Αυτό είναι το νέο VW Golf GTI όγδοης γενιάς. Προσθιοκίνητο, με δίλιτρο κινητήρα 245 PS και 370 Nm, με όλες τις αισθητικές λεπτομέρειες που αναμένουμε απ΄τις γενιές των GTi και περισσότερο δικτυωμένο από ποτέ. Πού στέκεται στον ανταγωνισμό;
Το νέο VW Golf GTi είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, χαμηλότερο και με έναν αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0,275. Όλη η ιστορία θα φανεί απέναντι στο πώς στέκεται εν μέσω μιας κατηγορίας που εξελίσσεται όλο και περισσότερο
Σύμφωνα με την ενημέρωση που λάβαμε από την επίσημη εισαγωγική, το νέο Golf GTI θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα προς το τέλος Οκτωβρίου
Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον να δούμε από τώρα πού το τοποθετεί η VW στο σημερινό τοπίο των hot hatch.
Ο κινητήρας
Κάτω από το καπό του συναντάμε το τελευταίο εξελικτικό στάδιο της σειράς EA888 υπετροφοδοτούμενων κινητήρων της VW evo4.
Συγκεκριμένα, ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2.0 TSI αποδίδει 245 PS και μέγιστη ροπή 370 Nm διαθέσιμη στην περιοχή 1,600-4,300 rpm. Κατά το λανσάρισμα, ο TSI συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG). Η τελική ταχύτητα του οχήματος περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h
Απ’ τα παραπάνω και μόνο είναι εμφανή δύο στοιχεία.
Το πρώτο πως η απόλυτη τιμή ισχύος του Golf GTI δεν θέλει να μπει σε μια διαδικασία ανταγωνισμού με άλλες κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας (βλ. Type R, Megane R.S.).
Τα 245 PS δεν αποτελούν εδώ και καιρό το μέτρο σύγκρισης για δίλιτρα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.
Πρόκειται ωστόσο για ένα δοκιμασμένο μοτέρ που μας οδηγεί στο, μάλλον προφανές, δεύτερο στοιχείο: το χώρο που αφήνει το νέο VW Golf GTI για ισχυρότερες εκδόσεις στο μέλλον.
Άλλωστε το Mk8 GTI μόλις παρουσιάστηκε και έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να συνεχίσει να τρέφει το ενδιαφέρον των πιστών της μάρκας.
Προσωπικά, ως πιο άμεσο ανταγωνιστή του θα έβλεπα λιγότερο τα πιο εστιασμένα hot hatch και περισσότερο μία νέα ποσότητα στην κατηγορία, τη BMW 128ti. Για πρώτη φορά προσθιοκίνητη, επίσης με δίλιτρο τούρμπο, ελαφρώς ισχυρότερη αλλά και κατά τι βαρύτερη, στα 1,520 kg σε σχέση με τα 1,425 του Golf
Και κάπου εδώ εισέρχεται ο παράγοντας του πώς περνάς την ισχύ στο δρόμο
Η VW λέει πως στο νέο VW Golf GTI κάνει πρεμιέρα το σύστημα ελέγχου Vehicle Dynamics Manager.
Ελέγχει το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS καθώς και την εγκάρσια δυναμική του προαιρετικά ελεγχόμενου Dynamic Chassis Control (DCC) του GTI – στον στάνταρ εξοπλισμό το Golf GTI έχει συμβατικές αναρτήσεις.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η φράση-κλειδί στο υλικό που λάβαμε από την Kosmocar A.E. είναι ότι το Golf GTI «προφέρει μία γνήσια σπορ εμπειρία, με μεγάλη ευκολία στο χειρισμό, μεγάλη ακρίβεια και ευελιξία παρά την ασυναγώνιστη άνεση στις μεγάλες αποστάσεις». Με έμφαση στη «μεγάλη ευκολία»
Η αλήθεια είναι πως μέχρι στιγμής τίποτα δεν αντικαθιστά ένα καλορυθμισμένο μηχανικό μπλοκέ. Όμως η VW -όπως και άλλες εταιρείες- επενδύουν περισσότερο στην ηλεκτρονική διαχείριση. Και η αλήθεια είναι πως για το μεγαλύτερο μέρος του κοινού, η όλη συζήτηση είναι θεωρητική. Πάντως, στο επίσημο press kit γίνεται και μία μικρή αναφορά για «διαθέσιμο μπλοκέ διαφορικό», η οποία αναμένουμε να διευκρινιστεί από τα στελέχη της εταιρείας
Είναι γνωστό, άλλωστε, πως η αφρόκρεμα των δυνατών hot hatch -από το 1ης γενιάς Focus RS μέχρι το τελευταίας γενιάς Type R- κέρδισε κρέντιτς, τίτλους και αποδοχή μέσω της κλασικά δοκιμασμένης λύσης.
Πάντως, οι μηχανικοί του Golf λένε πως «έχουν ουσιαστικά εξαλείψει το φαινόμενο της υποστροφής και ότι το νέο VW Golf GTI συμπεριφέρεται στις στροφές εξαιρετικά ουδέτερα. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, επιταχύνοντας στην έξοδο της καμπής χωρίς την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης». Μένει να φανεί στην πράξη.
Στο εσωτερικό
Τα εσωτερικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν εργονομικά νέα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα που θυμίζουν το πρώτο GTI, με την χαρακτηριστική κόκκινη ραφή και το ύφασμα με σχέδιο ψιλού καρό στα καθίσματα και στις πλάτες.
Το νέο κουμπί Start / Stop κινητήρα έρχεται ως στάνταρ. Μόλις ανοίξουν οι πόρτες, αναβοσβήνει κόκκινο μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.
Οι σχεδιαστές έχουν επίσης αναπτύξει μια νέα, παραμετροποιήσιμη διάταξη γραφικών GTI για το στάνταρ Digital Cockpit, προσβάσιμη από σχετικό κουμπί στο τιμόνι. Αποτελείται από ένα συνδυασμό τριών στρογγυλών οργάνων: το στροφόμετρο με το λογότυπο GTI στο κέντρο, που περιβάλλεται από ένα στρογγυλό όργανο αριστερά και δεξιά
Ο στάνταρ εξοπλισμός
Κάθε νέο Golf είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, το Autonomous Emergency Braking Front Assist με έλεγχο για πεζούς και ποδηλάτες και το XDS διαφορικό που κλειδώνει ηλεκτρονικά.
Στο εσωτερικό, το Digital Cockpit και το στάνταρ σύστημα ψυχαγωγίας 8,25 ιντσών έχουν ψηφιοποιηθεί και ενσωματωθεί σε ένα δίκτυο, παρέχοντας υπηρεσίες και λειτουργίες We Connect και We Connect Plus.
Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού μίας ζώνης, το σύστημα εκκίνησης Press&Drive, Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, προβολείς LED, πίσω φώτα LED, φώτα ημέρας LED, στο εσωτερικό φώτα ανάγνωσης LED και δύο USB -C θύρες.
Εξωτερικά ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, ένα ειδικά σχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, έναν πίσω διαχύτη με σαγρέ φινίρισμα, σπόιλερ οροφής, τα αντίστοιχα λογότυπα μοντέλου, απολήξεις εξάτμισης ειδικά για το GTI, κόκκινες δαγκάνες φρένων και επεκτάσεις μαρσπιέ
Ενημερωτικά, οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Golf GTI θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμά του.
Info/Photo: volkswagen.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.