Πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της Toyota Supra, η Α90 Final Edition, όπως λέει και το όνομά της, είναι η τελική έκδοση για ένα επιθετικό κουπέ που υπόσχεται ακόμα πιο έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και απόδοση 429 ίππων
Λεπτομέρεια από το εσωτερικό της Supra A90 Final Edition
H γραμμή παραγωγής στην Αυστρία, εκεί όπου συναρμολογείται η Supra, μαζί με τη BMW Z4, έχει πάρει ημιαγωνιστικό «χρώμα». Η τελευταία και επετειακή έκδοση Α90 Final Edition φέρει μαζί της πολλές και σημαντικές αναβαθμίσεις
Κατ’ αρχάς η αυξημένη ισχύς από τον ήδη υπάρχοντα τρίλιτρο κινητήρα με κωδικό Β58 καθώς, όπως προαναφέρθηκε, αποδίδει πλέον 429 PS και κάποια εντυπωσιακά 570 Nm ροπής.
Επίσης έχει αυξηθεί η τελική ταχύτητα κατά 20 χιλιόμετρα. και πλέον αγγίζει τα 270 χλμ/ώ.
Ως γνωστόν, οι φήμες για την πραγματική ισχύ της Supra ακόμα κι όταν παρουσιάστηκε το 2019 είχαν κυκλοφορίσει στο διαδίκτυο – δείγμα των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου κινητήρα
Mαύρο κόσμημα επετειακό
Η A90 Final Edition δεν έχει κάτω από το καπό έναν από τους καλύτερους κινητήρες στην παγκόσμια παραγωγή, τον S58 από το «οπλοστάσιο» των Βαυαρών, ωστόσο ο Β58 είναι ήδη ένα πολύ αξιόλογο μοτέρ με πολλές δυνατότητες αναβάθμισης, όπως προκύπτει και από το «χώρο» της βελτίωσης.
Εδώ, φυσικά, με όλο το χρίσμα μιας εργοστασιακής έκδοσης που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, μόλις 300 μονάδες.
Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό, μέσα στο κόκπιτ το roll bar, τα μπάκετ καθίσματα με τα έντονα διαμορφωμένα πλαϊνά, το κόκκινο χρώμα και ο σπορ χαρακτήρας έρχεται να προσθέσει τον ημι-αγωνιστικό τόνο.
Η έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο.
Στα σωθικά της Supra A90 Final Edition υπάρχουν ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KW, σε 12 θέσεις για τη συμπίεση (compression) και 16 θέσεις για την επαναφορά (rebound), ρυθμιζόμενες γωνίες κάμπερ και βελτιστοπιοίηση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού για μείωση της υποστροφής
Μεταξύ άλλων, έχουν τοποθετηθεί ενισχυμένες βάσεις, αλουμινένιες για το πίσω υποπλαίσιο σαν κι αυτό της GR Supra GT4, πιο άμεση ρύθμιση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, φαρδύτεροι τροχοί (19 / 20 ίντσες, εμπρός και πίσω, αντίστοιχα) και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.
Ήδη οι προθέσεις της Supra A90 Final Edition είναι εμφανείς και κοιτάζοντάς την εξωτερικά. Αεροδυναμικές λεπτομέρειες από ανθρακόνημα, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή (αν και η Toyota δεν ανακοίνωσε τιμές αρνητικής άντωσης) και βελτιστοποιήσεις για καλύτερη ψύξη
Πάντως μη νομίσετε ότι η ιστορία της Supra ολοκληρώνεται με την Α90 Final Edition καθώς μία νέα γενιά, αυτήν τη φορά χωρίς τη συνδρομή της BMW, αποτυπώνει νέο ενδιαφέρον για τη σκυτάλη.
Photo: toyota.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.