To νέο υπεραυτοκίνητο της Βugatti, η Bolide, μόλις ανακοινώθηκε, δε θα έχει άδεια να κυκλοφορήσει στο δρόμο, θα μπαίνει μόνο σε πίστα και θα τα «σπάει» για μόλις 40 εκλεκτούς
Η Bolide δείχνει τι είναι ικανά να επιτελέσουν τα σημερινά hypercars. Και μεγάλο μέρος για έναν επαναπροσδιορισμό χαρακτήρα έπαιζε, και θα παίζει πάντα, μία βασική παράμετρος. Λέγεται «βάρος»
Το είδαν από ΄δω, το ζύγισαν από ‘κει, έγραψαν ιστορία ως το ταχύτερο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί και οι επικεφαλής της Bugatti (ως γνωστόν, ιδιοκτησίας Volkswagen) ανακοίνωσαν επισήμως την απόφασή τους να κατασκευάσουν, σε μόλις 40 αντίτυπα, μια πισταδόρικη, ακόμα πιο γρήγορη εκδοχή της Chiron
Το όνομα αυτής ‘’Bolide’’ – αν το γκουγκλάρεις, το δανείζεται από μεγάλου μεγέθους μετεωρίτες που αναφλέγονται στην ατμόσφαιρα.
H Bugatti αλλιώς
Όταν είχε γίνει το ρεκόρ του πιο γρήγορου αυτοκινήτου στον κόσμο, ο πρόεδρος της Bugatti είχε σχολιάσει στην επίσημη ιστοσελίδα ότι «έχουμε αποδείξει πολλές φορές πως κατασκευάζουμε τα ταχύτερα αυτοκίνητα στον πλανήτη. Πλέον, θα αποσυρθούμε από τον ανταγωνισμό τού ποιος φτιάχνει τα γρηγορότερα και θα ασχοληθούμε με άλλους τομείς».
Ε, αυτός είναι ο «άλλος τομέας».
Πρώτα είδαμε τα πρώτα σκίτσα του κόνσπετ και τώρα, ο ίδιος CEO, ο Stephan Winkelmann, δήλωσε πως η Bolide θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται με στόχο οι πρώτες παραδόσεις να γίνουν το 2024.
Πολλή αναμονή, εύλογα θα σκεφτείτε δεδομένης της περιορισμένης παραγωγής
Το επίμαχο
Ωστόσο, το επίμαχο της Bolide είναι η δίαιτα: το πώς θα χάσει κιλά.
Όχι λίγα αλλά μια εξακοσαριά σε σχέση με το αυτοκίνητο-δότη, τη Chiron.
Κακά τα ψέμματα, η τελευταία μπορεί να είναι, όπως προαναφέρθηκε, το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη, όμως πισταδόρικο δεν είναι.
Επίσης, όσο και αν η Chiron αποτελεί σύμβολο τεχνολογικού tour de force αλλά και κοινωνικού κύρους στα ανώτατα κλιμάκια της ματαιοδοξίας, ποτέ δεν κατοχυρώθηκε στη συνείδηση όσων αγαπούν την καθαρόαιμη οδήγηση
Προσωπικά και αιρετικά τις θεωρώ άψυχες. Ο λόγος; Το βάρος.
Όταν η ζυγαριά δείχνει δύο και πλέον τόνους, η ανθεκτικότητα στην πίεση της πίστας και η αντίσταση στους νόμους της Φυσικής περιορίζονται.
Εδώ, λοιπόν μπαίνει το κεφάλαιο ‘’Bolide’’. Μόλις 1,400 κιλά, 1,850 ίπποι, 8,000 κυβικά εκατοστά, 16 κύλινδροι, 4 τουρμπίνες, βενζίνη. Φαραωνικές τιμές για ένα υπεραυτοκίνητο που, πλέον, ζυγίζει όσο ένα μικρομεσαίο μαζί με μπόλικες εκατοντάδες περισσότερα «άλογα»
Πώς θα είναι ως εμπειρία; Δυσκολεύομαι να φανταστώ. Το «ρεκόρ» μου έχει σταματήσει στους 1,200 ίππους, κάποτε, με μία 911 Turbo, στην Αττική Οδό.
Εδώ, για πρώτη φορά λοιπόν, μία Bugatti δεν έχει στόχο μόνο τις απόλυτες τιμές ισχύος, την επίδειξη τεχνολογικής πρωτοπορείας ή και τη –στα μούτρα μας– έκθεση τού τεράστιου προϋπολογισμού που διαθέτει το γκρουπ της VW στα ταμεία του.
Ναι, σαφώς είναι όλα τα παραπάνω.
Ταυτόχρονα, όμως, πλέον η Bugatti με τη Bolide κοιτάζει πίστες, γυρολόγια και επίμαχες αναλογίες κιλών ανά ίππο. Αυτό δεν το είχε ποτέ. Και για αυτό εδώ ακριβώς είναι όλα τα λεφτά.
Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: bugatti.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.