Το Ioniq 5 είναι το πρώτο ηλεκτρικό της Hyundai που πατάει σε δική του αποκλειστικά πλατφόρμα, αποδίδει έως 305 PS, κάνει τα 0-100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα και προτείνει ένα νέο τρόπο στο πώς αντιλαμβανόμαστε τα ηλεκτρικά crossovers
Διαστημική σχεδίαση, διαθέσιμο ως πισωκίνητο ή τετρακίνητο και φόρτιση από 10%-80% σε μόλις 18 λεπτά με δυνατότητα αυτονομίας έως 480 km. Και όχι, δεν είναι concept. Βγαίνει κανονικά. Με τιμές που, όπως ανακοινώθηκαν στη Μ. Βρετανία, ξεκινούν από £36,996 (€42,914)
Το Ioniq 5 που βλέπετε είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai ως αυτόνομο brand
Είναι επίσης το πρώτο που βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που αφήνει μεγάλη ελευθερία στους σχεδιαστές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εγκυκλοπαιδικά, λέγεται Electric-Global Modular Platform.
Έχουν ήδη ανακοινωθεί τέσσερις εκδόσεις αναλόγως χωρητικότητας μπαταρίας και δύο αρχιτεκτονικές μετάδοσης, RWD και 4WD.
Με μήκος 4,6 μέτρα είναι περίπου όσο ένα Golf Estate, όμως τα 3 ολόκληρα μέτρα μεταξονίου αντιστοιχούν σε Audi A8
Τελείως επίπεδο πάτωμα, μινιμαλιστική σχεδίαση και άφθονη ευελιξία είναι τα χαρακτηριστικά του Ioniq 5 στο εσωτερικό
Οι μπαταρίες των 58kWh και 72.6kWh μπορούν να συνδυαστούν είτε με έναν είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες ενώ η κορυφαία έκδοση -με τη μεγάλη μπαταρία και τους δύο ηλεκτροκινητήρες- αποδίδει 305 ίππους, 446 Nm ροπής και η Hyundai υποστηρίζει ότι επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.
Η εταιρεία έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις δυνατότητες φόρτισης (που είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας για την κατηγορία) με υποδομή 800V σε συνδυασμό με φόρτιση 220kW.
Ενδεικτικά, το VW ID.3 επιτρέπει μόνο μέχρι 125kW – και αυτό αφορά την κορυφαία του έκδοση.
Kαι βέβαια να μην ξεχάσουμε τη λειτουργία Vehicle 2 Load pack (V2L) που επιτρέπει να δώσεις ρεύμα και να θέσεις σε λειτουργία ηλεκτρικές συσκευές. Ή και να φορτίσεις ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το όχημα είναι «αλλού»
Πρόταση που επαναπροσδιορίζει την κατηγορία
Επί της σχεδίασης μάλλον δε χρειάζονται πολλές αράδες.
Κρυμμένες χειρολαβές, αιχμηρή σχεδίαση, ρετρό αναφορές, εκτελεσμένες με διαφορετικό τρόπο.
Τέλος, πρσθέστε τα ήδη γνωστά στη γκάμα της, τα επιθετικά μοντέλα της σειράς Ν, τη διατήρηση των υπερμίνι (καθώς πολλοί τα εγκαταλείπουν) και τα γενικότερα επεκτατικά σχέδια της εταιρείας σε τεχνολογικούς τομείς (από ρομποτική έως οχήματα διάσωσης για ανεξερεύνητες περιοχές) και έχετε ένα μέρος της μεγάλης εικόνας.
Όπως, έχουμε ξαναγράψει, η Hyundai πάει τραίνο.
Και κοίτα να δεις που μας κάνει να βλέπουμε ένα ηλεκτρικό crossover με διαφορετικό μάτι.
Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.