Η κορυφαία έκδοση της ιταλικής μπερλίνα, η Alfa Romeo Giulia GTA, συγκεντρώνει τη μηχανολογική, μιλανέζικη αφρόκρεμα. Αυτοί είναι οι επιμέρους τομείς που κάνουν τη διαφορά

Η Alfa με τις νέες Giulia GTA & GTAm προχωρά σε μια σύγχρονη εκδοχή ενός ονόματος που είναι βαθιά χαραγμένο στη μνήμη όλων των φίλων του αυτοκινήτου. Ειδικά δε οι ιταλόφιλοι κόβουν φλέβες με το αίμα σε κόκκινο, λευκό και πράσινο. Καθαρόαιμη μπερλίνα που οφείλει να υπάρχει
Για τη δημιουργία των νέων Giulia GTA & GTAm οι μηχανικοί της Alfa Romeo προχώρησαν σε εκτεταμένες αλλαγές με στόχο το απόλυτο επίπεδο απόδοσης, αλλά και τη μοναδικότητα.
Με αφετηρία την κορυφαία βάση που προσφέρει η Giulia με την πλατφόρμα «Giorgio» το κέντρο εξέλιξης της μάρκας αφιέρωσε χιλιάδες ώρες εργασίας επεμβαίνοντας σε καίρια σημεία.
Κινητήρας
Καρδιά των κορυφαίων εκδόσεων αποτελεί ο προηγμένος αλουμινένιος V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων προδιαγραφών Euro6D Final που εφοδιάζει και τη Giulia Quadrifoglio.
Μετά τις νέες ρυθμίσεις, αλλά και την εφαρμογή του νέου συστήματος εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovič, η απόδοση αυξήθηκε από τους 510 στους 540 ίππους.
Το νέο σύστημα εξαγωγής εκτός από την μεγαλύτερη απόδοση συμβάλλει στο χαμηλότερο βάρος του μοντέλου, αλλά και στη διατήρηση της θερμοκρασίας του κινητήρα στα ιδανικά επίπεδα λειτουργίας ακόμα και στην ιδιαίτερα απαιτητική χρήση σε πίστα.
Παρ’ όλη την αυξημένη ισχύ και τις ακόμα πιο «επιθετικές» ρυθμίσεις, ο κινητήρας διατηρεί απόλυτα τη λειτουργικότητα του και στην καθημερινή χρήση αξιοποιώντας στοιχεία όπως η απενεργοποίηση των 3 κυλίνδρων σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου του κινητήρα.
Αμάξωμα – Αεροδυναμική
Η Alfa Romeo Giulia GTA & GTAm εστιάζει στη μείωση του συνολικού βάρους.
Παρά την ήδη εξαιρετική επίδοση που έχει επιτύχει η Giulia Quadrifoglio, οι συλλεκτικές εκδόσεις προχωράνε ένα βήμα παραπέρα με ακόμα πιο εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το Lexan που χρησιμοποιείται στα παράθυρα.
Το αποτέλεσμα είναι με συνολικό βάρος 1.520 κιλά, η Giulia GTAm να έχει αναλογία 2,82 κιλά/ίππο, την καλύτερη τιμή στην κατηγορία. Το νέο body-kit είναι φαρδύτερο κατά 50χλστ. σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Sauber.
Μεγαλύτερες είναι οι εισαγωγές αέρα στους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά, τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα ρυθμίστηκαν εκ νέου, ενώ νέος είναι και ο πίσω διαχύτης.
Ειδικότερα η μετακίνηση των απολήξεων των εξατμίσεων από τα άκρα του προφυλακτήρα στο μέσο του, μεγιστοποίησε την επιφάνεια που αξιοποιεί ο διαχύτης για την παραγωγή αρνητικής άντωσης στις υψηλές ταχύτητες διαμορφώνοντας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τη ροή του αέρα που περνά κάτω από το αυτοκίνητο.

Ανάρτηση
Οι νέες Alfa Romeo Giulia GTA & GTAm απέκτησαν νέο σετ αμορτισέρ-ελατηρίων, ενώ οι ειδικές εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με τροχούς ελαφρού κράματος 20 ιντσών (αντί 19 στην περίπτωση της Quadrifoglio) με κεντρικό μπουλόνι ασφάλισης – στοιχείο που για πρώτη φορά συναντάται σε σεντάν αυτοκίνητο παραγωγής.
Τα σύστημα πέδησης εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πακέτο με κεραμικούς δίσκους.

Χάρη στην ιδιαίτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρουν οι τροχοί των 20’’ επιτρέπει μια ακόμα πιο δυναμική ρύθμιση του συστήματος IBS για καλύτερη απόδοση και αίσθηση για τον οδηγό
Εξατομίκευση και κατευθείαν μάθημα στην πίστα
Οι τυχεροί που θα αποκτήσουν μια από τις 500 GTA & GTAm θα έχουν στη διάθεση τους ένα ευρύ πρόγραμμα εξατομίκευσης.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και θρυλικές διχρωμίες εμπνευσμένες από την αγωνιστική ιστορία των GTA και GTAm.
Επενδεδυμένο με Alcantara εσωτερικό, carbon καθίσματα της Sparco και διαθέσιμη επιλογή του χρώματος για τις ζώνες ασφαλείας.
Η διθέσια GTAm με τις αγωνιστικές ζώνες και το roll-bar, παρά το γεγονός ότι θα αποτελεί την πλέον σκληροπυρηνική έκδοση, θα είναι απόλυτα νόμιμη για χρήση και στο δρόμο
Τέλος, κάθε ένα από τα 500 μοναδικά αυτοκίνητα θα συνοδεύει ένα ειδικό kit που θα περιλαμβάνει ένα συλλεκτικό κράνος της Bell σχεδιασμένο από το Centro Stile Alfa Romeo στα χρώματα της GTA, ένα πλήρες αγωνιστικό σετ ρουχισμού της Alpinestars και ένα ειδικό σεμινάριο οδήγησης από το Alfa Romeo Driving Academy

Info/Photo: gta.alfaromeo.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.