Ο Prost, η μικρή Alpine και η μπηχτή για τον Senna (βίντεο)

Post date:

Author:

Category:

Ο τέσσερις φορές πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, o Alain Prost, ξεκίνησε συνεργασία με την ιστορική γαλλική φίρμα και οδηγεί ένα αυτοκίνητο μινιμαλισμού. Σκαλίζοντας, ωστόσο, πληγές

Prost Alpine

O Γάλλος πρωταθλητής με το κινητό μπιζού που ακούει στο όνομα ‘’Alpine A110 Légende GT’’


Σύμφωνα με τον βρετανό δημοσιογράφο Ντένις Τζέκινσον, ο Prost «υπήρξε ένας θερμός και απλός άνθρωπος που δεν βασιζόταν στο πάθος ή την έμπνευση, ούτε βαυκαλιζόταν με εντυπωσιασμούς και μπούρδες«

»Η διανοητική αυτοπειθαρχία του έφτανε σε τέτοιο επίπεδο, που οι περισσότεροι άνθρωποι αδυνατούν να καταλάβουν». Δεν του ΄χε βγει τυχαία το αγωνιστικό παρατσούκλι «καθηγητής».

Ο 66χρονος πλέον Alain έμεινε επίσης στην ιστορία ως ο μεγάλος αντίπαλος του Senna.

Η κόντρα -κάποιοι μιλούν ακόμα και για μίσος- μεταξύ του πρόωρα χαμένου, παθιασμένου μύστη και του Γάλλου έχει γράψει τη δική της ιστορία στα χρονικά του σπορ. 

Μάλιστα, η σύγκρουση αυτών των δύο διαμετρικά αντίθετων χαρακτήρων ήταν η βασική αιτία που ο Prost προτίμησε να αποσυρθεί μετά το θρίαμβο του 1993, παρά να ξανασυναντηθεί στην ίδια ομάδα με τον Σένα


Alpine factory

Η επίμαχη ατάκα

Βλέποντας το βίντεο που ανέβηκε πριν λίγες μέρες, πέραν του αυτοκινήτου που οδηγεί, της πανέμορφης, διθέσιας Alpine, μου έκανε εντύπωση ότι, κάπου στην αρχή, ο Prost λέει χαμογελώντας ότι θα μπορούσε να ‘χε κατακτήσει περισσότερα πρωταθλήματα, για την ακρίβεια, ότι «ίσως να μου άξιζαν περισσότερα». 

Προφανώς και είναι μια μπηχτή, ακόμα και μετά από δεκαετίες, για το πώς έχασε τον τίτλο μετά από τη σκόπιμη σύγκρουση του Ayrton, στην πίστα της Σουζούκα, το 1988. 


Renault Megane RS Trophy

Θυμάμαι επίσης πως σε μία συνέντευξή είχε αναφερθεί στο περιβόητο Γκραν Πρι του ’88, δηλώνοντας πως ήταν αποφασισμένος πως δε θα άφηνε ποτέ ξανά ανοιχτή την «πόρτα» (σ.σ. το κενό για την ευνοική γραμμή σε μια στροφή), ότι θα προτιμούσε να χάσει το πρωτάθλημα παρά να ξανακάνει το ίδιο λάθος.

Είχε προσθέσει ακόμα ότι ο Senna ήταν «πάρα, μα πάρα πολύ ισχυρός σαν προσωπικότητα, αλλά ταυτόχρονα και πολύ αδύναμος όσον αφορά τις επιρροές που δεχόταν»

Η σχέση των Σένα και Προστ πέρασε από σαράντα κύματα. Εδώ ένα στιγμιότυπο τύπου «πριν και μετά»


Το βίντεο με την Alpine

Συγγνώμη για την ιστορική παρένθεση, την πάσα όμως μου την έδωσε ο Γάλλος στην αρχή του βίντεο.

Του οποίου το βασικό θέμα δεν είναι φυσικά η κόντρα με τον Senna αλλά αυτό το πανέμορφο διθέσιο, η Alpine A110 – εν προκειμένω στη συλλεκτική έκδοση Légende GT 2021.

Το πισωκίνητο μπιζού, ένα αυτοκίνητο προορισμένο στην απόλαυση της οδήγησης, έχει ήδη κερδίσει, όπως λέει το κλισέ, κοινό και ειδικούς και ο Prost μόλις παρέλαβε το πρώτο συλλεκτικό αντίτυπο.

Γενικότερα, ωστόσο, η τύχη της Alpine δεν εμπεριέχει μακροζωΐα καθώς έχει ήδη αποφασιστεί να μην υπάρξει διάδοχός της ενόψει του μακροπρόθεσμου σχεδίου της Renault να εξοικονομήσει μερικά δισεκατομμύρια και να αφοσιωθεί στα ηλεκτρικά.

Προς το παρόν πάντως, ο Prost (κάπως αισθητά γερασμένος, είναι αλήθεια), φαίνεται να την απολαμβάνει σε ωραίους, έρημους δρόμους γεμάτους στροφές. Μια απόλαυση παρά τα υπολείμματα μιας κόντρας με ένα βραζιλιάνο «θεό» που απ’ ό,τι φαίνεται συνεχίζουν να τον βασανίζουν


Photo: alpinecars.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει