Είναι 25 ετών, γνήσιο παιδί των kart, μόλις κέρδισε τις εντυπώσεις στις δοκιμές του Porsche Cup για λογαριασμό της Schutz Motorsport στην πίστα της Cartagena, στην Ισπανία. Αυτή είναι η συνέντευξη που έδωσε στο 4D
4D Ποια είναι η πρώτη αυτοκινητική εικόνα που έχετε απ’ τα παιδικά σας χρόνια;
Γ.Κ. H πρώτη αυτοκινητική εικόνα που έχω είναι ένα αγωνιστικό mini kart 85cc Comer με το οποίο ξόδευα τον κυριακάτικο χρόνο μου σαν παιδί για να ψυχαγωγηθώ. Ήταν ένας τρόπος μοναδικής ψυχαγωγίας και ήθελα πάντα να είμαι πρώτος.
4D Πώς μπήκε το ‘’μικρόβιο’’ της αγάπης για τα αυτοκίνητα;
Γ.Κ. Το μικρόβιο της αγάπης για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα έλεγα καλύτερα μπήκε από την ηλικία των 12 όταν αποφάσισα ότι θέλω να ασχοληθώ με τους αγώνες καρτ και μια μέρα να καταφερώ να γίνω πρωταθλητής, από τοτέ μέχρι σήμερα θέλω να πρωταγωνιστώ συνέχεια για την νίκη. Το αποτέλεσμα το πέτυχα στην δεύτερη μου χρονιά στους αγώνες κερδίζοντας το Πρωταθλημα Ελλάδας Rotax στην κατηγορια Junior (12-15ετών).
4D Πώς ξεκίνησε η εμπλοκή σας με την Porsche;
Γ.Κ. Ξεκινησε το 2017 αρχικά μέσω του πατέρα μου που έχει υπάρξει και είναι Γενικός Διευθυντής σε διάφορες μονάδες της Porsche τα τελευταια 10 χρόνια. Στην συνέχεια λοιπόν, μετά από μια συνάντηση με το Porsche club της Βουλγαρίας και αφου είχαν ήδη παρακολουθήσει τα βήματά μου από την αρχή της καριέρας μου στα καρτ, θεώρησαν ότι θα ήταν δυνατό να βρεθώ σε μια επαγγελματική ομαδα σαν οδηγός . Έτσι, με σύστησαν στους αρμόδιους της Schutz Motorsport, μια ομάδα η οποία είναι από τις πιο σεβαστές και καλύτερες στο χώρο του Porsche Sports Cup, Blancpain GT series-ADAC GT Masters και σε άλλους κορυφαίους θεσμούς με διακρίσεις και πολλά πρωταθλήματα στο ιστορικό της.
4D Πώς είναι οδηγικά το Cayman GT4 που οδηγήσατε στις δοκιμές, στην Ισπανία;
Γ.Κ. Το συμβατικό GT4 Cayman (street car) με δυνατότητα να κυκλοφορήσει στον δρόμο ήταν πραγματικά το πιο εντυπωσιακό συμβατικό αυτοκίνητο που έχω οδηγήσει. Το γεγονός ότι έχει τον κινητήρα στο κέντρο και όλα τα αγωνιστικά βοηθήματα τα οποία είναι εργοστασιακά της Porsche σού επιτρέπουν να οδηγήσεις σε ρυθμό μόλις 8 δευτερόλεπτα τον γύρο από μια αγωνιστικη καθαρόαιμη GT3 Cup 991 σε μια πίστα 2 λεπτών στο γύρο. Και όλα αυτά με τα Michelin Sport Cup 2, συμβατικά δρόμου.
Στην συνέχεια, οδήγησα τo GT4 ClubSport το οποίο είναι το καθαρόαιμο αγωνιστικό Cayman με αγωνιστικό Traction Control και ABS. Ο χρόνος του είναι κοντά στα 4 με 5 δευτερόλεπτα από το GT3 Cup 99, πάντα μιλώντας για την ίδια πίστα. Αποδίδει 380 ίππους με πιο ελαφρύ ”σκάφος” και σύστημα πέδησης ίδιο με αυτού του GΤ3 Cup (6πίστονες δαγκάνες με κεραμικούς δισκους). Το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο να οδηγηθεί, είναι ασφαλές και πάρα πολύ γρήγορο.
4D Ποιες οι διαφορές ως αίσθηση αυτοκινήτου με το 911 GT3 Cup;
Γ.Κ. Όταν μιλάμε για το 991 GT3 Cup μιλάμε για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Η αίσθηση που λαμβάνεις είναι μοναδική. Προσωπικά, νιώθω πολύ τυχερός που οδήγησα ένα τέτοιο αυτοκίνητο και ελπίζω να συνεχίσω να τα οδηγώ στους αγώνες. Αγγίζει σχεδόν τους 500 ίππους με πολύ ελαφρωμένο αμάξωμα. Δεν συγχωρεί κανένα λάθος μιας και δεν υπάρχει κανένα σύστημα υποβοήθησης πέραν του αγωνιστκικού ABS στο οποίο χρειάζεται να προσαρμοστείς. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με αεροδυναμικά πακέτα και αγωνιστικό Drexler LSD διαφορικό και σειριακό ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων, 6πίστονες δαγκάνες και κεραμικούς δισκους. Δεν μπορώ ακριβώς να εξηγήσω την αίσθηση που πήρα από το αυτοκίνητο διότι ήταν μαγευτικά γρήγορο και πλέον συζητάμε για ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται πολύ καλή ικανότητα ελέγχου της δύναμής του ώστε να τη μεταδώσει σωστα στην άσφαλτο και να επιταχύνει γρήγορα. Δεν είναι αυτοκίνητο που μπορέις να οδηγήσεις καθημερινά σε ένα track day. Είναι πιστεύω κάτι σαν μια Formula 1 στην κατηγορια αυτοκινήτων. Απόλυτο, γρήγορο και καμιά φορά τρομακτικό.
4D Ποιο είναι το top 5 των αυτοκινήτων που θα θέλατε στο ιδανικό σας γκαράζ;
Γ.Κ. Τα τοπ 5 αυτοκινητα που θα ήθελα να έχω είναι σίγουρα τα GT4 Cayman, GT3 RS, Panamera Turbo S, Clio RS 5, Porsche Carrera GT.
4D Υπάρχει κάποιο τραγούδι που έχετε συνδέσει οδηγώντας;
Γ.Κ. Πολλά και διάφορα. Ένα που ακούω πρόσφατα ήταν το (Davi-Gates of Babylon).
4D Τι σας ενοχλεί περισσότερο στον Έλληνα οδηγό;
Γ.Κ. Στον Έλληνα οδηγό δεν με ενοχλεί κάτι. Ίσα-ίσα θεωρώ ότι είναι νοητικά πιο ικανός από πολλούς οδηγούς διαφορετικής εθνικότητας. Απλώς νομίζω πως όταν οδηγεί είναι τεμπέλης και βαριέται να βάλει την ζώνη του. Ή βαριέται να περιμένει στο κόκκινο φανάρι και διάφορα τέτοια μικρά θέματα τα οποία όμως μπορεί να κοστίσουν και τη ζωή του.
4D Ποιο χαρακτηριστικό των άλλων σας ελκύει προς αυτούς;
Γ.Κ. Η σοβαρότητα και τα μετρημένα λόγια όταν μιλάμε επαγγελματικά. Tο να είναι ειλικρινής άνθρωπος και να συμπεριφέρεται όμορφα. Η όμορφη συμπεριφορά ανταμοίβεται διπλά με πολλούς τρόπους.
4D Ποιο χαρακτηριστικό των άλλων σας απωθεί;
Γ.Κ. Η υπεροψία και η ημιμάθεια είναι στοιχεία που δεν μπορώ να διαχειριστώ εύκολα. Και, φυσικά, τα πολλά λόγια.
4D Ποια είναι η ιδανική σας διαδρομή για οδήγηση;
Γ.Κ. Εξαρτάται.. Ιδανική διαδρομή για αγωνιστική οδήγηση θα ηταν το Nürburgring (Νordschleife). Αν είναι καλό το αυτοκίνητο, σαν αυτά που θα ήθελα να έχω στο γκαράζ μου, θα μου έκανε και η Eγνατία Oδός… Ιδανική διαδρομή με το ιδανικό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι έχω ένα super car και πάω με 300. Σημαίνει ότι απολαμβάνω το κάθε χιλιόμετρο με το αμάξι που έχω άσχετα με το πού είμαι. Προσωπικά, μου αρέσει η διαδρομή του Πλαταμώνα χωρίς να τρέχω ή οι κατηφόρες μετα τη Λαμία.
4D Ποιο είναι το motto σας;
Γ.Κ. ”Reach the sky”.
4D Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
Γ.Κ. O επόμενος στόχος μου είναι, σίγουρα, να καταφέρω να κάνω την καλύτερη δυνατή εμφάνιση στο Porsche Sports Cup τον Οκτώβριο που θα κάνω το ντεμπύτο μου και φυσικά να κερδίσω την εμπιστοσύνη της Schutz Μotorsport ώστε να μου προσφέρουν θέση αναγνωρισμένου οδηγού στην ομάδα τους.
Φυσικά, το όνειρο είναι να φτάσω την κατηγορια ”χρυσού οδηγού” στον πίνακα της FIA που δίνει διάφορα προνόμοια για να κάνω το όνειρο πραγματικότητα: να ειμαι επαγγελματίας οδηγός αγώνων.
Photo: Αρχείο Γ. Καρακούλα
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.