Ένας πόλεμος έχει ξεσπάσει γύρω από το ένα μπουτόν. Αυτό που μπορεί να κάνει έναν απλό οδηγό σε θριαμβευτή του off-road. Και η Land Rover είναι έτοιμη να τον πάει μέχρι τέρμα με αντίπαλο τη Volkswagen
Η είδηση πέρασε στα ψιλά. Όμως η εικονιζόμενη Bentley Bentaya, όπως και διάφορα SUV της μητρικής εταιρείας, έχει να αντιμετωπίσει τις νομικές διεκδικήσεις της Land Rover. Θα βγει καθαρή;
Όλη η ιστορία είναι για ένα μπουτόν, το σύστημα Terrain Response. Το έχει πατενταρισμένο η JLR (Jaguar Land Rover)
Πατώντας το γίνεται όλη η απλοποίηση που θέλει ο μέσος χρήστης.
Αυτός που δεν έχει γνώσεις για εξειδικευμένο off-road, αυτός που θέλει να μπει στο χλιδάτο του SUV και να γίνει ο Ιντιάνα Τζόουνς της λάσπης. Δηλαδή η πλειοψηφία.
Η JLR υποστηρίζει πως της πήρε χρόνο, χρήμα καθώς και όλη την εξελικτική της αλυσίδα για να φτάσει στο σημείο να έχει σε ένα μόνο πλήκτρο όλο την παραμετροποίηση που χρειάζεται το off-road.
Κι αυτό γιατί με το Terrain Response (το οποίο έκανε την εμφάνισή του το 2004 με το Discovery III) ο οδηγός δεν έχει να ασχοληθεί με τίποτα άλλο.
Το σύστημα ρυθμίζει ανάρτηση, μετάδοση, φρένα και όλες τις παραμετροποιήσεις σασί και κινητήρα για τις όποιες διαφορετικές επιφάνειες. Μόνο του. Και τέλος. Για παράδειγμα, ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα προγράμματα Sand/Rock Crawl/Mud και το Land κάνει τη βρώμικη δουλειά
Η νομική διαμάχη
H JLR υποστηρίζει πως η VW αντέγραψε το δικό της σύστημα.
Με αγωγές της, λοιπόν, τόσο σε ομοσπονδιακά δικαστήρια όσο και στην αμερικανική Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου (ITC), ζητά να μπλοκαριστούν όλες οι εισαγωγές μοντέλων της VW σε αμερικανικό έδαφος.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με το Bloomberg, η Land Rover ζητά να διακοπεί η εμπορία των Audi Q5, Q7 και Q8, A6 Allroad και e-Tron, VW Tiguan, Porsche Cayenne και Lamborghini Urus. Στη λίστα ήδη εκκρεμεί η αγωγή που έχει κατατεθεί από το 2018 εναντίον της Bentley Bentaya της οποίας το σύστημα Drive Dynamics «μιμείται» το Terrain Response της Land Rover
Η Bentley επιχείρησε να ακυρώσει το αίτημα της JLR αλλά χωρίς επιτυχία και έτσι έχει προγραμματιστεί δικάσιμος για το Φεβρουάριο του 2021
Τέλος, η είδηση της τελευταίας στιγμής είναι πως την Πέμπτη η Jaguar κατέθεσε αίτημα στα ομοσπονδιακά δικαστήρια των πολιτειών των Ντέλαγουερ και Νου Τζέρσεϊ ζητώντας χρηματική αποζημίωση από τη VW.
Μέχρι αυτή τη στιγμή ο εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να σχολιάσει το επίδικο ζήτημα.
Info: bloomberg.com / Photo: bentleymotors.com / landrover.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.