Το Panda δεν είναι νέο «ύφασμα» στα αυτοκινητικά πράγματα. Όμως το Fiat Panda Easy Hybrid των €11,400, μαζί με μια γερή υποστήριξη από την ελληνική εισαγωγική, ελπίζει σε μία δεύτερη νεότητα
Το Panda, ακριβέστερα η 3η γενιά του, την επόμενη χρονιά, το 2021, συμπληρώνει δέκα χρόνια ζωής. Με αυτοκινητικά δεδομένα, μία δεκαετία είναι κάτι σαν αιώνας.
Εντάξει, υπερβολές. Αλλά τώρα που ο δυτικός κόσμος έχει συνηθίσει να αλλάζει αυτοκίνητο με συχνότητα ανάλογη των υποκαμίσων (sic), οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να ικανοποιούν τη συνήθεια που έγινε ανάγκη
Αυτός είναι ο κανόνας. Όχι όμως και για τη Fiat που συντηρεί το μικρό της Panda πέραν του αναμενόμενου. Είναι ζόρικα τα οικονομικά. Εξηγείται.
Αν, ωστόσο, κάποιος μπορεί να ξεπεράσει το έτος γέννησης του Panda (βλ. 2011), τότε στη γωνία τον περιμένει ένα άξιο, μικρό, οικονομικό αυτοκίνητο.
Και, κατά την ταπεινή μου άποψη, το καλύτερο Fiat που βγάζει εδώ και χρόνια το Τορίνο, η έδρα της Fabbrica Italiana Automobili Torino.
Ναι, αντίθετα με τη επικρατούσα άποψη, θεωρώ πως το Panda είναι «πιο αυτοκίνητο» από το 500αράκι. Έστω κι αν το τελευταίο έκλεψε καρδιές, συντηρεί οικονομικά τους Ιταλούς και είναι πιο πιασάρικο αισθητικά
Το Panda συμφέρει. Στεγνά και τίμια
Mε 4 πόρτες, περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και περισσότερο λειτουργικό συνολικά.
Τώρα δε που χειμωνιάζει, πολύ θα ‘θελα πολύ να ΄χα ένα τετρακίνητο Cross 4×4 για να σκαρφαλώνω σε χειμερινές εξορμήσεις. Κάνει θαύματα εκτός δρόμου το μικρό.
Συνολικά, στα 37 χρόνια παραγωγής του, το Panda έχει να επιδείξει περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια πωλήσεις – περισσότερες απ΄τις μισές έκανε το 1ης γενιάς, εκείνο τετράγωνο, λειτουργικό πραγματάκι, σχεδιασμένο από τον μεγάλο Τζορτζέτο Τζιουτζιάρο που μάλλον δικαίως έχει ανακηρυχθεί ως ο Σχεδιαστής του 20ου αιώνα.
Ως γνωστόν, απ΄την πένα του έχουν γράψει ιστορία αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo Giulia Sprint, η Lotus Esprit S1, η Maserati Ghibli, το πρώτο VW Golf και πολλά άλλα ωραία.
Το Panda Hybrid είναι ο διάδοχος του αρχικού κόνσεπτ της Fiat αλλά με ένα υβριδικό σύστημα και μια τιμή που, αν θες ένα καλοφτιαγμένο, ανθεκτικό (ναι, ιταλικό και ανθεκτικό μπορούν πλέον να συνυπάρχουν στην ίδια πρόταση) και φτηνό αυτοκίνητο πόλης, είναι μια χαρά επιλογή
Παράλληλα με την ιδιαίτερα προσιτή τιμή των €11,400 ευρώ, το Panda Easy Hybrid καλύπτεται και από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 200.000χλμ., αλλά και αντίστοιχης ισχύος δωρεάν υπηρεσία οδικής βοήθειας
Καρδιά του συνόλου…
… συνεχίζει να αποτελεί το νέο προηγμένο υβριδικό σύστημα, το οποίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρας 1 λίτρου με έναν ηλεκτροκινητήρα BSG, προσφέροντας συνολική απόδοση 70 ίππων, αλλά κυρίως αυξημένη ροπή και ελαστικότητα στις χαμηλές ταχύτητες, καθώς και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4λίτρα/100χλμ) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (89γρμ/χλμ) που του επιτρέπουν ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο και απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Και όλο αυτό μού ακούγεται σαν ένα πολύ έντιμο πακέτο.
Info/Photo: fiat.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.