Οι Άμις αφήνουν τα κάρα και καβαλάνε τα e-bike

Post date:

Author:

Category:

Η χριστιανική κοινότητα των Άμις στις ΗΠΑ αρχίζει και υιοθετεί τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων. Τόσο που μερικές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν βρει πεδίον εμπορικότητας λαμπρόν. Ωστόσο υπάρχουν διαφωνίες

Μπορεί η τεχνολογία να ενσωματωθεί στην κοινότητα ακραία συντηρητικών ομάδων με τρόπο που δεν αλλοιώνει την πολιτισμική και θρησκευτική τους ταυτότητα; Το «πείραμα» των Άμις ίσως δώσει μια απάντηση


Λογικό να υπάρχουν διαφωνίες. Ως γνωστόν, οι Άμις εκφράζουν σταθερά και αμετακίνητα πολύ συγκεκριμένες θέσεις και τρόπο ζωής που αντιτίθεται στην τεχνολογία

Πριν βιαστούμε να το καταδικάσουμε συλλήβδην, η προσέγγισή τους έχει ένα αφετηριακό νόημα: η κοινότητά τους αντιτίθεται στον ατομικισμό.

Με τη δική τους λογική ο αντιατομικισμός είναι βασικός λόγος για τον οποίο απορρίπτουν τεχνολογίες που θα διευκόλυναν την ατομική εργασία, κάτι δηλαδή που θα μείωνε την εξάρτηση που έχει κάθε μέλος από το άλλο μέλος της ομάδας

Έτσι, ήδη από το 18 αιώνα που μετανάστευσαν από Γερμανία και Ελβετία κυρίως προς την Πενσυλβάνια των ΗΠΑ όπου υπήρχε ανεξιθρησκεία, κρατούν μεγάλες αποστάσεις από την τεχνολογία.

Εύλογα θα πείτε ότι «σύμφωνοι, δεν υπήρχε και πολλή τεχνολογία τον 18 αιώνα, ούτε ηλεκτρισμός». Σωστά. Εκεί έχουν μείνει οι Άμις, στον 18 αιώνα. Σχεδόν όλα γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, οι περισσότερες εργασίες χειρονακτικά και οι μετακινήσεις τους με άμαξες που τις σέρνουν άλογα.

Illustration: Alex Castro / Forbes

Άσε το κάρο και πιάσε το e-bike. Οι Άμις αρχίζουν και εξοικειώνονται με τη γλύκα της ευκολίας που προσφέρουν τα ηλεκτρικά ποδήλατα


Όταν οι Άμις γνώρισαν το e-bike

Ωστόσο, κατά τα πρόσφατα χρόνια, έχει εμφανιστεί μια νέα τάση που αλλάζει το τοπίο: όλο και περισσότερα μέλη αρχίζουν και χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ποδήλατα.

Εύλογα η χρήση των λεγόμενων e-bikes από τους Άμις φαίνεται εκ πρώτης όψεως παράδοξη. Ας πούμε, στην κομητεία Χολμς, στους καταπράσινους λόφους του Οχάιο, καθώς περνάς από χωράφια που καλλιεργούνται από άροτρα, γαλακτοκομεία και πριονιστήρια, την προσοχή σου τραβούν οι ορδές ντόπιων Άμις να συρρέουν με ηλεκτρικά ποδήλατα στις πεδιάδες καβάλα στα ηλεκτρικά ποδήλατα

Οι Άμις αφήνουν τα κάρα και καβαλάνε τα e-bike

Oι διαφωνίες

Ωστόσο, το μέτρο της αποδοχής της τεχνολογίας μεταξύ των κοινοτήτων των Άμις δεν είναι συμπαγές.

Όπως συχνά συμβαίνει σε θρησκευτικές υπο-ομάδες, κάθε μία ακολουθεί δική της ερμηνεία επί των θρησκευτικών κανόνων.

Πάντως για τους περισσότερους, τα ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται ως μία ήπια τεχνολογία.

Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν είναι κατ’ ανάγκην γρήγορα (σ.σ. μην κοιτάτε που μερικοί e-riders της παραλιακής κατεβαίνουν «τέζα» τη Λ. Ποσειδώνος), δεν είναι περίπλοκα ως κατασκευές, διατηρούν ακόμη την αίσθηση της χειροκίνητης μετακίνησης αφού συχνά «κάνεις πεντάλι» (στοιχείο σημαντικό στην ερμηνευτική προσέγγιση των Άμις) και, τελευταίο αλλά όχι έσχατης σημασίας, τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπορούν να φορτίζονται από ηλιακά πάνελ, από τον ήλιο του Θεού και όχι απαραίτητα από την πρίζα


Ηλεκτρικό πατίνι

Το «Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι» εκσυγχρονίζεται

Έτσι, λοιπόν, μπορεί να δεις στην Ιντιάνα και την Πενσυλβάνια πολλούς Άμις ντυμένους πάντα εξαιρετικά απλά, λιτά και παλιομοδίτικα, όντως με στάιλινγκ τύπου «Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι» (σ.σ. τι θυμήθηκες τώρα…), να κυκλοφορούν καβάλα στα e-bikes πηγαίνοντας σε αγορές και τοπικές επιχειρήσεις.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πιο οικονομικά στη χρήση και τη συντήρησή τους από τις παραδοσιακές άμαξες με άλογα.

Το κόστος για την αγορά και τη φροντίδα των αλόγων μπορεί να είναι υψηλό, ενώ η συντήρηση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι σαφώς χαμηλότερη και πιο εύκολη.

Καθόλου τυχαία, λοιπόν, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων έχουν βρει στην κοινότητα των Άμις, πρώτον, μία επιπλέον αγορά προώθησης και, δεύτερον, μία πολυμελή και ειλικρινή ομάδα που αξιολογεί τα προϊόντα τους και τους βοηθά ως ένα νέο «πεδίο δοκιμών». 

Creative Protagon

«Έχουμε πουλήσει περίπου 10.000 ηλεκτρονικά ποδήλατα τα τελευταία δέκα χρόνια στην κομητεία Χολμς», δήλωσε στο Forbes ο Τζέσε Λάπιν, συνιδρυτής της Magnum, μιας γνωστής μάρκας e-bikes. «Το ποσοστό απορρόφησης στους Άμις είναι πολύ υψηλότερο. Ακόμη και πριν οκτώ χρόνια, πιο συχνά έβλεπες e-bikes με Άμις στο Οχάιο παρά στο Μανχάταν»

Photo: Photo by Dina Litovsky / Where the Amish Vacation


Catesby τούνελ

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει