Πλαγιολισθαίνοντας με το τετρακίνητο Opel Insignia Country Tourer

Post date:

Author:

Category:

Opel Insignia Country Tourer

 

Το σύστημα τετρακίνησης Twinster με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring). Πώς δουλεύει;

Το έδαφος παγώνει, το ίδιο και η αναπνοή. Χιόνι, όπου φτάνει το μάτι. Οι τέλειες συνθήκες για να οδηγήσεις μερικούς πραγματικά γρήγορους γύρους, στο βαθύ χιόνι της Αυστρίας. Όσοι θέλουν να διασκεδάσουν στο χιόνι και τον πάγο χρειάζονται μόνο ένα πράγμα: το Opel Insignia Country Tourer με Twinster τετρακίνηση (all-wheel drive) και έλεγχο κατανομής ροπής μεταξύ των αξόνων (torque vectoring).

 

Ταιριάζει άριστα στο χιονισμένο και παγωμένο τοπίο του Thomatal όπου διεξάγεται η Χειμερινή Εκπαίδευση της Opel. Το πρόγραμμα, εκτός από φρενάρισμα και επιτάχυνση, εύρεση των ορίων πρόσφυσης και ασφαλή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες, περιλαμβάνει και άφθονες απολαυστικές στιγμές. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με το κορυφαίο Opel Insignia Country Tourer, που είναι ιδανικό για άνετα ταξίδια.

 

Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 25 mm και προστατευτικές ποδιές, το Opel Insignia Country Tourer σου δημιουργεί την επιθυμία να αφήσεις την άσφαλτο και να βγεις στο χώμα.

 

Πίσω από το αμάξωμα κρύβεται το μυστικό για απεριόριστη οδηγική απόλαυση: Το σύστημα τετρακίνησης Twinster με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring). «Η εξαιρετική κατευθυντική ευστάθεια και σταθερότητα στις στροφές, ακόμα και σε ακραίες οδικές συνθήκες, χαρακτηρίζουν το πιο σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης της Opel,» δήλωσε ο Andreas Holl, Διευθυντής Ελέγχων και Εξέλιξης Τετρακίνησης της Opel.

 

High-tech σύστημα 4×4 για ασφαλή οδηγική απόλαυση σε όλες τις συνθήκες

Το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε υψηλή τεχνολογία: Στο Twinster με torque vectoring, δύο συμπλέκτες αντικαθιστούν το συμβατικό διαφορικό στον πίσω άξονα.

Σαν αποτέλεσμα, το σύστημα μπορεί να εφαρμόζει ροπή σε έναν ή και στους δύο πίσω τροχούς ατομικά σε κλάσματα του δευτερολέπτου» εξήγησε ο Holl. Αυτό σημαίνει ότι η ισχύς μεταφέρεται άριστα ανά πάσα στιγμή. «Το Twinster επιτρέπει ένα εξαιρετικά υψηλό εύρος ροπής από 0 Nm στη μία πλευρά μέχρι 1.500 Nm στην άλλη. Επιπλέον, η κατανομή ροπής μπορεί να ελέγχεται ανεξάρτητα από την ολίσθηση και την ταχύτητα περιστροφής του τροχού.

Επίσης, η διάταξη είναι πιο συμπαγής: Καθώς υπάρχουν δυο συμπλέκτες πριν τα ημιαξόνια, το πίσω διαφορικό καταργείται, εξοικονομώντας χώρο και βάρος» πρόσθεσε.

 

Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει επίσης στο Insignia Country Tourer να είναι πιο ευέλικτο και ακριβές στις στροφές. Προσφέρει εξαιρετικό κατευθυντικό έλεγχο για μέγιστη ευστάθεια και υποδειγματική πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες – ακόμα και στο χιόνι και τον πάγο.

 

Γενικά, υψηλότερη ροπή αποστέλλεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, το όχημα σταθεροποιείται και το Insignia στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια, ανταποκρινόμενο πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Επομένως ο έλεγχος κατανομής ροπής (Torque vectoring) μεταφράζεται σε αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας.

 

 Οι συμμετέχοντες στη Χειμερινή Εκπαίδευση της Opel μπορούν να νιώσουν αυτή τη βελτίωση από πρώτο χέρι. Το μόνο που χρειάζεται είναι η προσωρινή απενεργοποίηση του συστήματος torque vectoring, που είναι συνδεδεμένο με το ESP.

«Η σύγκριση πριν και μετά είναι συγκλονιστική. Εάν είχατε τα πάντα υπό έλεγχο μέχρι τότε, χωρίς την τεχνική υποστήριξη, η οδήγησή σας θα τελείωνε στην δεύτερη κορίνα» δήλωσε ο Holl. Πρόκειται για μία απίστευτη εμπειρία που κανείς δε θα ήθελε να βιώσει υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Info/Photo: Opel

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει