RIP. H τελευταία Lotus Exige

Post date:

Author:

Category:

Η Lotus Exige, όπως και η μικρή της αδελφή, η Elise, μάς αφήνουν χρόνους. Και η εταιρεία μόλις ανακοίνωσε τις τελευταίες επετειακές εκδόσεις λίγο πριν κάνει τη μεγαλύτερη «στροφή» στην ιστορία της

Lotus Exige Sport 390 Final Edition

Αυτή είναι η Lotus Exige Sport 390 Final Edition. Από €67,151 (προ φόρων) σε τιμές ευρωζώνης. Αν τυχόν θέλετε να έχετε μια ανάμνηση της Lotus που ξέραμε, αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία


Το ίδιο ισχύει και για την -περισσότερο γνωστή στην Ελλάδα- Elise. Η Lotus προσέθεσε τον κωδικό Final Editions και στα δύο μοντέλα της που αποχαιρετούν οριστικά τη βενζινοκίνητη ιστορία τους

Άλλωστε ακόμα και η πρώτη πρόταση της επίσημης ανακοίνωσης είναι ενδεικτική: «η φετινή χρονιά (σ.σ. 2021) σηματοδοτεί το τέλος εποχής για τη Lotus Cars»

Δε θα ξαναϋπάρξουν βενζινοκίνητες Lotus. Ποτέ. Τέλος. Το άμεσο μέλλον της βρετανικής εταιρείας είναι στην πρίζα. Και μόνο εκεί. Αν αναλογιστεί κανείς το παρελθόν και το μέχρι σήμερα παρόν της Lotus, η αλλαγή πλεύσης είναι κομβική

- Διαφήμιση-

Κι αυτό γιατί ακόμα και άλλοι σπορ κατασκευαστές, όπως Ferrari, Porsche κ.α., μεταβαίνουν σταδιακά στην ηλεκτροκίνηση.

Πρώτα με plug-in υβριδικές εκδόσεις και μετά με αμιγώς EV, εμπλουτίζοντας τη γκάμα τους στην οποία τρέχει καύσιμο ακόμη.

Όμως η Lotus πιθανότατα δεν μπορεί, ως συνολικό μέγεθος και όγκο πωλήσεων, να υποστηρίξει αυτές τις εναλλακτικές.

Και έτσι, αρχή δοθείσης με την Evija, προχωρά «μονομπλόκ». Ηλεκτρικές Lotus και μόνο.


Τώρα που γυρίζει

Για την ώρα, πάντως, αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς τις Elise και Exige σε επετειακές εκδόσεις, μετά από 25 και 21 χρόνια παρουσίας, αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε πέντε τον αριθμό τελικές εκδόσεις: τις Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 και Exige Cup 430

Lotus γκάμα 2020

Αποτελούν το αποκορύφωμα της τεχνολογικής εξέλιξης αυτών των ετών με βελτιώσεις «κάτω από την επιφάνεια» αλλά και αισθητικές

Για παράδειγμα, ο νέος TFT πίνακας οργάνων, επιπλέον χρωματολόγιο, τιμόνι flat-bottomed για ευκολότερο μπες-βγες, κάποιες αισθητικές λεπτομέρειες και, φυσικά, το σχετικό μεταλλικό ταμπελάκι που σηματοδοτεί τις Final Editions.

Ουσιαστικότερης σημασίας ότι η Elise Sport 240 Final Edition αποδίδει επιπλέον 24bhp και αντικαθιστά την Elise Sport 220 ενώ το βάρος μπορεί να μειωθεί από τα 922 στα 898 κιλά.

Αντίστοιχα, η Exige Sport 390 αντικαθιστά την Exige Sport 350, αποδίδει πλέον 397bhp, κάνει τα 0-96 km/h σε 3,7” και η εξελιγμένη αεροδυναμική παράγει 70 kg κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα και 45 kg στον εμπρόσθιο στην τελική ταχύτητα των 275 km/h.

Οι τελευταίοι των Μοϊκανών αποχαιρετούν τα δρώμενα των ΜΕΚ. Και ίσως, μερικά χρόνια αργότερα, αυτές ακριβώς οι Lotus να είναι το μελλοντικό κλασικό. #RIP



Photo: lotuscars.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει