Δεν έχει ξαναγίνει και έγινε τώρα που βγήκαν τα επίσημα στοιχεία στη ΕΕ για τον Σεπτέμβριο, όπου τα υβριδικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα αμιγώς θερμικά
Oι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών επιβραδύνονται στην ΕΕ και τα υβριδικά ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά. Βάλτε μέσα και την εμπορική ώθηση που δίνουν σ’ αυτά οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές καθώς είναι κι αυτός ένας τρόπος να μην υπερισχύσει το κινεζικό τσουνάμι
Τα καινούργια υβριδικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Σεπτέμβριο αντιπροσώπευσαν το 32,8% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων
Πρόκειται για ένα μήνα-σταθμό καθώς τα υβριδικά ξεπέρασαν για πρώτη φορά το μηνιαίο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA (European Automobile Manufacturers Association).
Παρόλα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους μειώθηκαν κατά 6,1% από το 2023 έως το 2024, καθώς οι μεγάλες αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας συνέχισαν να εμφανίζονται στάσιμες.
Το γράφημα αποτυπώνει την τάση της ευρωπαϊκής αγοράς, με τη σχετική διείσδυση των υβριδικών εις βάρος των ηλεκτρικών για το 2024 (Illustration: Reuters)
Τα υβριδικά σε φόρα
Η πώληση υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (HEV) έχει αυξηθεί στην ΕΕ τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αγοραστές τα βλέπουν ως έναν προσιτό συμβιβασμό μεταξύ των αμιγώς θερμικών και αμιγώς ηλεκτρικών.
Αντίθετα οι πωλήσεις των ηλεκτρικών (BEV) και plug-in υβριδικών (PHEV) επιβραδύνθηκαν φέτος, εν μέρει λόγω των διαφορετικών πολιτικών για τα «πράσινα» κίνητρα μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ενώ, ως γνωστόν, οι ρυθμιστικές αρχές έχουν επιβάλει υψηλούς δασμούς για να αποτρέψουν τα φθηνά κινεζικά EV
Τα κάθε είδους εξηλεκτρισμένα (βάζοντας δηλαδή «μέσα» είτε τα BEV είτε τα PHEV είτε τα HEV) που πωλήθηκαν στην ΕΕ αντιπροσώπευαν το 56,9% όλων των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, από 50,3% την προηγούμενη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί και δη για τον «διαφορετικό» τρόπο που συχνά δημοσιεύονται φαινομενικά αντιφατικά συμπεράσματα για τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) ότι οι πωλήσεις τους τον Σεπτέμβριο αυξήθηκαν μεν κατά 9,8% σε ετήσια βάση, αλλά από έτος σε έτος οι όγκοι πωλήσεων έχουν μειωθεί κατά 5,8%
Photo: Δ. Μανώλαρος / Quattroruote / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.