Η Κομισιόν ενέκρινε τη συγχώνευση των γαλλικών εταιριών PSA (Peugeot και Citroën) και της ιταλοαμερικανικής Fiat Chrysler (FCA), ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Ούτε λίγο ούτε πολύ 14 συνολικά μπράντες θα βρίσκονται υπό τη νέα σκέπη
Οι Peugeot-Citroën και Fiat-Chrysler προσέρχονται εις γάμου κοινωνίαν. Και το όνομα της νέας επιχειρηματικής σύζευξης μέλλει να είναι ”Stellantis”, με έδρα την Ολλανδία
Με τη συγχώνευση μεταξύ PSA-FIAT δημιουργείται η 4η βάσει όγκου παραγωγής και η 3η βάσει κύκλου εργασιών αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη
Τα παραπάνω υπό τον όρο της δέσμευσης των δύο εταιριών να διατηρήσουν τον ανταγωνισμό τους στα μικρά επαγγελματικά οχήματα.
Οι δύο όμιλοι δεσμεύονται συγκεκριμένα να επεκτείνουν τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της PSA και της Toyota στα μικρά, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Επίσης είναι υποχρέωσή τους να διευκολύνουν την πρόσβαση ανταγωνιστών στα δίκτυα επισκευής και συντήρησης της PSA και της FCA για αυτόν τον τύπο οχημάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Κάτω από την εταιρική ομπρέλα της νέας επιχειρηματικής οντότητας περιλαμβάνονται μεγάλα ονόματα της αυτοκίνησης. Για την ακρίβεια, δεκατέσσερα. Έχουμε και λέμε: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler,Citroën, Dodge, DS,Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Μένει να φανεί πώς θα εξελιχθεί η προϊοντική ταυτότητα μεταξύ των εταίρων και, για την ακρίβεια, κυρίως της ιταλικής πλευράς
Τα ποσοστά συμμετοχής στο νέο σχήμα
Μετά τη συγχώνευση κατά 50% για κάθε εταίρο (PSA-FIAT), τα μερίδια των νέων ιδιοκτητών καταναίμονται ως εξής:
- 14.7% Exor
- 6.8% Γαλλικό κράτος
- 6.8% Οικογένεια Peugeot
- 4.5% Dongfeng Motor Group
- 2.4% Tiger Global
- 1.6% UBS Securities
- 0.96% Vanguard Group
Η δήλωση από Βρυξέλλες
«Είμαστε σε θέση να εγκρίνουμε τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της Peugeot καθώς οι δεσμεύσεις τους θα διευκολύνουν την είσοδο και την επέκταση στην αγορά των ελαφρών εμπορικών φορτηγών. Στις άλλες αγορές όπου οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή, ο ανταγωνισμός θα παραμείνει ισχυρός μετά τη συγχώνευση», δήλωσε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αντιπρόεδρος της Κομισιόν, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού.
Ο νέος επιχειρηματικός γάμος θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.