Πώς το halo αντέχει μεγαλύτερες συγκρούσεις από αυτήν του Γκροζάν

Post date:

Author:

Category:

Το σύστημα halo ήταν ένας καθοριστικός παράγοντας που κυριολεκτικά έσωσε τη ζωή του Ρομάν Γκροζάν στο πρόσφατο ατύχημά του, στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Και τώρα ετοιμάζεται μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοσή του, το halo 4

Σύστημα halo F1

Το σύστημα halo, που είναι υποχρεωτικό στη Φόρμουλα 1 από το 2018, έχει δοκιμαστεί στο Cranfield Impact Centre της Βρετανίας, το μόνο κέντρο αξιολόγησης ανάλογων συστημάτων ασφάλειας που είναι εγκεκριμένο από τη FIA


Στη φωτογραφία με τα συντρίμμια του μονοθεσίου της Haas φαίνεται ευδιάκριτα ότι το σύστημα halo έμεινε ανέπαφο, παρά τη σφοδρή σύγκρουση με τα 221 km/h

Ακόμα κι ο Γκροζάν ήταν αρχικά σκεπτικός με το halo αλλά κατέληξε να αλλάζει γνώμη καθότι η ζωή και η αρτιμέλεια είναι γλυκές.

Όπως δήλωσε μετά το ατύχημά του, «δεν ήμουν και τόσο υπέρμαχος του halo μερικά χρόνια πριν, αλλά πλέον θεωρώ πως είναι ό,τι πιο σημαντικό εισήχθη στη Φόρμουλα 1. Χωρίς αυτό δεν θα μπορούσα να μιλάω σε σας σήμερα».

Ο επικεφαλής του προαναφερόμενου κέντρου ελέγχων, Τζέιμς Γουότσον, περιέγραψε τις τεράστιες δυνάμεις που μπορεί να απορροφήσει το σύστημα λέγοντας ότι «το είχαμε δοκιμάσει ασκώντας πίεση 100 kN (αντίστοιχη με 10,2 τόνους ή, στο πιο παραστατικό, με δύο αφρικανικούς ελέφαντες)»

«Προς το παρόν δεν έχει υπολογιστεί με ακρίβεια η δύναμη που ασκήθηκε στο ατύχημα του Γκροζάν», συνέχισε, «αλλά το ότι παρέμεινε ανέπαφο μετά από τόσο ισχυρή σύγκρουση σημαίνει για μας ότι ήταν μικρότερη από αυτήν των δικών μας τεστ».


Formula 1

Επίσης σημαντική είναι η σύνδεση του halo με το υπόλοιπο μονοθέσιο

Κοιτάζοντας τη Haas του Γκροζάν φαίνεται πως, παρά το ότι το αυτοκίνητο είχε περιστραφεί υπό γωνία, το σύστημα παρέμεινε σταθερό στα σημεία στήριξής του.

Και κατέληξε ο επικεφαλής του Cranfield Impact Centre λέγοντας πως στα μονοθέσια του 2022 θα υπάρξουν επιπλέον ενισχύσεις.

Ιδιαίτερα δε στο μπροστινό μέρος του. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι μπορούν να δεχθούν ενέργεια 90 κιλοτζάουλ ενώ από το 2022 θα αυξηθεί η τιμή στα 130 kJ.


Γκροζάν ατύχημα

Photo: f1.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει