Η αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από αυτό το λευκό Audi Sport Quattro που εντοπίστηκε να πωλείται από ντίλερ της VW και Audi στην Ολλανδία. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες για ένα αυτοκίνητο που άλλαξε τα δεδομένα
Όταν η Audi λάνσαρε στα τέλη του 1980 το Audi Sport Quatrro λίγοι φαντάζονταν την επίδραση που θα είχε αυτό το αυτοκίνητο, τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη των σπορ κατασκευών για χρήση δρόμου.
Η ιδέα λέγεται πως ανήκε στον μηχανικό της Jörg Bensinger ο οποίος, το 1977, επέμενε να αξιοποιηθεί περαιτέρω το σύστημα τετρακίνησης Iltis της Volkwagen καθώς φαινόταν ικανό να υπερισχύσει σε δύσκολες συνθήκες, όπως χιόνι, λάσπη κλπ, ακόμα και από πολύ ισχυρότερες κατασκευές.
Τα υπόλοιπα ανήκουν στην ιστορία. Το Quattro κέρδισε ειδικές διαδρομές, πρωταθλήματα και το μεγάλο στοίχημα της πρόσφυσης.
Ήταν το αυτοκίνητο που, ουσιαστικά, άλλαξε το ρου των αγώνων ραλί αφού άνοιξε το δρόμο στην αναγκαιότητα της τετρακίνησης ενώ ήταν ρο πρώτο που τη συνδύασε με κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και χρήση υπερτροφοδότησης.
Σε αγωνιστική μορφή το λεγόμενο «κοντό» Quattro απέδιδε περισσότερους από 450 ίππους και σε έκδοση δρόμου 306 PS στις 6,700 rpm και 350 Nm ροπής στις 3,700 rpm.
Οι παραπάνω τιμές ήταν αρκετές για να ανταγωνιστεί ή και προσπεράσει τις περισσότερες Ferrari της εποχής, διέθετε μέρη αμαξώματος από κέβλαρ, φρένα από την Porsche 917 και την πρώτη τοποθέτηση συστήματος ABS σε αυτοκίνητο της Audi
Το συγκεκριμένο Audi Sport Quattrο που βλέπετε εντοπίστηκε σε έναν ντίλερ των VW και Audi στα βόρεια της Ολλανδίας ο οποίος, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, «έχει πάθος για το Audi Sport Quattro».
Το λευκό Quattro πρωτοβγήκε την πύλη στο Ίνγκολσταντ, στο εργοστάσιο της Audi στη Γερμανία, στις 19 Ιουλίου 1985. Αφού πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στην πατρίδα του, ταξίδεψε στις Η.Π.Α. Το καλοκαίρι του 2015 επέστρεψε σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Έκτοτε έγινε μία ολική αναπαλαίωση «μέχρι την τελευταία βίδα» ενώ διατηρήθηκε το αρχικό αλουμινένιο μπλοκ του κινητήρα.
Συνολικά 214 Sport Quattro κατασκευάστηκαν -κάποιοι ανεβάζουν τον αριθμό σε 218 κομμάτια- για την ομολογκασιόν (όπως λέγεται η διαδικασία επικύρωσης για τη συμμετοχή σε συγκεκριμένους αγώνες) του Group B.
Το εικονιζόμενο λευκό Audi είναι το αυτοκίνητο με τον αριθμό 157 της περιορισμένης παραγωγής. Ανήκει σε σπάνια ράτσα. Η πωλήτρια εταιρεία δεν αναφέρει τιμή παρά μόνο ένα email για εκδήλωση ενδιαφέροντος
Πληροφοριακά. το 2016 πουλήθηκε στην Αριζόνα ένα Sport Quattro έναντι 401.000 δολαρίων ενώ θεωρείται το πρώτο μεταπολεμικό Audi που έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει κάποια στιγμή το φράγμα του 1.000.000.
Με την ευκαιρία, δείτε μερικά αποσπάσματα απ΄τη δόξα του στο Group B. Ιστορία εν κινήσει.
Info/ Photo: bourguignon.nl
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.