Ο κόσμος κάνει «στροφή» στα φτηνά αυτοκίνητα

Post date:

Author:

Category:

Φτηνά αυτοκίνητα που τα παίρνεις για πλάκα. Καλώς ήλθατε στην «Πανδημία Μότορς». Συμβαίνει τώρα εις τας Ευρώπας εν μέσω κορωνοϊού

Πανδημία Μότορς

Τα αγοράζεις όσο παίρνεις ένα καινούργιο iPhone. Μπορεί και λιγότερα. Αρχαία, κουρασμένα, οι συνταξιούχοι της αυτοκίνησης. Κανείς δεν τους δίνει σημασία. Ή μήπως όχι;


Τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, στη γνωστή ελληνική πλατφόρμα αγγελιών αυτοκινήτου υπάρχουν 5,191 αυτοκίνητα που κοστίζουν μέχρι €1,000

Στην πρώτη κιόλας σελίδα, βλέπω ένα Passat του ’90, μία Alfa Romeo 155 του ’97, ένα Mazda 323 του ’93 και πάει λέγοντας το σκρολάρισμα. 

Όποιος έχει κουράγιο, υπάρχουν 226 σελίδες για να χαζέψεις τα πιο φτηνά αυτοκίνητα της αγοράς.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι δεκαπενταετίας και άνω.

Επίσης, στις περισσότερες περιπτώσεις, με μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην πλάτη.

Κανονικά, ένα παλιό, ρυπογόνο, ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο θα πέρναγε στην αφάνεια. Ένα βήμα πριν το τελικό σκραπ.

Όμως εν μέσω μιας Αμερικής που ‘γινε μπανανία, ενός κορωνοϊού που άλλαξε τα δεδομένα και μιας αγοράς που προσπαθεί με μαντικές ικανότητες να κρυφοκοιτάξει προς τα πού θα κάτσει η μπίλια, έρχεται η «Πανδημία Μότορς»


Hyundai i30 N πίστα

Τα φτηνά αυτοκίνητα της «Πανδημίας Μότορς»

Έτσι εύστοχα αποκάλεσε το Πρακτορείο Reuters τη νέα τάση που εμφανίζεται στα ευρωπαϊκά χωράφια αυτοκινήτου: όλο και περισσότεροι σπεύδουν να αγοράσουν ένα παλιό αυτοκίνητο.

Δεν πα να ‘ναι ταλαιπωρημένο, να μην έχει οθόνες αφής και θερμαινόμενα καθίσματα; Κανένα πρόβλημα. 

Το νόημα για πολλούς είναι στο να μην αναγκάζεσαι να μπαίνεις σε Μαζικά Μέσα Μεταφοράς και να εκτίθεσαι στη διασπορά του Covid.

Σε μια αβέβαιη οικονομικά εποχή, η ιδέα ενός φτηνού -ίσως δεύτερου στην οικογένεια- αυτοκινήτου δείχνει ευπρόσδεκτη. Ήδη σε όλες τις μεγάλες αγορές, τύπου Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία αλλά και σε Δανία, Ελβετία, το γράφημα λέει την αλήθεια: μετά τα πρώτα lockdowns, αποτυπώνεται σαφής αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με αξία μέχρι €3,000. Μάλιστα, μερικά σαπάκια πήραν τα πάνω τους και κοστίζουν, πλέον, περισσότερο. Θέμα προσφοράς και ζήτησης – all time classic

Ποσοστά ανόδου πωλήσων μεταχειρισμένων φτηνών αυτοκινήτων εν μέσω lockdown σε ευρωπαϊκές χώρες

Ενδεικτικά, ο επικεφαλής της εταιρείας ερευνών IHS λέει ότι «στις μέρες του κορωνοϊού, η προτίμηση για αυτοκίνητα δεκαπενταετίας και άνω έχει αντιστραφεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια»


Alfa Romeo 75 δοκιμή

Τι μπορεί να γίνει;

Αν το δει κανείς από ψηλά, σαφώς ένας στόλος από παλιοκαιρισμένες, ενδεχομένως συχνά αφρόντιστες λαμαρίνες δεν είναι και ό,τι καλύτερο.

Όχι μόνο αυτονόητα για το περιβάλλον, αλλά και για την ασφάλεια στους δρόμους. Να αναρωτηθώ για το έσχατο: όταν αγοράζεις ένα αμάξι (sic) για €1,000 σιγά μη του βάλεις καινούργια λάστιχα που θα κοστίζουν το 1/5 της αξίας του. Και σιγά μην ελέγξεις το κάθε εξάρτημα

Τι μπορεί να γίνει; Μάλλον να μπορέσουν οι κυβερνήσεις να εμπνεύσουν -στην πράξη και με αποδείξεις- ότι είναι ασφαλές να χρησιμοποιούνται τα ΜΜΜ. Είναι αναγκαίο.

Γιατί αλλιώς, όλο και περισσότερος κόσμος θα αρχίσει να βλέπει το ζήτημα όχι από ψηλά, αλλά μέσα απ’ το φθαρμένο κάθισμα ενός αυτοκινήτου των €,1,000.

Που, αν θες να ξέρεις τη μαύρη αλήθεια, μπορεί κατά βάθος να ενέχει και μια κρυφή γοητεία.

*Αρχική δημοσίευση Protagon


κρυφή γοητεία του παλιού αυτοκινήτου

 Photo: 4Drivers / Στοιχεία: IHS Markit

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει