Πρεμιέρα του Alpine A290 στο Goodwood. Είναι hot hatch;

Post date:

Author:

Category:

Το Alpine A290 έκανε αυτές τις μέρες την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη Μ. Βρετανία με το αυτοκίνητο εν κινήσει στο Festival of Speed. Η εταιρεία το τοποθετεί ως το «πρώτο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητό της» και τη νέα εκδοχή των hot hatch

To Alpine Α290 κέντρισε το ενδιαφέρον στο Goodwood καθώς εγκαινιάζει το νέο σενάριο στα EV του Renault-Alpine Group


Mε τόσο ισχυρό παρελθόν στην κατηγορία των hot hatch, η Renault επαναπροσδιορίζει την ταυτότητά της στα λεγόμενα «ηλεκτρικά hot hatch». Το αν όντως μπορεί το Alpine A290 να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που η ίδια η γαλλική εταιρεία έχει χτίσει επί δεκαετίες, από τα 5άρια, τα Williams, τα Clio RS, τα δυνατά Megane RS και όλη την κληρονομιά που συνεπάγονται, είναι θέμα χρόνου να φανεί

Για την ώρα, το νέο Alpine A290 χρησιμοποιεί ως βάση το νέο Alpine 5, το αμιγώς ηλεκτρικό νέο μοντέλο της φίρμας και προσθέτει στοιχεία που το καθιστούν πιο ενδιαφέρον οδηγικά, σύμφωνα με τα λεγόμενά της.

Μεταξύ άλλων, φαρδύτερα μετατρόχια (αξίζει να διερευνηθεί αν είναι με «αποστάτες» ή όντως με διαφορετικής διάστασης μετατρόχια), υδραυλικά bump-stop (λύση που χρησιμοποιεί εδώ και καιρό το γκρουπ PSA), τετραπίστονα φρένα της Brembo, διαφοροποιημένες αντιστρεπτικές ράβδους και ισχύ 180 και 220 ίππων για τις διαθέσιμες εκδόσεις.

Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η αυτοσυγκράτηση του βάρους όπου στα 1.479 κιλά το Alpine A290 αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα ηλεκτρικών και μαζεμένων σε διαστάσεις αμαξωμάτων με εκλογικευμένο βάρος

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως το βάρος του ηλεκτροκινητήρα και του συστήματος μετάδοσης δεν υπερβαίνει τα 100 κιλά.

Το Alpine A290 διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 52 kWh με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης που υποστηρίζει να είναι της τάξης των 100 kW.

Eίναι όντως hot hatch;

Με τα νέα δεδομένα επαναπροσδιορίζονται οι όροι. Ή μήπως όχι;

Παραδοσιακά τα hot hatch πρεσβεύουν, πέρα από τις επιδόσεις, την εμπλοκή του οδηγού, την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που λάμπει όσο το πιέζεις και που μεταδίδει τη σύνδεση με το δρόμο. Συνήθως σε προσθιοκίνητη βάση.

Το Alpine A290, στην επίσημη ανακοίνωση, δίνει έμφαση στο Atelier Alpine, το πρόγραμμα εξατοκίκευσης με 22 χρώματα ιστορικών καταβολών για τη γαλλική εταιρεία, στους τεχνητούς ήχους που θα μεταδίδονται από τα ηχεία.

Η «φανέλα» είναι βαριά για τη Renault. Θα δείξει.

Alpine A290

Photo: alpinecars.com / Γ. Κούτος / Κ. Αργυρίου / 4Drivers


In memoriam Clio RS Το θαυματουργό

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει