδρος της Hyundai, ο σκοπός ήταν να δώσει κάτι απ΄τη μαγεία των BMW M σε μια μπράντα που ξεφεύγει από τη λογική του value for money αυτοκινήτου για τις μάζες και διεκδικεί μια θέση στο οδηγικό σασπένς.
Δεν χρειάστηκαν πολλοί γύροι στην πίστα των Μεγάρων οδηγώντας το ιδιαίτερα ενδιαφέρον Hyundai i30Ν για να το πιστέψουμε. Το i30N είναι ένα από τα πιο «γλυκά» σασί στην κλάση των hot hatch, με πολύ πειστικό «μπροστινό», χαρακτηριστική ομοιογένεια, ενδιαφέρουσα παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών και, βέβαια, μια τιμή που «σκοτώνει».
Ως γνωστόν, το γράμμα «Ν», που θα αντιπροσωπεύει όλα τα γρήγορα και εστιασμένα στη σπορ οδήγηση μοντέλα της Hyundai, προέρχεται από το αρχικό γράμμα της πίστας του Nürburgring
Παρόλα αυτά, ο Biermann, σε μια πρόσφατη δήλωσή του, σχολίασε πως «δεν τον ενδιαφέρουν οι χρόνοι στο Ring». Μοιάζει αντιφατικό, το να έχεις βαφτίσει το δυνατό κομμάτι της γκάμας σου από τη συγκεκριμένη πίστα και την ίδια στιγμή να μη σε ενδιαφέρουν τα γυρολόγια.
Ο Biermann υποστηρίζει πως παρότι έγιναν πολλές ρυθμίσεις και αλλαγές στο στήσιμο του Hyundai i30N από την εμπειρία στο Nordschleife και πως παρότι ο ίδιος «έγραψε» αρκετούς γύρους για να έχει προσωπική άποψη, δεν θα δημοσιοποιούσε τους χρόνους που σημείωσε το αυτοκίνητο στην πίστα.
«Θέλαμε το i30N να προσελκύσει ένα νεανικό κοινό που μέχρι τώρα δεν μπορούσε να αποκτήσει ένα κορυφαίο hot hatch. Δεν βάλαμε φρένα της Brembo, ούτε καθίσματα της Recaro. Φτιάξαμε τα δικά μας. Και έτσι το κόστος δεν εκτοξεύτηκε. Ταυτόχρονα, επίσης, το εξελίξαμε στο Nordschleife με στόχο να είναι το αυτοκίνητο σταθερό και να εμπνέει εμπιστοσύνη εκεί όπου απαιτείται μεγάλη καρδιά για να στρίψεις με υψηλές ταχύτητες».
Και παρότι στις εγκαταστάσεις της Hyundai στη Ν. Κορέα υπάρχει μια υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα, ο Biermann επέμεινε να πάρει τις τελικές του αποφάσεις για το set-up του i30N στη διάσημη Flugplatz, εκεί όπου η ανάρτηση αποσυμπιέζεται με πολλά χιλιόμετρα, ή στη Swedenkreuz.
O συνδυασμός ενός αυτοκινήτου με υψηλές επιδόσεις, ενός σασί που είναι στιβαρό ακόμα κι αν τοποθετήσεις, ως track day χρήστης, ελαστικά semi slick και μιας ελκυστικής τιμής ήταν ζητούμενο για τη Hyundai. Αν το συνδυάσεις με in-house εξαρτήματα που κάνουν τη δουλειά χωρίς ακριβά λογότυπα (Brembo, Recaro κλπ), τότε η συνταγή έχει και έξυπνο μπατζετάρισμα.
Εδώ, στη Hyundai N, «χτίζεται» μια νέα «δεξαμενή» αγοραστών η οποία, για την ώρα τουλάχιστον, είναι σημαντικότερη από μικρές διαφορές δευτερολέπτων στο Nordschleife που, σε επίπεδο πραγματικών συνθηκών, αφορούν ελάχιστους οδηγούς.
Photo: Hyundai
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.