Πάμε προς ολοταχώς για Grand Prix Αλβανίας;

Post date:

Author:

Category:

Το Grand Prix Αλβανίας εκτιμάται από τη γειτονική χώρα πως είναι κάτι παραπάνω από φήμες. Στο δε διαδίκτυο κυκλοφορούν επίσημες ειδήσεις αναφορικά με τις προετοιμασίες του Auto Moto Park Albania. Αλήθεια, εκείνον τον οδηγό της F1, τον Αλεξάντερ Βουρτζ, τον θυμάστε; Αν όχι, θα τον φρεσκάρετε στη μνήμη σας καθώς είναι επιτελικό μέρος του αλβανικού πρότζεκτ. Μπορεί και έπους

Grand Prix Αλβανίας

Η γειτονική χώρα κάνει προσπάθειες να επικοινωνήσει το νέο της αγωνιστικό «σπίτι», το Auto Moto Park Albania. Κοντινή πραγματικότητα ή, όπως είχε πει κάποτε και ο Κ. Σημίτης, απλό «μακέτο»;


H είδηση επικαιροποιήθηκε από το Euronews Albania με τίτλο ”Albania becomes Formula 1’s new pit stop”. Όμως η ιστορία πάει πιο πίσω στο χρόνο.

Συγκεκριμένα, το Νοέμβριο του 2021 η αλβανική κυβέρνηση προσέγγισε μία κατασκευαστική εταιρεία που είχε να επιδείξει εμπειρία κυρίως σε πίστες rallycross στην Ισπανία, το Βέλγιο και το Χόκενχαϊμ της Γερμανίας.

Το όνομά της ήταν Αpex και σκοπός ήταν να κατατεθεί πρόταση για έναν πολυχώρο για μηχανοκίνητα σπορ.

Το σημείο που είχε επιλεχθεί βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Σκούμπιν, κοντά στην πόλη Ελβασάν, στα κεντρικά της χώρας, κάποια 40 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα, τα Τίρανα.

Τα σχέδια περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων περιφερειακών εγκαταστάσεων, πολύ πράμα: μία πίστα μήκους 3,8 χιλιομέτρων προδιαγραφών FIA Grade 2 και FIM (δηλαδή, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού), διαδρομή rallycross, ευθεία για αγώνες drag, πίστα για καρτ και άλλη μία για εκτός δρόμου χαμηλών ταχυτήτων. 

Grand Prix Αλβανίας Website

Η αρχική σελίδα της επίσημης ιστοσελίδας του Auto Moto Park Albania


O ρόλος του Αλεξάντερ Βουρτζ

Ωστόσο φαίνεται πως, τελικά, τη δουλειά την πήρε μια άλλη εταιρεία, η Test & Training International.

Για να έχετε και το κουτσομπολιό της υπόθεσης, ίσως θυμάστε τον Αλεξάντερ Βουρτζ, εκείνον τον Αυστριακό οδηγό της F1 που ξεκίνησε κάποτε την καριέρα του, το 1997, στην ομάδα της Benetton.

Αλεξάντερ Βουρτζ / Photo: Motorsport Images

Ο Βουρτζ στα 69 Γκραν Πρι που έλαβε μέρος δεν πήρε ποτέ ούτε μία νίκη, πόσο μάλλον πρωτάθλημα, είναι όμως πολύ έμπειρος οδηγός ενώ έχει κερδίσει και δύο φορές το Le Mans. Ωστόσο, στα πρόσφατα χρόνια βρήκε το νέο του επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αυτό της κατασκευής εγκαταστάσεων για αγώνες καθώς και πρότζεκτ για οδική ασφάλεια. Για την ιστορία, την εταιρεία την «τρέχει» με τον πατέρα του, Φρανζ Βουρτζ


Alfisti στις Σέρρες. Όταν παλιές και νέες Alfa γιορτάζουν

Στις όχθες του ποταμού Κβάι

Oυπς! Συγγνώμη, του ποταμού Σκούμπιν, ήθελα να πω. Εκεί όπου βρέθηκε ο πρώην οδηγός και νυν κατασκευαστής για να παρουσιάσει την τελική του πρόταση.

Όπως είναι προφανές, το εγχείρημα θα ευνοήσει οικονομικά και κοινωνικά τη γύρω περιοχή.

Στόχος είναι να φιλοξενούνται αγώνες αυτοκινήτων με αναλογία έως 2-3 κιλά ανά ίππο. Αυτό παραπέμπει σε μονοθέσια Formula 3, Formula 4 και αγώνες κατηγορίας TCR και GT3.


Το περίγραμμα του Auto Moto Park Albania, όπως είχε αρχίσει να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από την αρχικά ενδιαφερόμενη κατασκευαστική εταιρεία (Photo: Apex)

Πάντως, εν τω μεταξύ, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, συνήθως στα κοινωνικά δίκτυα, αρκετές αναφορές για το σιρκουϊ στην Αλβανία, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις στο «χώρο» του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πόσες; Μέχρι και για Grand Prix Αλβανίας. Ή αλλιώς, για Βαλκανικό Grand Prix, θέλοντας προφανώς να δοθεί ευρύτερη διάσταση κύρους στο εγχείρημα

Ήρεμα

Η αλήθεια είναι πως όντως η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ήδη από τον Ιούνιο του ’23 εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση για το μεγάλο έργο στην Αλβανία.

Εκεί παρευρέθηκαν σε αναμνηστική φωτογραφία ο Υπουργός Μεταφορών, δημοτικές Αρχές, εκπρόσωπος της FIA και, βέβαια, ο Αλεξάντερ Βουρτζ. Φυσικά, ήδη έχει στηθεί και επίσημη ιστοσελίδα με τις σχετικές πληροφορίες. 

Τα ενδιαφερόμενα μέρη για την κατασκευή της πίστας σε αναμνηστική φωτό. Τρίτος από δεξιά ο πρώην πιλότος και νυν ανάδοχος του έργου, Αλεξάντερ Βουρτζ (Photo: FIA)


Εκτιμάται πως το Auto Moto Park Albania θα είναι έτοιμο σε περίπου δύο χρόνια από τώρα.

Για την ώρα, όπως έλεγε και ο Σημίτης, είναι ακόμη «μακέτο»

Photo: Euronews Albania / pmw-magazine / FIA / Motorsport Images


Ερντογάν αυτοκίνητο

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει