Πώς το Παρίσι εξοστρακίζει τα αυτοκίνητα;

Post date:

Author:

Category:

Από τη 1η Σεπτεμβρίου το Παρίσι εφαρμόζει το νέο όριο ταχύτητας στις περισσότερες περιοχές της. Πόσο; Μόλις 30 km/h. Μήπως είναι καλύτερα να πηγαίνεις περπατώντας;

Avenue des Champs Élysées Παρίσι

Καλύτερα να μην τρέχεις στο Παρίσι. Συμβαίνει τώρα και είναι η τάση για ακόμα χαμηλότερα όρια, ακόμα και κάτω από τα 30 km/h


Σ’ όποιον αρέσει να τρέχει μεσ’ της πόλης τα στενά, πρώτον και γενικώς, κακώς, δεύτερον και ειδικώς, καλύτερα ας μην πάει στο Παρίσι

Το μέτρο εφαρμόστηκε με το που μπήκε το Φθινόπωρο από τη δήμαρχο, την 62χρονη Anne Hidalgo, που είναι και η πρώτη γυναίκα στη σχετική θέση.

Η Hidalgo υποστήριξε με θέρμη την κίνηση σε μια προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, του θορύβου αλλά και ως αντικίνητρο για το χώρο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα στη γαλλική πρωτεύουσα.

Παρίσι όρια ταχύτητας

Αξιοσημείωτο ότι στο 60% της πόλης έχει ήδη εφαρμοστεί το παραπάνω όριο ενώ, ταυτόχρονα, κάποιες λεωφόροι έχουν μετατραπεί σε λωρίδες μίας κυκλφορίας ή για αποκλειστική χρήση πεζών


Aston Bond οδηγοί F1

Τι άλλαξε, τι έμεινε

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της γαλλικής RFI, οι οδηγοί αρχίζουν να προσέχουν τις ειδικές σημάνσεις καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, ρισκάρουν δύο βαθμούς στο γνωστό σύστημα πόντων επί του διπλώματός τους.

Εξαίρεση στο εξαιρετικά χαμηλό όριο αποτελεί ο περιφερειακός του Παρισιού στον οποίο το όριο είναι στα 70 km/h καθώς και κάποιες άλλες λεωφόροι, όπως η γνωστή Λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων η οποία έχει έχει 1,9 χιλιόμετρα μήκος, 70 μέτρα πλάτος και ξεκινά από την πλατεία Σαρλ ντε Γκωλ, όπου βρίσκεται και η Αψίδα του Θριάμβου, και καταλήγει στην πλατεία Κονκόρντ. Σιγά μην έμπαινε και εκεί το «30»

Σε συνέντευξή τoυ στη Franceinfo ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ δήλωσε ότι το νέο μέτρο είναι μέρος μιας γενικότερης στρατηγικής για «επαναδιαμόρφωση του δημόσιου χώρου».

Επίσης, τόνισε ότι έχει στόχο να ενθαρρύνει πιο ήπιες μορφές μετακίνησης όπως, για παράδειγμα, το περπάτημα, τα ποδήλατα και τα Μέσα μαζικής μεταφοράς. 

Mayor of Paris Anne Hidalgo

Η γαλλο-ισπανίδα, 62χρονη Anne Hidalgo, είναι δήμαρχος του Παρισιού από το 2014 και υπέρμαχος του μέτρου για πολύ χαμηλά όρια ταχύτητας στην πρωτεύουσα. Με γρήγορο περπάτημα ίσως και να ξεπερνάς τα 30 km/h


Επέκταση και σε άλλες πόλεις

Στην πραγματικότητα ό,τι εφαρμόζεται στο Παρίσι αντικατοπτρίζει ό,τι ήδη ισχύει σε σχεδόν 200 πόλεις (μικρότερες προφανώς), οι οποίες επίσης έχουν εφαρμόσει το ίδιο όριο ταχύτητας.

Παρόλα αυτά, αφού μπορεί να γίνει στο Παρίσι μπορεί να δοκιμαστεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως τη Λυών, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη στη χώρα, που αναμένεται να ακολουθήσει το 2022. 

Εν τω μεταξύ και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επίσης εφαρμόσει την ίδια πολιτική σε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Ολλανδίας και της Ισπανίας.

Το Λονδίνο, από την άλλη πλευρά (της Ευρώπης, ελέω Brexit) έχει επιβάλει όριο 20 m/h (32 km/h), το οποίο έγινε δεκτό θετικό από την πλειοψηφία των οδηγών, σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα


Αριάδνη Γερασιμίδου

Photo: RFI

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει